Najoszczędniejsza limuzyna na świecie

korzysta z pomocy 27-konnego silnika elektrycznego. Według amerykańskich standardów CAFE, model zużywa 24/31/27 mpg (miasto/trasa/średnio).

– Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym. Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować klientom dokładnie takie auta, jakich potrzebują – wyjaśnia prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development. – Hybrydowe Klasy E mają mniejszy apetyt na paliwo i nie tracą przy tym nic ze swojej dynamiki czy komfortu.

Nowe modele nie wymagają od swoich pasażerów jakichkolwiek kompromisów, gdy idzie o przestrzeń w kabinie czy miejsce na bagaż. Elastyczność modułowej technologii hybrydowej pozwala na wykorzystanie jej elementów w różnych modelach, przeznaczonych zarówno do ruchu lewo-, jak i prawostronnego, a dodatkowe koszty związane z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego są ograniczone. Z technologii tej korzysta już zresztą Mercedes-Benz S 400 HYBRID, który od 2009 roku zdążył zdobyć tytuł rynkowego lidera.

Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit (14-22 stycznia 2012 r.) i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.

Klasa E 300 BlueTEC HYBRID w skrócie:

  • modułowa koncepcja hybrydowa bez potrzeby modernizacji nadwozia i wpływu na przestrzeń czy poziom komfortu i bezpieczeństwa;
  • model dostępny także jako kombi;
  • znaczący wzrost wygody użytkowania dzięki systemowi start/stop, układowi odzyskiwania energii oraz funkcji „żeglowania”;
  • średnie zużycie paliwa: 4,2 l/100 KM (dane wstępne dla limuzyny, grudzień 2011 r.), średnia emisja CO2: 109 g/km;
  • element inteligentnej strategii downsizingu Mercedes-Benz: turbodiesel o mocy 150 kW i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW i momencie obrotowym 250 Nm zapewnia osiągi na poziomie Klasy E 300 CDI (170 kW/540 Nm) i zużycie paliwa o około 15 proc. niższe od Klasy E 250 CDI (150 kW/500 Nm).
CZYTAJ DALEJ  Ubezpieczenie samochodu – czy przechodzi na kupującego?

Klasa E 400 HYBRID w skrócie:

  • modułowa koncepcja hybrydowa bez potrzeby modernizacji nadwozia i wpływu na przestrzeń czy poziom komfortu i bezpieczeństwa;
  • znaczący wzrost wygody użytkowania dzięki systemowi start/stop, układowi odzyskiwania energii oraz funkcji „żeglowania”;
  • średnie zużycie paliwa (CAFE): 27 mpg;
  • element inteligentnej strategii downsizingu Mercedes-Benz: lepsza wydajność dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego o mocy 20 kW i momencie obrotowym 250 Nm.

źrodło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *