X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan e-NV200 zmienia reguły gry

2014-03-03
Strona główna -> Nissan -> NV200

Nissan e-NV200 zmienia reguły gry

Nissan zamierza utrzymać pozycję pioniera w sektorze pojazdów elektrycznych,

wprowadzając do sprzedaży model e-NV200, łączący bezprecedensowy komfort z zerową emisją i ultraniskimi kosztami eksploatacji. Dzięki nowemu modelowi Nissan będzie pierwszym producentem, który w swojej globalnej ofercie będzie miał aż dwa w pełni elektryczne pojazdy, w tym model LEAF - najlepiej sprzedający się pojazd z takim napędem na świecie.

Samochód wykorzystujący najlepsze rozwiązania pochodzące z dwóch wielokrotnie nagradzanych modeli - Nissana LEAF i Nissana NV200, czyli odpowiednio Światowego Samochodu Roku 2011 i Międzynarodowego Vana Roku 2010 - jest gotowy, by zmienić oblicze miasta.

W pełni elektryczny i zapewniający znakomite osiągi zespół napędowy e-NV200, oparty na rozwiązaniach przejętych z uznanego modelu LEAF, połączono z największą w segmencie kubaturą przestrzeni ładunkowej, znaną z modelu NV200. W ten sposób powstał praktyczny i uniwersalny pojazd do przewozu osób lub towarów, który nie emituje spalin ani hałasu.

Z chwilą rozpoczęcia sprzedaży w czerwcu e-NV200 będzie dostępny jako furgon oraz jako pięciomiejscowa wersja osobowa Combi lub bardziej luksusowa Evalia. Samochód zaprojektowano głównie z myślą o firmach, ale e-NV200 może zainteresować także prywatnych użytkowników z dużymi rodzinami. Homologowany (NEDC) zasięg e-NV200 (170 km) jest większy niż przeciętny dystans 100 km, pokonywany w ciągu dnia przez ponad połowę furgonów podobnej klasy, a jego ładowność i przestrzeń ładunkowa są takie same, jak w modelu NV200.

Akumulator pojazdu można naładować przez noc ze zwykłego jednofazowego gniazdka elektrycznego z zabezpieczeniem 16-amperowym przy poborze mocy 3,3 kW. Czas ten można skrócić do czterech godzin, używając gniazda 32‑amperowego, umożliwiającego pobór mocy 6,6 kW. Ładowanie do 80% pojemności za pomocą specjalnej szybkiej ładowarki CHAdeMO DC 50 kW trwa 30 minut lub krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. W całej Europie zainstalowanych jest obecnie ponad 1 000 dostępnych publicznie szybkich ładowarek CHAdeMO. Ponadto wiele firm ma własne stanowiska ładowania przy swoich bazach lub siedzibach.

„e-NV200 wchodzi do zupełnie innego segmentu niż Nissan LEAF i wraz z tym najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym na świecie pomoże nam utrzymać pozycję lidera rynku pojazdów elektrycznych. W tym celu nie przerobiliśmy po prostu NV200 na wersję z napędem elektrycznym, ale dokonaliśmy jego gruntownej przebudowy, tworząc produkt, który jest nie tylko dobrym elektrycznym furgonem, ale fantastycznym samochodem po każdym względem" - powiedział Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana.

Dyrektor Działu Pojazdów Elektrycznych w Nissan Europe, Jean-Pierre Diernaz, z dużym zaangażowaniem komentował atuty e-NV200: „Sprawdzony i wysoce efektywny elektryczny zespół napędowy zastosowany w e-NV200 idealnie nadaje się do obsługi typowych codziennych tras wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania. Brak emisji szkodliwych substancji i hałasu sprawia, że model e-NV200 jest przyjazny dla środowiska i ludzi. Każdy ciężko pracujący kierowca pojazdu dostawczego lub taksówki doceni także układ napędowy z jednobiegową przekładnią, którego bezgłośne i bezwibracyjne działanie nie powoduje dodatkowego zmęczenia. Niskie koszty eksploatacji wzbudzą natomiast zachwyt osób zarządzających parkami pojazdów".

Choć e-NV200 bazuje na elementach istniejącego modelu, jest on efektem realizacji pełnego programu konstrukcyjnego, tak jak pojazd projektowany od podstaw. Układ napędowy zmodyfikowano w kilku istotnych aspektach, dopasowując go do nowej roli. Zmiany w nadwoziu zaprojektowano w taki sposób, aby nie zmniejszyć przestrzeni ładunkowej w stosunku do modelu NV200.

« < 1 2 3 > »

Komentarze