Mitsubishi Outlander Nowej Generacji

kolejne, trzecie wcielenie tej coraz popularniejszej koncepcji na Genewskim Salonie Samochodowym, przedstawiając Outlandera Nowej Generacji.


Mając na koncie 950 tysięcy sprzedanych egzemplarzy obu wcześniejszych generacji (do końca grudnia 2011 – włączając model Airtrek/Outlander pierwszej generacji), licząc od czerwca 2001, nowy crossover średniej wielkości pokazuje, jak przystosować się do rosnących wymagań klientów. Jest to ważny strategicznie, innowacyjny samochód oferujący zalety pojazdu z segmentu premium, opracowany w oparciu o bardzo uniwersalną, światową platformę i wyróżniający się harmonijną równowagą najwyżej cenionych zalet pojazdów swojej kategorii:

  • poszanowanie środowiska naturalnego,
  • zaawansowane systemy bezpieczeństwa,
  • komfort podróżowania,
  • inteligentna wszechstronność,
  • większa wygoda użytkowania.

W konsekwencji, cała oferta rynkowa MMC obejmująca samochody osobowe, crossovery i SUV-y przejdzie istotną transformację dzięki nowemu językowi konstruowania pojazdów, jaki widać już w prezentowanym nowym modelu Outlander.


Nowy język konstruowania wciąż jest na etapie rozwoju, ale już teraz widać wyraźnie, że prowadzi on do pojazdów o otwartej koncepcji rozwojowej, wystarczająco elastycznej, by sprostać szczególnym wymogom stawianym przed różnymi samochodami, ale zawsze godnymi marki Mitsubishi i jej Trzech Diamentów.


Nowa estetyka samochodów napędzana inżynierskim podejściem do zagadnienia, może być rozumiana jako wyraz stuletniej tradycji technicznej firmy Mitsubishi, którą wykorzystano i dostosowano do wymogów współczesnego świata.
Nowy kształt


Outlander Nowej Generacji ma długość 4655 mm i wielkością jest zbliżony do swojego poprzednika. Kontynuuje także dobrą tradycję Mitsubishi, będąc samochodem tworzonym z użyciem najnowocześniejszych technologii, według zasady „solidność – bezpieczeństwo – prostota” widocznej już w jego wyglądzie. Łączy on zdecydowane kształty z gładkością powierzchni nadwozia, podobnie jak zapowiadające go samochody Concept PX-MiEV oraz Concept PX-MiEV II.


Nowy Outlander przekonuje wyglądem: podwyższoną sylwetkę z delikatnie ukształtowanymi błotnikami podkreślono wysoko przebiegającymi przetłoczeniami boków nadwozia a w niczym niezakłóconych powierzchniach silnie nakreślono linie okien. Wyposażony w innowacyjny układ napędowy i pozbawiony tanich chwytów stylistycznych Outlander zapewnia dobre osiągi, komfort i bezpieczeństwo, bezcenne szczególnie podczas długich podróży.

CZYTAJ DALEJ  Zamówienia na nową Dacię Sandero

Pozbawiony krzykliwości, ale zdecydowany wygląd zewnętrzny uzyskano między innymi projektując wąski, aerodynamicznie ukształtowany wlot powietrza, z chromowanymi liniami w kształcie kija hokejowego wykonanymi tak, by wyglądały jak wyfrezowane z jednego kawałka metalu, zbiegającymi się na środku wokół Trzech Diamentów, a z drugiej strony zamkniętymi wąskimi, ciekawie ukształtowanymi reflektorami nadającymi przedniej partii samochodu „kociego spojrzenia”.
Ta sama wysoka dbałość o estetykę dotyczy projektu wnętrza, do budowy którego zastosowano materiały wysokiej jakości (wykładziny materiałowe, miękkie w dotyku powierzchnie, srebrne lub drewniane akcenty, dodatki w lustrzanej czerni…). Uzyskano dzięki temu deskę rozdzielczą pozwalającą kierowcy lepiej koncentrować się na prowadzeniu samochodu, dając mu także możliwość korzystania z elementów sterujących ergonomicznie rozmieszczonych na ramionach kierownicy oraz z łatwych do odczytania wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości.

Nowa harmonia
Podobnie jak w poprzednim modelu, mocną stroną Outlandera Nowej Generacji będzie możliwość przewozu 5 lub 7 osób* w komfortowym i bezpiecznym wnętrzu. Nie rezygnując z dotychczasowych zalet samochodu, wzmocniono je i dodano nowe, korzystając między innymi z możliwości stwarzanych przez coraz potężniejsze możliwości rozbudowanych systemów elektronicznych.

Poszanowanie środowiska naturalnego: udoskonalono silniki benzynowe oraz Clean Diesel:

  • Dla przykładu, w Europie nowy Outlander będzie dostępny z dwoma silnikami:
  • MMC “4J11” – silnik benzynowy 2.0 l MIVEC o mocy 110 kW (150 KM) z całkowicie nowym układem rozrządu,
  • MMC “4N14” – silnik 2.2 l Clean Diesel o mocy 110 kW (150 KM) z wieloma innowacjami (w tym wyjątkowo niskim stopniem sprężania 14,9:1) i licznymi udoskonaleniami pozwalającymi na łączenie wysokich osiągów z niskim poziomem emisji spalin,

z całkowicie nowym systemem Automatic Stop & Go*,
z całkowicie nową 6-biegową przekładnią automatyczną*
z obniżoną masą (poprzez optymalizację struktury nadwozia i użycie wytłoczek z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości,…),
wszystko to pozwoliło znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin poniżej zakładanej wstępnie emisji CO2 do 130 g/km*.


Zaawansowane systemy bezpieczeństwa:

  • zastosowanie adaptacyjnego tempomatu (Adaptive Cruise Control)** System ten pozwala na utrzymywanie bezpiecznej odległości za poprzedzającym pojazdem, nawet w czasie bardzo wolnej jazdy, przy dużym nasileniu ruchu,
  • zastosowanie systemu zapobiegania kolizjom czołowym (Forward Collision Mitigation)** System ten wykrywa przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie aktywuje hamulce, by pomóc w uniknięciu zderzenia z przeszkodą.
  • zastosowanie systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning)** System ten ostrzega kierowcę wysyłając akustyczne i wizualne sygnały, gdy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu na drodze.
  • Zastosowanie ksenonowych reflektorów Super-HiD “Wide Vision” **Specyfikacja zależy od modelu i rynku * Uzyskano snop światła w przybliżeniu 1,4 razy mocniejszy od konwencjonalnych reflektorów ksenonowych HID, zapewniając jasność 1350 lumenów i oświetlając bardzo duży obszar wynoszący sumarycznie 80° x 2 zamiast 42° x 2 w przypadku typowych reflektorów ksenonowych HiD.
CZYTAJ DALEJ  MINI John Cooper Works Paceman

Komfort podróżowania:

  • zastosowanie dwustrefowej klimatyzacji*,
  • cichsze, lepiej wytłumione wnętrze,
  • komfortowy trzeci rząd siedzeń z podziałem 50/50, zastępujący stosowane wcześniej osobne składane siedzenia*,
  • zastosowanie materiałów wysokiej jakości, które w dotyku i wyglądzie reprezentują poziom stosowany w samochodach premium segmentu D.

Inteligentna wszechstronność:

  • po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń uzyskano długość przestrzeni ładunkowej wynoszącą 1690 mm (o 335 mm więcej w porównaniu do poprzedniego Outlandera),
  • płaska powierzchnia przestrzeni ładunkowej po złożeniu siedzeń,
  • jako wyposażenie opcjonalne zaproponowano jednoczęściowe, sterowane elektrycznie drzwi przestrzeni bagażowej*.

Więcej wygody:

  • wyświetlacz systemu audio otrzymał funkcję wyświetlania obrazu z kamery cofania *,
  • zgodnie z oczekiwaniami klientów – teleskopowa kolumna kierownicy z regulacją wzdłużną i poprzeczną*
  • i wiele innych,…

*Specyfikacja zależy od modelu i rynku  


Po genewskiej premierze, Outlander nowej generacji zostanie wprowadzony do sprzedaży latem 2012 roku w Rosji, i krótko potem w Europie, a następnie w Australii, Chinach i Ameryce Północnej.

Nowy horyzont
Jeszcze w trakcie roku fiskalnego 2012, korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej, na jakiej zbudowano nowego Outlandera oraz możliwości rozmieszczenie na jej pokładzie potężnych komponentów elektronicznych, MMC uzupełni gamę dostępnych układów napędowych o oparty o wersję z napędem elektrycznym samochód hybrydowy P-HEV. * Tworząc taką wersję Outlandera skorzystano z bogatych doświadczeń firmy Mitsubishi w konstruowaniu samochodów z napędem na 4 koła. Przewidziano pozostawienie kierowcy wyboru jednego z trzech trybów działania układu napędowego:

  • Elektryczny (dwa silniki elektryczne 4WD EV)
  • Hybrydowy szeregowy (dwa silniki elektryczne 4WD EV z zasilaniem z generatora prądu napędzanego silnikiem spalinowym)
  • Hybrydowy równoległy (dwa silniki elektryczne 4WD EV przy wyższych prędkościach wspierane silnikiem spalinowym napędzającym koła przednie – silniki elektryczne bez pośrednictwa przekładni pomagają uzyskać bardzo dobre przyspieszenie).

Wyposażenie nowej generacji samochodu Outlander w system napędowy Mitsubishi P-HEV pozwoli na uzyskanie bardzo zadowalającego zasięgu i jednocześnie bardzo niskiego poziomu emisji spalin, zbliżonego do wyników osiąganych przez badawczy samochód Concept PX-MiEV II, czyli umożliwiając przejechanie bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.
*Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży najpierw w Japonii, następnie w Europie (w roku 2013) i na pozostałych rynkach.

(Dane techniczne mogą zostać skorygowane po zakończeniu badań homologacyjnych)
***

CZYTAJ DALEJ  2.463 km bez tankowania


Wstępne dane techniczne – specyfikacja europejska
(Dane techniczne mogą zostać skorygowane po zakończeniu badań homologacyjnych)

NADWOZIE (wersja europejska):
– Długość: 4655 mm
– Szerokość: 1800 mm
– Wysokość: 1680 mm
– Rozstaw osi: 2670 mm

SPALINOWY UKŁAD NAPĘDOWY:
Silniki


2.0 benzynowy

  • 110 kW (150 KM)@ 6,000 obr./min.
  • 195Nm @ 4,100-4,200 obr./min.
  • Minimalna emisja CO2 poniżej 150g/km

2.2 DiD Clean Diesel

  • M/T: 110 kW (150 KM) @ 3,500 obr./min. – 380Nm @ 1,750-2,500 obr./min.
  • A/T: 110 kW (150 KM)@ 3,500 obr./min. – 360Nm @ 1,500-2,750 obr./min.
  • Minimalna emisja CO2 poniżej 130 g/

 
źródło: Mitsubishi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *