Moc i komfort

Model z napędem na cztery koła zapewnia ekscytującą dynamikę jazdy i właściwości jezdne odpowiadające najwyższym standardom, a jednocześnie gwarantujące doskonałą jakość za przystępną cenę. Ceny modelu z nowym układem napędowym rozpoczynają się od 203 950 PLN za czterodrzwiową wersję notchback (pięciodrzwiowy hatchback – 205 450 PLN; Sports Tourer – 209 050 PLN).

 Układ sterowania adaptacyjnego układu napędowego połączony jest z mechatronicznym podwoziem typu FlexRide, który dostosowuje tłumienie i inne funkcje jezdne do preferencji kierowcy. Kierowcy zasiadający za kierownicą modelu OPC mogą wybrać między domyślnym trybem standardowym zapewniającym właściwości jezdne idealne do codziennej jazdy, a specjalnym trybem sportowym, w którym zawieszenie podwozia zostaje usztywnione, a przechył nadwozia ograniczony, co zwiększa zwrotność pojazdu. Po wybraniu trybu OPC kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie, przepustnica reaguje szybciej, a podwozie pracuje najbardziej efektywnie. Sportowe wrażenia potęgują tarcze zestawu wskaźników podświetlone na czerwono. Charakterystyka przełożeń automatycznej skrzyni biegów modelu OPC zmodyfikowana została pod kątem zapewnienia jeszcze większej przyjemności z jazdy; w trybie standardowym i sportowym dostosowuje się ona do warunków panujących na drodze. Tryb OPC jest nawet bardziej bezkompromisowo sportowy: momenty przełożenia w okolicach najwyższej liczby obr./min. podczas gwałtownego przyspieszania, redukcja biegów bardzo dynamiczna podczas gwałtowanego hamowania, np. przed wejściem w zakręt.

Osiągi wersji z nową skrzynią biegów, poziom zużycia paliwa i emisji spalin pozostają praktycznie identyczne, jak w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów. Wersja OPC z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu od 6,3s do 6,6s w przypadku wersji sedan i Sports Tourer, zaś prędkość maksymalna (ograniczona) wszystkich wersji wynosi 250 km/h. Poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w cyklu mieszanym i z nową skrzynią biegów wynosi odpowiednio 10,7 l/100 km i 251 g/km (wersje notchback i hatchback) oraz 11,0 l/100 km i 259 g/km (wersja Sports Tourer).

Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli OPC, na torze Nürburgring Nordschleife przeprowadzono odrębny program testowy obejmujący przejechanie 10 000 km, którego celem był optymalny tuning wersji z nową skrzynią biegów. Przejechanie z dużą prędkością 10 000 km na torze Nordschleife oznacza 18-krotnie większe obciążenie samochodu: przekładają się one na około 180 000 km jazdy po zwykłych drogach.

„Nasi klienci często mówili nam, iż są zainteresowani wersją z automatyczną skrzynią biegów” – mówi Michael F. Meyer, dyrektor ds. marketingu produktów firmy Adam Opel GmbH. „Zareagowaliśmy więc na tę prośbę, poszerzając ofertę jednostek napędowych modelu Insignia OPC o tę alternatywę, dostępną za doskonałą cenę.”

Reakcje mediów i fanów motoryzacji są zdecydowanie pozytywne. Jesienią 2010 roku Opel Insignia OPC Sports Tourer po raz drugi z rzędu zdobył tytuł „Najlepszego Samochodu Sportowego Roku”, przyznawany przez magazyn Auto Bild SportsCars, siostrzaną publikację niemieckiego czasopisma Auto Bild. Około 68 000 czytelników oddało głos na swój ulubiony model wybierany spośród ponad 170 pojazdów. Sports Tourer zdominował kategorię pojazdów kombi, odsyłając konkurencję doskonałej niemieckiej marki na drugie i dalsze miejsca.

CZYTAJ DALEJ  Całkowicie nowa Kia Carens

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *