Marka Jeep wraca do Tignes

Marka Jeep® powraca do Tignes trzeci rok z rzędu jako Premium Partner i wyłączny sponsor motoryzacyjny X Games: najważniejszej na świecie imprezy poświęconej zimowym sportom ekstremalnym. Czwarta europejska edycja tego wydarzenia odbywa się do 22 marca się w Tignes w Alpach francuskich, do którego ściągną profesjonalni zawodnicy z całego świata.

Uważane już za klasykę w swym rodzaju, X-Games stanowią swoisty punkt odniesienia dla wszelkich zimowych  imprez sportów ekstremalnych. W tej wspaniałej, trzydniowej imprezie narciarsko – snowboardowej, organizowanej na renomowanej, francuskiej stacji narciarskiej, o zwycięskie trofea walczyć będzie 150 najlepszych zawodowców w takich kategoriach, jak slopestyle czy superpipe.

Sponsorowanie X Games w Tignes jest dobrym przykładem zaangażowania marki Jeep w propagowanie czynnego i „plenerowego” stylu życia. Klasa zawodników biorących udział w X Games stanowi doskonałą ilustrację ducha marki Jeep i jej podstawowych wartości – swobody, żądzy przygody i pasji, „wpojonych” w DNA marki: tak jak w ekstremalnym narciarstwie, w którym dzięki technice, doświadczeniu i umiejętnościom zawodnik jest w stanie stawić czoła ekstremalnym wyzwaniom – podobnie jak Jeep 4×4, który dzięki wzorcowej technologii i niezrównanym możliwościom off-roadowym, pozwala pokonywać największe nawet przeszkody.

Marka Jeep jest już od dziesięciu lat sponsorem igrzysk X Games, odbywających się w amerykańskim kurorcie Aspen (stan Kolorado) i po sukcesie europejskiej edycji z zeszłego roku, w której uczestniczyło 125 zawodników pochodzących z całego świata, a którą odwiedziło ponad 103.000 gości, potwierdziło się również międzynarodowe znaczenie igrzysk X Games w Tignes, nieustannie wspieranych przez markę Jeep.

Na całym obszarze igrzysk, marka Jeep będzie udostępniać flotę samochodów: niektóre modele będą wykorzystywane w strefie dla gości i na torze do pokazów, inne wozić będą po okolicy zawodników, dziennikarzy i VIP-ów.

Na specjalnie przygotowanym śniegowym torze próbnym Jeep X-Track, chętni będą mogli przejechać się kultowym Jeepem Wranglerem lub flagowym Jeepem Grand Cherokee i przetestować ich możliwości terenowe. Usytuowany blisko X Games Park, „Jeep X Track” zajmuje powierzchnię 1.000 metrów kwadratowych i został zbudowany tak, aby jak najlepiej oddać faktyczne warunki, w tym przeszkody, na jakie kierowca napotyka podczas jazdy po bezdrożach. Dzięki współpracy z GoPro, wszystkie samochody biorące udział w tym przedsięwzięciu będą  wyposażone w nowoczesne i  wszechstronne kamery HERO3, umieszczone wewnątrz lub na zewnątrz kabiny kierowcy i służyć będą do nagrywania wyników jazdy osiąganych podczas jazdy próbnej. „Compass X Track” zaoferuje z kolei odwiedzającym możliwość zmierzenia się – u boku profesjonalnych instruktorów – z wyczynowymi ćwiczeniami slipingu, aby poznać cechy dynamiczne oraz bezpieczeństwo kompaktowego, miejskiego SUV-a Jeepa.

W tym roku również, na zajmującym obszar 115 metrów kwadratowych torze Mini X Track, odwiedzający będą mogli sprawdzić swoje umiejętności terenowe podczas zawodów zdalnie sterowanych modeli Wrangler i wyzwać na pojedynek swoich przyjaciół, nie tylko na żywo, ale również wirtualnie na Facebooku.

Pod namiotem Jeepa – znajdującym się na terenie wioski – sponsora X Fest, odwiedzającym Tignes pokazana zostanie nowa seria specjalna Rubicon 10th Anniversary Edition na 10. rocznicę premiery kultowego Wranglera Rubicon. Przedstawiona dopiero dwa tygodnie temu, podczas europejskiej premiery na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, nowa seria specjalna obchodzi dziesiątą rocznicę ukazania się wersji Rubicon – pojazdu o największym potencjale off-roadowym w gamie Wrangler, najlepszej terenówki spośród wszystkich dostępnych na rynku. Rubicon serii specjalnej wyróżnia się szczególnymi elementami  zewnętrznymi, m.in. nową pokrywą komory silnika Power Dome z dwoma chwytami powietrza oraz 17-calowymi, polerowanymi obręczami kół felgami Rubicon z lekkiego stopu lakierowanymi na czarno i czerwonym logo Wranglera.  Ekskluzywnymi akcentami wystroju wnętrza są tapicerowane czerwoną skórą siedzenia z logo „Rubicon 10th Anniversary” haftowanym na oparciach foteli oraz czerwone ściegi obszytej skórą konsoli centralnej i kierownicy.. Limitowana edycja będzie dostępna w czwartym kwartale 2013 roku w wersji 3 i 5-drzwiowej, z silnikiem turbodiesla 2,8 litra o mocy 200 KM lub benzynowym Pentastar V6 3,6 litra o mocy 284 KM, oba połączone z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Dzięki bogatemu programowi imprez, namiot Jeepa będzie ponadto miejscem zapoznania się gości z ofertą modeli z gamy Jeepa.

Na stronie www.jeep-people.com, społeczność Jeep-People będzie miała możliwość śledzenia imprezy X Games w ramach „Jeep Experience”. Codziennie ukazywać będą się filmiki, realizowane przez reportera Jeepa Grosa Grossetti- skatera i snowbordzisty, a od 1989 roku komentatora ważnych imprez związanych z tymi dyscyplinami. Każdego dnia użytkownicy będą mogli zapoznać się z programem i aktualnymi wynikami zawodów, zobaczyć wywiady oraz biografie zawodników, emitowane przez ESPN – oficjalny kanał transmitujący wydarzenie. Poza tym, aby zapewnić nowatorską formę wydawniczą, reporter Jeepa będzie wystawiał na próbę zawodników, przeprowadzając z nimi ironiczne wywiady lub będzie im rzucał wyzwania, zachęcając do zmierzenia się w widowiskowych wyczynach, za kierownicą prawdziwych modeli Jeep lub tych zdalnie sterowanych. Zrealizowany materiał filmowy dostępny będzie na wszystkich kanałach społecznościowych Jeepa.

Marka Jeep. Zbudowany w oparciu o ponad 70-letnią historię i dziedzictwo, Jeep jest SUV-em z prawdziwego zdarzenia, liderem w swojej kategorii, charakteryzującym się doskonałymi osiągami oraz wszechstronnością. Jest zaprojektowany dla tych, którzy marzą o niezwykłych podróżach, nie tylko w najbardziej ekstremalnych warunkach, ale również w mieście. Marka Jeep zachęca do korzystania z pełni życia, oferując kompletną gamę samochodów, pozwalających podjąć każde wyzwanie, z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa. Jeep to marka o niezwykłym charakterze, która  zawsze miała pomysł na swoje miejsce na motoryzacyjnej mapie świata, oferująca innowacyjne produkty, które stają się punktem odniesienia dla całej kategorii samochodów terenowych.

Gama Jeep dla rynków EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka) obejmuje modele Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, oraz na wybranych rynkach modele Patriot i Cherokee. Aby zaspokoić potrzeby konsumentów na całym świecie, wszystkie modele Jeepa dostępne są także w wersji z kierownicą z prawej strony, w połączeniu z silnikami benzynowymi i diesel.

2012 rok był bardzo ważnym rokiem dla Jeepa: marka zanotowała w nim absolutny rekord sprzedaży na świecie, sprzedając ponad 700.000 egzemplarzy: najlepszy rezultat uzyskany po rekordowym, 1999 roku. Doskonałe wyniki sprzedaży zostały odnotowane również w okresie dwunastu miesięcy w Europie, gdzie w okresie styczeń- grudzień 2012 marka zanotowała wzrost o prawie 20 procent.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3063

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *