Mercedes-Benz Sprinter z 2012 roku
aż siedem biegów, tylko siedem litrów i rozbudowane funkcje ESP.
Model Mercedes-Benz Sprinter z 2012 roku wyróżniają wyraźnie podniesiony standard i wprowadzone usprawnienia, czym podkreślono chęć przewodzenia w segmencie rynku samochodów dostawczych. Priorytetami są bezpieczeństwo, ekonomiczność i komfort. Jako pierwszy samochód dostawczy na świecie model Sprinter dostępny jest w wersji z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa spada dzięki zastosowaniu pakietu BlueEFFICIENCY zwiększającego wydajność oraz dodatkowo dzięki dłuższemu przełożeniu osi. Ponadto rozbudowano system ESP® będący częścią wyposażenia standardowego i poszerzony go o dodatkowe funkcje.
Pierwsza siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów w samochodzie dostawczym
Od lipca nowa skrzynia biegów 7G-Tronic będzie po raz pierwszy na całym świecie oferowana jako opcja do samochodu dostawczego (w Polsce jest ona dostępna już od stycznia). Siedmiostopniowy automat jest sterowany elektronicznie i został dostosowany do specyficznych wymagań tego typu pojazdów.
Niewątpliwą zaletą nowej siedmiobiegowej skrzyni jest połączenie szerokiego zakresu z wysoką precyzyją. W praktyce oznacza to krótkie przełożenie w pierwszym biegu, które gwarantuje dynamiczny start. Z kolei przy dużej prędkości Sprinter zużywa mało paliwa, emituje niewielkie ilości spalin i pracuje cicho przy niskiej liczbie obrotów. Skrzynia dysponuje jednocześnie odpowiednim przełożeniem dla każdego stylu prowadzenia, a skoki prędkości obrotowych między biegami są niewielkie.
Na szczególną uwagę zasługuje zmniejszenie zużycia paliwa dzięki pakietowi BlueEFFICIENCY. W zależności od wersji i przełożenia osi, w przypadku modelu Sprinter o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i czterocylindrowym silniku wysokoprężnym bez trudu udaje się utrzymać zużycie paliwa poniżej poziomu 7,5 l.
Pakiet BlueEFFICIENCY: niższe zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Oszczędne zużycie paliwa w każdym samochodzie Mercedes-Benz Sprinter to rzecz oczywista. Wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w system zarządzania układem elektrycznym. Silnik i skrzynia biegów są dostosowane do niskiego zużycia paliwa oraz niskiego poziomu emisji spalin.
Niskie zużycie paliwa w modelu Sprinter osiągnięte dzięki skrzyni biegów można zmniejszyć dodatkowo o około 0,5 l/100 km, montując dostępny na życzenie pakiet BlueEFFICIENCY zwiększający wydajność. Odpowiednio do spadku zużycia paliwa obniży się również poziom emisji CO2.
Pakiet BlueEFFICIENCY zwiększający wydajność obejmuje system ECO Start-Stop, opony o zmniejszonym oporze toczenia, pompę ECO wspomagania układu kierowniczego, system zarządzania alternatorem oraz regulowaną elektrycznie pompę paliwową. Dzięki niemu w cyklu mieszanym zużycie paliwa samochodu Sprinter z silnikiem czterocylindrowym wysokoprężnym CDI, manualną skrzynią biegów, zamkniętym nadwoziem i dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t spada do 7,4 l/100 km.
Zużycie paliwa tylko 7,0 l z nowym, dłuższym przełożeniem osi. Kolejnym rozwiązaniem obniżającym zużycie paliwa oraz poziom emisji w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter jest nowe, dłuższe przełożenie osi. Jest ono dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu. Przełożenie równe i=3,692 obniża liczbę obrotów o około sześć procent. W efekcie uzyskujemy znacznie niższe zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższą emisję CO2.