E 63 AMG w wersji S z blokadą tylnego dyferencjału. Zgodnie z ideą "Driving Performance", najmocniejsza Klasa E wyposażona jest w blokadę tylnego dyferencjału, która dodatkowo zwiększa zapas trakcji i zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie - zwłaszcza na torze wyścigowym.
Wszystkie warianty E 63 AMG posiadają sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia. Z przodu pracują sprężyny stalowe, z tyłu zastosowano układ pneumatyczny. Za naciśnięciem przycisku elektronika zmienia nastawy resorowania z trybu "Comfort" na "Sport" lub "Sport plus".
W modelach z napędem na obie osie inżynierowie Mercedes-AMG zoptymalizowali architekturę przedniego zawieszenia z trzema wahaczami, a nowo opracowane elementy z aluminium przekładają się na dodatkową zwinność i neutralność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Wersja S wyróżnia się dodatkowo zmodyfikowaną elastokinematyką układu jezdnego, który w sytuacjach podbramkowych oferuje jeszcze wyższy poziom przyczepności.
Wszystkie odmiany E 63 AMG mają poszerzony o 48 mm rozstaw przedni kół, zapewniający większą stabilność w szybko pokonywanych łukach i wyczucie nawierzchni. Zwiększony negatyw kół obu osi pozwala z kolei osiągnąć większe wartości przyspieszeń poprzecznych. Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy AMG ma bezpośrednie przełożenie 14:1, a jego charakterystyka jest dostosowana do ustawień zawieszenia.
Model E 63 AMG standardowo porusza się na 10-ramiennych obręczach AMG w kolorze grafitowym z lśniącym wykończeniem. Felgi o szerokości 9 cali z przodu i 9,5 cala z tyłu zaopatrzono w ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 225/40 R 18 oraz 285/35 R 18. Wizytówką odmian z napędem na obie osie są obręcze o średnicy 19 cali z oponami w rozmiarze 255/35 R 19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu (szerokość felg to, odpowiednio, 9 i 9,5 cala). W wersji S pokryto je dodatkowo matowym, grafitowym lakierem i wzbogacono o lśniący rant.
Opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG. Za imponującymi obręczami E 63 AMG kryją się elementy wysokowydajnego układu hamulcowego AMG. Przednie i tylne tarcze - wentylowane i perforowane - mają średnicę 360 mm; przednie tarcze wykonano ze szczególnie odpornych na wielokrotne hamowanie i wysoką temperaturę materiałów kompozytowych. Z przodu zastosowano 6-, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe, wszystkie w kolorze srebrnym i z logo AMG. Wyjątkiem jest wersja S, której zaciski mają barwę czerwoną.
Ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z tarczami o średnicy 402 mm to ekskluzywna opcja zarezerwowana wyłącznie dla wersji S. O 40 proc. lżejszy od standardowego, zapewnia on jeszcze większą skuteczność hamowania, precyzję prowadzenia i komfort jazdy. Dodatkowo, imponująca wytrzymałość ceramicznych tarcz sprzyja dłuższej eksploatacji.