X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A6 allroad - Avant dane techniczne

2012-03-08
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Parkowanie ułatwia kilka zróżnicowanych systemów. Asystent parkowania z czujnikami otoczenia przejmuje na siebie manewrowanie kierownicą przy parkowaniu, czujniki parkowania z czterema małymi kamerami szerokokątnymi obserwują otoczenie wokół samochodu i przekazują jego obraz na monitor MMI. Do wyboru jest kilka perspektyw, na przykład widok z lotu ptaka.

Układ napędowy. Nowe A6 allroad quattro opuszcza zakład produkcyjny z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – jednym benzynowym TFSI i trzema TDI. Wszystkie jednostki napędowe mają pojemność trzech litrów, bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Wykorzystują one technologie z Modułowego Zespołu Efektywności Audi: system Start-Stop oraz innowacyjny system zarządzania temperaturą. Zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 20 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Silnik 3.0 TFSI z mechanicznym kompresorem rozwija moc 228 kW (310 KM) i moment obrotowy 440 Nm. Przyspiesza A6 allroad quattro do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km.

Silniki 3.0 TDI rozwijają moc 150 kW (204 KM), 180 kW (245 KM) i 230 kW (313 KM), momenty obrotowe wynoszą odpowiednio 450, 580 i 650 Nm. Najmniejsza wersja zużywa średnio tylko 6,1 litra paliwa (159 g CO2/km).

Silnik wysokoprężny o mocy 180 kW (245 KM) będzie wkrótce dostępny także w wersji clean diesel. Silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM) z bi-turbo to mocna jednostka o pełnym brzmieniu. Przyspiesza A6 allroad quattro od zera do 100 km/h w 5,6 sekundy, prędkość maksymalna jest również ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Najmocniejszy TDI przekazuje swoją moc przez miękko i szybko zmieniającą biegi ośmiostopniową skrzynię tiptronic, trzy pozostałe silniki współpracują ze sportową przekładnią dwusprzęgłową – siedmiobiegową S tronic. Automatyczne przekładnie ze swoim szerokim rozstawem przełożeń znacznie poprawiają efektywność A6 allroad quattro. Kierowca może sterować przekładnią manualnie przy użyciu opcjonalnych przełączników na kierownicy.

Stały napęd na wszystkie koła quattro rozdziela siły napędowe indywidualnie na każde z kół. Przy dynamicznej jeździe na zakrętach przyhamowuje odciążone koła wewnętrzne zanim jeszcze zaczną się ślizgać, przez co poprawia trakcję i stabilność. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela w sposób płynny siły między tylne koła.

Zawieszenie. Zawieszenie A6 allroad quattro łączy sportowy charakter i komfort. Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje z dużą precyzją i efektywnością. Jako alternatywa dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy, który dostosowuje swoje przełożenie do prędkości jazdy.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze