X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Monza Concept, dane techniczne

2013-08-22
Strona główna -> Opel -> Frontera -> A (1992-1998)

Dotyczy to również kompleksowej łączności za pomocą smartfona. Dzięki trzem wymiarom łączności — ME (ja), US (my) oraz ALL (wszyscy) — kierowcy mogą skupić się wyłącznie na prowadzeniu samochodu, skontaktować się ze znajomymi czy rodziną albo nawiązać połączenie z Internetem. W trybie ME system multimedialnego odłącza smartfon kierowcy i na pierwszy plan wysuwa informacje dotyczące prowadzenia auta. Z kolei tryb US pozwala pasażerom na kontakt z grupą wybranych osób, np. ze znajomymi lub rodziną, którzy mogą zalogować się do systemu audio-informacyjnego w Monza Concept za pomocą własnych urządzeń komunikacyjnych i dzielić się informacjami, muzyką, obrazami, a także prowadzić rozmowy poprzez czat i umawiać się na spotkania itp. Tryb ALL to krok dalej. Pozwala on kierowcy na połączenie się z całym światem. Tryb ten może na przykład udostępnić planowaną trasę w sieci za pomocą tabletu lub smartfona, a później zabrać kogoś po drodze, co umożliwia nowy rodzaj natychmiastowego car-sharingu. Dzięki temu rewolucyjnemu systemowi multimedialnego i technologii łączności model Monza Concept pokazuje, jak bardzo wybiegają w przyszłość inżynierowie i projektanci Opla. Najnowsza generacja samochodów przyczyni się do współtworzenia harmonijnego i w pełni połączonego społeczeństwa.

Wyznaczając nowe trendy i korzystając z technologii łączności, Monza Concept ma jeszcze więcej do zaoferowania: pokazuje przyszłość rozwoju systemów Car-to-Car i Car-to-X, które są niezbędne do opracowania samochodów autonomicznych, a także stanowią obszar intensywnych badań Opla. Kompleksowa łączność między użytkownikami drogi poprawia komunikację i bezpieczeństwo, ponieważ niebezpieczne zdarzenia na drodze są rejestrowane wcześniej i o wiele dokładniej.

Elastyczność: Modułowa budowa i różne opcje napędu. Model Monza Concept oparty jest na konstrukcji modułowej umożliwiającej najwyższą elastyczność przy wyborze systemu napędowego. Obecnie istnieją różne systemy napędowe oparte na zwiększonej elektryfikacji samochodu. W przypadku modelu Monza Concept, który zostanie zaprezentowany na wystawie we Frankfurcie, inżynierowie stworzyli napęd elektryczny z rozszerzaczem zasięgu CNG (skompresowany gaz ziemny), stanowiącym kolejny etap rozwoju pionierskiej technologii zastosowanej w modelu Ampera. Trzycylindrowy doładowany silnik nowej generacji 1.0 SIDI turbo, który będzie debiutował podczas salonu IAA, przejmuje rolę rozszerzacza zasięgu. Jednakże zamiast benzyny wykorzystuje on gaz ziemny, co jeszcze bardziej obniża emisję CO2. W ramach swojego wizjonerskiego podejścia Opel łączy ze sobą potencjał napędu elektrycznego z zaletami silnika spalinowego.

„Mamy wyraźną wizję samochodów Opla w przyszłości i jasną strategię realizacji tej wizji. Monza Concept odsłania całe sedno tej strategii” — mówi dr Karl-Thomas Neumann. „Ten model pokazuje, czego mogą oczekiwać od nas klienci w ciągu kilku następnych lat — nie tylko w kwestii stylistyki, lecz także wydajności i łączności między kierowcą a społecznością internetową. W ten sposób Monza Concept wybiega w przyszłość, ukazuje nową codzienność kierowcy i jest ważnym źródłem inspiracji w dążeniu do tego celu nie tylko przez Opla”.

 

źródło: General Motors

« < 1 2 3 > »

Komentarze