Alfa Romeo 4C „Launch Edition”

przekazania Klientom pierwszych 5 egzemplarzy Alfy Romeo 4C z limitowanej i numerowanej serii „Launch Edition”, liczącej w Europie 500 egzemplarzy –  serii, która podkreśla powrót marki do świata lekkich samochodów sportowych coupé.

Pierluigi De Silvestro (Szwajcaria), Philippe Walch (Francja), Carlos Diniz (Niemcy), Aldo Mariani (Holandia) i Stefano Zanotti (Włochy) – oto dumni właściciele tych fascynujących samochodów, którzy zostali zaproszeni do przeżycia swoistego „brand experience” oraz odkrywania i czerpania z autentycznych wartości marki, takich jak: włoski styl, świetne osiągi i doskonałość techniczna, ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.
 
W scenerii dawnych warsztatów Autodelty w Balocco, honory gospodarza pełnił Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę, natomiast Alessandro Maccolini, główny projektant Alfy Romeo 4C, odkrył sekrety prac nad modelem. Poza tym, goście mieli okazję poczuć smak doskonałych możliwości 4C dzięki sesji testowej na torze, prowadzonej w obecności pracujących tam ekspertów, na którym prace nad rozwojem i doskonaleniem wszystkich modeli Alfy Romeo są prowadzone od 1962 roku.

W ceremonii uczestniczył również kierowca Nicola Larini, który otrzymał puchar upamiętniający zdobycie w 1993 roku tytułu w DTM za kierownicą Alfy Romeo 155 V6 Ti, do dziś jedynego samochodu innego niż niemiecki, który wygrał prestiżowe niemieckie mistrzostwa DTM. To właśnie sam Mistrz zafundował pierwszym Klientom jedyne w swoim rodzaju emocje, prowadząc u Ich boku Alfę Romeo 4C na torze w Balocco.

Cała piątka Bohaterów wydarzenia to prawdziwi „Alfisti”, którzy zarezerwowali swoje „Launch Edition” przy okazji 83. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie,  kiedy oficjalnie zostało rozpoczęte składanie zamówień: w zaledwie 10 dni zebrano prawie dwa razy więcej zamówień niż dostępnych samochodów, co potwierdza jak silne, autentyczne i powszechne na całym świecie jest zamiłowanie do Alfy Romeo.

Alfa Romeo 4C „Launch Edition” może „przybrać dwie szaty” – „Czerwoną Alfa” (Rosso Alfa) lub specjalną matową „Białą Carrara” (Bianco Carrara). Linia tej limitowanej serii wzbogacona jest przez pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego, obejmujący reflektory, spoiler i obudowy lusterek zewnętrznych, który oprócz podkreślenia stylu samochodu, redukuje dodatkowo jego ciężar. Ponadto pakiet ten jest wzbogacony o tylny wlot powietrza z aluminium z ciemnym wykończeniem, reflektory Bi-Led oraz obręcze ze stopów lekkich 18” (koła przednie) i 19” (koła tylne) z ciemnym wykończeniem.

Poza tym, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd auta, zamontowano zaciski hamulcowe w określonym kolorze, sportowy układ wydechowy oraz zestaw zawieszenia ze specjalną regulacją amortyzatorów i tylnego drążka poprzecznego.

Ten sam styl widoczny jest wewnątrz samochodu, gdzie oprócz charakterystycznego, znaczka z numerem od 1 do 500, na pierwszy plan wysuwają się sportowe fotele oraz kierownica, obszyta skórą i mikrowłóknem z białymi obszyciami. W przypadku czerwonej barwy, Alfa Romeo 4C „Launch Edition” posiada czerwone obszycia na kierownicy, drążku hamulca ręcznego, wycieraczkach, klamkach i sportowych fotelach.

Oczywiście, ekskluzywna Alfa Romeo 4C „Launch Edition” jest kwintesencją sportowego ducha ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.

Alfa Romeo 4C jest więc prawdziwą „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, a Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g.


Wszystko to uzyskuje się dzięki optymalnemu i zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń 40% na oś przednią, 60% na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/ KM. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race.” Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem  i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz  korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów na minutę. Poza tym, niesamowita elastyczność i sportowy charakter zapewnione są przez maksymalny moment obrotowy 350 Nm, dostępny w zakresie od 2100-4000 obrotów, a 80% tej wartości jest osiągana już przy 1800 obrotów.

Wreszcie, 5 nabywców Alfy Romeo 4C „Launch Edition” mogło z bliska zobaczyć egzemplarz 33 Stradale z 1967 roku, należący do Muzeum Alfy Romeo. Samochód, który łączył wyjątkowe wymagania mechaniczne i funkcjonalne ze stylem, eksponując poprzez silnik i nadwozie niepowtarzalne cechy Alfy Romeo. Tym kultowym modelem, dla wielu jednym z najpiękniejszych samochodem coupé wszech czasów, inspirowali się projektanci Alfy Romeo podczas realizacji nowego supersamochodu, nawiązując do jego wymiarów i „sylwetki”.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *