Nowe Audi RS 6 Avant – najwyższa moc na co dzień

z ogromnymi walorami użytkowymi przydatnymi na co dzień i w czasie wolnym. Wysokiej mocy model Avant, stworzony i wyprodukowany przez quattro GmbH, spółkę córkę Audi AG, imponuje doskonałymi osiągami i nie spotykaną wcześniej ekonomią użytkowania. Silnik V8 biturbo w trybie jazdy mieszanej zużywa 9,8 litra paliwa na 100 km. Niski ciężar to zasługa karoserii wykonanej z aluminium i z najwyższej jakości stopów stali.

Nowe Audi RS 6 Avant emanuje niezależnością i siłą. Jego serce to silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3. Dzięki tak dużej pojemności, jednostka generuje moc 412 kW (560 KM), a stały moment obrotowy 700 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. We wnętrzu silnika, pomiędzy rzędami cylindrów ułożonych na kształt litery V pod kątem 90 stopni, osadzono dwie turbosprężarki Twinscroll. Dzięki nim, najwyższy moment obrotowy dostępny jest niemal błyskawicznie. Nasz duży Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Na życzenie, Audi może zwiększyć prędkość maksymalną z 250 do 280 lub 305 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra na 100 km, o 30 procent mniej niż w przypadku poprzedniej wersji RS 6 Avant.

Tak dobra średnia zużycia benzyny jest efektem zastosowania w tym modelu systemu zarządzania cylindrami cylinder on demand (COD), który może czasowo odłączyć cztery cylindry, gdy pełna moc jednostki napędowej nie jest potrzebna. Aktywne łożyska mozowania silnika, wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas jazdy w takim trybie. Zastosowanie techniki COD powoduje zmniejszenie zużycia paliwa mierzonego wg obowiązujących norm o ok. pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko dwanaście procent.

Pełna moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest na koła przy pomocy ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic, dostosowanej do sportowego charakteru auta. Ósmy bieg ma długie przełożenie. By uzyskać jeszcze lepszą efektywność, pojazd wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro, w którym zastosowano ulepszony międzyosiowy mechanizm różnicowy. Pracę napędu quattro optymalizuje inteligentne oprogramowanie sterujące mechanizmem różnicowym.

Na życzenie, Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej.

Elementem wyposażenia seryjnego modelu Avant jest pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension. Dzięki takiemu sztywnemu zawieszeniu z regulacją amortyzatorów, możliwe było posadownienie karoserii o 20 mm niżej. System regulacji, podobnie jak sportowy mechanizm różnicowy i dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości, zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca nowego Audi RS 6 Avant może wybierać między kilkoma trybami jego funkcjonowania. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS adaptive air suspension, Audi montuje sztywne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC).

CZYTAJ DALEJ  BMW X1

Nowe Audi RS 6 Avant wyposażone jest seryjnie w dwudziestocalowe, kute koła z oponami w rozmiarze 275/35 R 20 lub na życzenie, w koła 21-calowe z oponami w rozmiarze 285/30 R 21. Przednie tarcze hamulcowe w stylistyce Wave o średnicy 390 mm, obejmują szczęki sześciotłoczkowych zacisków. Na życzenie, Audi montuje przy przedniej osi wzmocnione włóknem węglowym ceramiczne tarcze o średnicy 420 mm. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który można całkowicie deaktywować.

Lekka i stabilna karoseria. Karoserię nowego Audi RS 6 Avant w większości wykonano z wysokiej jakości stopów stali, a w dwudziestu procentach z aluminium. Dzięki lekkiej konstrukcji, nowy topowy model serii A6 waży prawie 100 kg mniej niż jego poprzednik. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo podczas kolizji i kwestie sztywności skrętu, lekka karoseria charakteryzuje się najlepszymi właściwościami.

Intrygujący wygląd zewnętrzny najnowszej wersji RS 6 Avant, to efekt użycia wielu stylizowanych na matowe aluminium lub błyszczących elementów ozdobnych, czarnych osłon oraz poszerzonych progów i wnęk kół. Relingi RS na brzegach dachu, dyfuzor i dwie końcówki rur układu wydechowego RS, nadają autu jednoznacznie sportowego charakteru, wyróżniającego wśród innych modeli serii. Na życzenie, dostępny jest sportowy układ wydechowy RS z czarnymi nakładkami na końcówkach rur. Dzieki niemu, nowe Audi RS 6 Avant ma prawdziwie sportowe brzmienie. Dwa pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon, mogą nadać naszemu Audi jeszcze bardziej indywidualny wygląd. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy także reflektory ksenonowe Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej oraz diodowe światła tylne. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe z przyciemnionymi kloszami.

We wnętrzu nowego Audi RS 6 Avant dominuje sportowa czerń. Podziałki wskaźników na tablicy rozdzielczej są białe, a wskazówki czerwone. Charakterystyczna dla stylistyki RS sportowa, pokryta skórą kierownica, ma trzy ramiona i spłaszczony u dołu wieniec o mocno zarysowanych konturach. Elementy ozdobne w kolorze aluminium i lakieru fortepianowego oraz podświetlane listwy progowe z emblematem RS 6, dodają urody pełnemu smaku wnętrzu. Fotele RS z wyraźnie wyprofilowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, są montowane seryjnie. Obicia siedzeń wykonano z kombinacji czarnej Alcantary i skóry. Środkowe części siedzisk zdobią stebnowane romby. Z tyłu, RS 6 Avant seryjnie wyposażono w dwa duże, pojedyncze siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, dopasowane stylistycznie do wyglądu siedzeń przednich. Alternatywnie dostępne jest też duże siedzenie tylne (kanapa), oferujące miejsca dla trzech osób.

W wyposażeniu seryjnym nowego Audi RS 6 Avant znajdziemy również automatyczną klimatyzację o czterech zakresach chłodzenia, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami. Paleta najbardziej zaawansowanego wyposażenia obejmuje ponadto takie rozwiązania jak Head-up Display, wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound oraz systemy wspomagające, np. tempomat radarowy adaptive cruise control z funkcją Stop&Go oraz asystenta jazdy nocą, który rozpoznaje pieszych i oznacza ich na wyświetlaczu. Uzupełnieniem systemu nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi connect z telefonem pokładowym, który umożliwia korzystanie podczas jazdy z usług Audi oferowanych online. Dzięki punktowi dostępu Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować w Internecie.

CZYTAJ DALEJ  Nowy Ford B-MAX i right-sizing

Nowe Audi RS 6 Avant

Silnik

  • V8 biturbo z wtryskiem bezpośrednim FSI o pojemności skokowej 3 993 cm3
  • moc 412 kW (560 KM), moment obrotowy 700 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, na życzenie prędkość maksymalna 305 km/h
  • system Start-Stop i system cylinder on demand (COD)
  • zużycie benzyny wg normy ECE, tylko 9,8 litra na 100 km

Układ przeniesienia napędu

  • ośmiostopniowa przekładnia tiptronic z szybszym czasem reakcji
  • stały napęd na cztery koła quattro ze zmodyfikowanym międzyosiowym mechanizmem różnicowym
  • selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego, opcjonalnie dostępny sportowy mechanizm różnicowy

Podwozie

  • dopasowane do sportowego charakteru zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension
  • opcjonalnie dostępne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC)
  • system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, dynamiczny układ kierowniczy na życzenie
  • koła w rozmiarze 20 cali, lub opcjonalnie o średnicy 21 cali
  • tarcze hamulcowe Wave, na życzenie tarcze ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym
  • system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością wyłączenia

Karoseria i stylistyka

  • karoseria o konstrukcji aluminiowo-hybrydowej
  • elementy stylistyczne charakterystyczne dla serii RS

Wnętrze

  • czarne, dekoracyjne listwy z CRP, wiele detali w kolorze aluminium
  • podświetlane listwy progowe, emblematy RS6 we wnętrzu
  • seryjnie montowane siedzenia sportowe RS ze zintegrowanymi zagłówkami
  • dwa duże, sportowe siedzenia tylne w wyposażeniu seryjnym, opcjonalnie dostępne zintegrowane siedzenie trzyosobowe


Wyposażenie

  • reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne, reflektory diodowe dostępne na życzenie
  • charakterystyczny dla modeli RS system informacji kierowcy (FIS), z optycznym sygnałem informującym o konieczności przełączenia biegu
  • system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch oraz systemem nagłaśniającym Audi Sound w wyposażeniu seryjnym
  • na życzenie dostępne są liczne układy wspomagające oraz system Audi connect z telefonem pokładowym
CZYTAJ DALEJ  Gwarancja zniżek ubezpieczenia OC. Czy warto się zdecydować?

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *