Nissan Juke Nismo

podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2013 roku. Juke Nismo to pierwszy z gamy seryjnych samochodów z DNA Nismo. Ten bardzo zaawansowany technicznie lecz przystępny pojazd opiera się na doświadczeniach z bogatej historii Nissana w sportach samochodowych.

Niezależna filozofia techniczna leżąca u podstaw słynnej japońskiej marki sportowej Nismo nadaje nowy ekscytujący wymiar temu pionierskiemu kompaktowemu crossoverowi.

Wygląd. Jak można się spodziewać po samochodzie ze znaczkiem Nismo, Juke Nismo wyróżnia się rozwiązaniami, które kładą większy nacisk na funkcjonalność niż modę. Każdy nowy element został wprowadzony, aby polepszyć parametry aerodynamiczne samochodu. Nawet najdrobniejsze szczegóły dopracowano pod kątem zwiększenia wydajności pojazdu.

Wyprofilowane zderzaki oraz boczne owiewki z modelu standardowego zostały zmodernizowane w celu polepszenia aerodynamiki, natomiast koła wyposażone w 18-calowe obręcze ze stopów metali lekkich o nowym, śmiałym kształcie zapewniają lepszą przyczepność na zakrętach.

W duchu sportowej stylistyki, wnętrze modelu Juke Nismo podporządkowane zostało potrzebom kierowcy. Siedzenia, wskaźniki, kierownica, gałka zmiany biegów, pedały oraz poszycie drzwi zostały przeprojektowane, aby zwiększyć poziom zadowolenia kierowcy poprzez stworzenie otoczenia bardziej nastawionego na osiągi.

Wykończone zamszem przednie siedzenia zostały przeprojektowane, aby zaoferować dodatkowe boczne oparcie, natomiast pokryta alcantarą i skórą kierownica z czerwonym oznaczeniem środka jeszcze bardziej podkreśla sportowe dziedzictwo Nismo.

Napęd i rozwiązania techniczne: zmodernizowane pod kątem lepszej dynamiki. Juke Nismo jest napędzany przy użyciu zmodernizowanej wersji zaawansowanego czterocylindrowego silnika benzynowego Nissana o pojemności 1,6 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem (DIG-T). W nawiązaniu do wyścigowej aktywności Nismo silnik wyposażono w te same technologie, co jednostkę zainstalowana w rewolucyjnym, eksperymentalnym samochodzie wyścigowym DeltaWing.

W wersji Juke Nismo moc i moment obrotowy silnika zostały zwiększone w porównaniu ze standardowym wariantem DIG-T, ale zwiększenie mocy nie oznacza wzrostu poziomu emisji ani zużycia paliwa. Mimo wzrostu mocy z 140 kW (190 KM) do 147 kW (200 KM) oraz momentu obrotowego z 240 Nm do 250 Nm zużycie paliwa i poziom emisji pozostały na tym samym poziomie.

Podobnie jak w przypadku standardowych wersji Juke 4WD, wariant Nismo z napędem na wszystkie koła korzysta z innowacyjnego systemu rozdziału momentu obrotowego (TVS). Moment może być rozdzielany pomiędzy przodem i tyłem w maksymalnej proporcji 50:50 oraz różnicowany pomiędzy kołami tylnej osi.

Lepsze osiągi to tylko jeden z elementów dynamicznego uroku Juke Nismo. Ustawienia zawieszenia zostały całkowicie zmodyfikowane, co zapewniło lepszą trakcję, komfort jazdy oraz zabezpieczenie przed przewróceniem. Zmodernizowano również układ kierowniczy samochodu, aby zapewnić bardziej sportową i bezpośrednią kontrolę nad pojazdem.

Nowa, innowacyjna technologia. Juke Nismo został wyposażony w rozszerzoną wersję systemu informacyjno-multimedialnego Nissan Connect. Najnowsza wersja systemu wyposażona jest w duży ekran dotykowy o przekątnej 5,8 cala i obejmuje wiele nowych funkcji, w tym technologię Send to Car firmy Google.

Juke Nismo oferuje jeszcze lepszą kontrolę dzięki systemowi Nissan Dynamic Control System (NDCS). Ten zaawansowany centralny system sterowania umożliwia kierowcy zmianę ustawień dynamiki samochodu, jak również wprowadzanie zmian w codziennych funkcjach, takich jak sterowanie klimatyzacją.

Aplikacja Nismo – wizja przyszłej łączności Nismo. Nazwa Nismo znana jest milionom osób za sprawą wirtualnych symulatorów jazdy, przez co wywołuje silne skojarzenia ze światem cyfrowym. Aby podkreślić ten związek, firma Nissan i inżynierowie Nismo pracują nad dalszym udoskonaleniem integracji cyfrowej modelu Juke.

Obecnie opracowywana jest nowa aplikacja, która ma zapewnić użytkownikom Juke Nismo innowacyjne rozwiązania łącznościowe. Aplikacja ta wypełnia lukę, jaka istnieje pomiędzy wysoce zaawansowanymi technologiami wyścigowymi zastosowanymi w superekskluzywnym modelu Nissan GT-R a aspiracjami właścicieli przystępnych cenowo samochodów wyczynowych.

iPad kierowcy z zainstalowaną aplikacją będzie łączyć się z pokładowymi systemami komputerowymi za pośrednictwem interfejsu Bluetooth. Kierowca może kontrolować wiele wskaźników przedstawiających temperaturę i ciśnienie silnika, przyspieszenie oraz czasy okrążeń.

Koncepcja ta przedstawia również wizję przyszłej społeczności internetowej kierowców Nismo. Po połączeniu z Internetem kierowcy będą mogli przesyłać dane statystyczne swoich samochodów, udostępniając je w serwisach społecznościowych.

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *