Kompaktowa Alfa Romeo wygrała pojedynek z czterdziestoma innymi konkurentami, otrzymując 349 głosy i wyprzedzając Citroëna DS3 (300), Peugeota RCZ (125), Volvo S60 (122) i BMW Serii 5 (100).
W 25 letniej historii konkursu, modele marki Alfa Romeo już czterokrotnie zdobywały to prestiżowe wyróżnienie: MiTo (2009), 166 (1999), 156 (1998) i 164 (1988).
Tytuł „Auto Europa 2011” przyznają dziennikarze, członkowie UIGA, którzy wybierają najlepszy samochód wyprodukowany w jednym z 27 krajów Unii Europejskiej między 31 sierpnia ub. roku a 1 września b.r. w ilości przynajmniej 10 000 egzemplarzy (1 000 egzemplarzy w przypadku samochodów sportowych).
Głosowanie jest jawne, w formie korespondencyjnej lub osobistego dostarczenia kart do głosowania, w ramach pokazu „Viva L’Auto”, zorganizowanego przez stowarzyszenie UIGA w ostatni weekend we wspaniałej scenerii Florencji.
Prezes UIGA Pierluigi Bonora tak skomentował fakty zdobycia przez Alfę Giulietta tytułu „Auto Europa 2011″:
Sukces Alfy Romeo Giulietta podkreśla wysiłek Fiat Group Automobiles w odrodzenie mediolańskiej marki, która jest już w pełni gotowa do wejścia na rynek północnoamerykański. Nagroda podkreśla także, jak historyczna nazwa Giulietta świetnie pasuje również do współczesnego samochodu. Model Giulietta jest kwintesencją najlepszego włoskiego stylu i technologii „made-in-Torino”, o jeszcze lepszych osiągach i wyższym poziomie bezpieczeństwa. W tym roku czterdzieści jeden modeli kandydowało do tytułu i tak, jak zdarzało się już w przeszłości, obserwowaliśmy zagorzałą walkę o zwycięstwo do samego końca, pomiędzy marką włoską i francuskim Citroënem DS3.
Jury, zgodnie z kryteriami wskazanymi na kartach do głosowania, oddawało głos na zwycięską Alfę Romeo Giulietta głównie w trzech z pięciu przewidzianych kategorii: „design i aerodynamika”, „osiągi, spalanie i emisje”oraz „technologia, bezpieczeństwo i innowacja”.
Alfa Romeo Giulietta charakteryzuje się bardzo precyzyjnym układem kierowniczym, doskonale radzi sobie na krętych drogach, ale jest też samochodem komfortowym, przyjaznym w codziennym użytkowaniu. Dzięki nowej płycie podłogowej „Compact”, wyszukanemu systemowi zawieszenia, aktywnemu układowi kierowniczemu „dual pinion” (z podwójnym zębnikiem), specjalnym materiałom oraz zastosowanej technologii produkcji, Alfa Giulietta oferuje niezwykle wysokie standardy zarówno pod względem komfortu jazdy, jak i właściwości dynamicznych i kwestii bezpieczeństwa (czynnego i biernego).
Nie przez przypadek Alfa Romeo Giulietta otrzymała prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP z całkowitą punktacją 87/100: nadzwyczajny wynik, który plasuje ją na pozycji najbezpieczniejszego samochodu kompaktowego wszech czasów.
źródło: Alfa Romeo
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.