Lancia Ypsilon na polskim rynku

który łączy niezrównany włoski styl z innowacyjnością rozwiązań i troską o ekologię. Po raz pierwszy Ypsilon występuje w wersji 5-drzwiowej, która entuzjastom unikalnego stylu czaru doskonałości technicznej Lancii proponuje jeszcze więcej wygody i komfortu.

Duszą designu Lancii Ypsilon jest jedyna w swoim rodzaju koncepcja samochodu klasy Premium, która redefiniując pojęcie luksusu – przyciąga uwagę osób poszukujących oryginalności i charakteru, zaawansowanych technologii i wyszukanej elegancji oraz innowacyjności i jakości wykonania. W Lancii Ypsilon luksus staje się czymś szczególnym, wyzwalającym emocje bezpretensjonalnej „przyjemności z posiadania”, wyrazem dążenia do unikalności na każdym polu i dowodem rzeczywistej indywidualności bez względu na reakcje  otoczenia.

Wchodząca w czerwcu br. na rynki kontynentalnej Europy i dostępna od września w Wielkiej Brytanii i Irlandii pod marką Chrysler nowa Lancia Ypsilon jest już czwartą generacją modelu, którego powodzenie mierzyć można liczbą półtora miliona pojazdów na drodze. Jego początki sięgają  Lancii Y10 zaprezentowanej jeszcze w 1985 roku na genewskim Salonie Samochodowym. Był to „miniaturowy flagowiec” o stylu i wyposażeniu niespotykanym w ówczesnych samochodach typu ekonomicznego i o nowatorskim duchu, towarzyszącym każdej kolejnej generacji „Y” aż do dnia dzisiejszego. W roku 1996 Lancia Y wyznaczyła kanon elitarnej elegancji i mocnej osobowości, budującej koncept „personalizowanego luksusu”. Technologie i klasę ekskluzywności, zarezerwowane dotychczas dla konstrukcji z wyższych segmentów rynkowych – do świata samochodów miejskich wprowadziła trzecia generacja Lancii Y z roku 2003.

Dzisiaj pałeczkę w sztafecie przejmuje nowa Lancia Ypsilon, która jako niezmiennie fascynująca swą osobowością, wyszukanym stylem i niekonwencjonalnością. Prawdziwy „Fashion City-Car” stał się ofertą bardziej dorosłą i dojrzałą – dla jeszcze szerszej publiczności. Efektowne nadwozie „Made In Italy” kryje awangardowe rozwiązania napędu, które dzięki technologiom TwinAir, MultiJet II i Start&Stop obniżają zużycie paliwa i emisję spalin lecz także unikalne w tej klasie pojazdów elementy komfortu, m.in. system infotainment „Blue&Me-TomTom LIVE” czy  system „Smart Fuel” – obok asystenta parkowania II generacji Magic Parking, reflektorów Bi-ksenonowych (HID) i lamp tylnych LED.  

Pięciodrzwiowa lecz wyglądająca jak pojazd 3-drzwiowy, włoska i wyrafinowana Lancia Ypsilon to samochód  z segmentu „B” – oferuje jednak znacznie wyższy standard obszerności wnętrza i komfortu. Przy długości, szerokości i wysokości 384 x 167 x 152 cm Ypsilon ma 239-centymetrowy rozstaw osi i mieści pięć osób; w stosunku do wymiarów zewnętrznych odznacza się wiodącą w segmencie pojemnością bagażową oraz największą w swej klasie przestrzenią pasażerską. Zastosowane po raz pierwszy w pojeździe Fiat Group Automobiles fotele typu „slim seats” pozwoliły zwiększyć komfort jazdy w tylnej części kabiny pomimo utrzymania jej  dotychczasowej długości.

Jako odpowiedź na trendy rynkowe ponieważ ponad 90% segmentu „B” stanowią obecnie samochody pięciodrzwiowe oraz w dążeniu do uzyskania dobrej pozycji w klasie samochodów miejskich. Nowa Lancia Ypsilon ukierunkowana jest na potrzeby znacznie szerszej niż dotychczas grupy docelowej, w tym także młodych mężczyzn i młodych rodzin. To właśnie od jakości, komfortu i funkcjonalności wnętrza zależy, jak przyjęty zostaje nowy samochód na tym rynku. Wystarczy wsiąść do środka, aby przekonać się o stopniu wyrafinowania materiałowego i kolorystycznego, dokładności wykonania i niezliczonych możliwości konfigurowania nowej Lancii Ypsilon.

Wybór wśród trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz  trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop oznacza, iż dostępnych jest ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu, podnoszących jego wartość w oczach klienta.

Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe – 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG). Do standardowego wyposażenia całej gamy Lancii Ypsilon należy system przeciwdziałający blokowaniu się kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD i asystentem hamowania BAS, 4 lub 6 poduszek powietrznych oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.

W kategoriach technologii, bezpieczeństwa, komfortu i funkcjonalności nowy Ypsilon stanowi przykład dalszej ewolucji modelowej lecz zgodnie ze swym cennikiem – pozycjonowany jest wciąż jako „luksus dla szerszej klienteli”. Lista wyposażenia wersji Silver obejmuje zdalne sterowanie zamka centralnego, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane okna przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną 50/50, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 15-calowe obręcze stalowe, tapicerkę wnętrza z „technicznej” tkaniny z elektrycznie zgrzewanymi ściegami, instalację dla odbiornika radiowego oraz elektrycznie ogrzewane okno tylne. Na wyposażenie bezpieczeństwa składają się systemy ABS z EBD, BAS, czołowe i boczne kurtyny powietrzne oraz zaczepy ISOFIX dla fotelika dziecięcego. W kolejnej wersji Gold nabywca otrzymuje dodatkowo klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, skórzane obszycie koła kierownicy i skórzany mieszek selektora biegów, tapicerkę Castiglio. Topowa wersja Platinum oferuje ponadto sterowane elektrycznie okna tylne, lampy przeciwmgielne, 15-calowe obręcze ze stopu lekkiego, zagłówki siedzeń tylnych oraz tapicerkę z delikatnej skóry.

Dla osób zainteresowanych dalszą i ekskluzywną personalizacją samochodu dostępna jest pełna gama akcesoriów najwyższej jakości, które z uwagi na elegancję i precyzję wykonania podkreślają techniczne i estetyczne walory pojazdu, wpisując się idealnie w specyficzny styl marki Lancia. Są to m.in. efektowne, 16-calowe obręcze z lekkiego stopu, fartuchy progowe, przyciemniane klosze świateł głównych, czarne nakładki progowe z podświetlanym logo, system infotainment „Blue&Me-TomTom LIVE” oraz pakiety akcesoryjne wyposażenia.

Nowa Lancia Ypsilon ma szanse stać się alternatywnym samochodem miejskim klasy Premium w Europie, adresowanym do klienta   wymagającego i wyróżniającego się, który jednocześnie poszukuje  przyjemności z jazdy i funkcjonalności na co dzień.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *