Nissan Leaf

Komitet Regionów UE otrzymał właśnie kluczyki do stuprocentowo elektrycznego Nissana LEAF, który będzie wykorzystywany przez tę instytucję w czasie wizyt ważnych osobistości w Brukseli oraz jako pojazd służbowy ogólnego przeznaczenia.

Komitet Regionów reprezentujący interesy europejskich regionów w Brukseli podejmuje świadome starania na rzecz ograniczenia śladu węglowego swojej działalności i w ramach tej strategii wprowadził do swojego parku pojazdów model samochodu osobowego przyjazny dla środowiska. Dwuletnia umowa leasingowa na Nissana LEAF to potwierdzenie, że pierwszy na świecie pojazd elektryczny przeznaczony na masowy rynek jest liderem w segmencie ekologicznych samochodów.

Przewodnicząca Komitetu Regionów UE Mercedes Bresso powiedziała: „Komitet Regionów dąży do ograniczenia emisji i poprawy jakości powietrza w miastach i regionach w całej Europie. Proces ten zaczynamy od własnego podwórka, ograniczając emisję z samochodów użytkowanych przez naszą instytucję. Wprowadzenie pierwszego w pełni elektrycznego samochodu do naszego parku pojazdów ma też inny cel – w ten sposób przekazujemy obywatelom informację o istnieniu ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności”.

Wydarzenie to miało miejsce wkrótce po przyjęciu pierwszych zamówień na Nissana LEAF w Belgii i stanowi doskonałą rekomendację dla ekologicznych walorów Europejskiego i Światowego Samochodu Roku 2011. Pierre Loing, szef Działu Pojazdów Zeroemisyjnych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „To kolejny dowód, że w pełni elektryczny Nissan LEAF jest skutecznym rozwiązaniem pozwalającym ograniczać emisję. Cieszymy się, że jeden z naszych zeroemisyjnych samochodów mogliśmy dostarczyć Komitetowi Regionów”.

Nissan w Europie
Oferta Nissana w Europie należy do najbardziej kompleksowych wśród producentów spoza kontynentu. Nissan zatrudnia ponad 12 500 osób w europejskich strukturach działów projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku zakłady Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowały ponad 528 000 pojazdów w takich segmentach, jak małe minivany, crossovery, pojazdy sportowo-użytkowe i pojazdy dostawcze. Nissan oferuje obecnie w Europie 24 zróżnicowane i innowacyjne produkty, i ma wszelkie szanse na to, aby stać się najpopularniejszą japońską marką w Europie.

O firmie Nissan
Nissan Motor Co., Ltd. z siedzibą w Jokohamie jest drugą pod względem wielkości produkcji japońską firmą motoryzacyjną i integralnym filarem Sojuszu Renault-Nissan. Nissan, zatrudniający ponad 150 000 pracowników na całym świecie, w 2010 roku dostarczył klientom ponad 4 miliony pojazdów. Koncentrując się na rozwijaniu atrakcyjnych i innowacyjnych produktów dla masowego odbiorcy, firma ma także kompleksową ofertę pojazdów charakteryzujących się obniżonym zużyciem paliwa i minimalną emisją spalin, sprzedawanych pod markami Nissan i Infiniti.

O modelu Nissan LEAF
Nissan LEAF, zdobywca tytułów Europejskiego i Światowego Samochodu Roku 2011, jest już sprzedawany w Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii i Portugalii. Zamówienia na ten model przyjmują także dealerzy w Belgii, Norwegii, Szwecji, Danii i Włoszech. Dostawy pojazdów do tych krajów rozpoczną się wkrótce. Do dzisiaj na całym świecie sprzedano już około 20 000 Nissanów LEAF.

Rodzinny hatchback, oceniony na 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, jest napędzany skonstruowanym przez Nissana kompaktowym silnikiem elektrycznym, który wraz z inwertorem został umieszczony z przodu. Napęd jest przekazywany na koła przednie. Silnik zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm, co pozawala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 145 km/h. Bogate wyposażenie standardowe Nissana LEAF obejmuje między innymi klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę ułatwiającą parkowanie, gniazdo szybkiego ładowania i innowacyjny moduł łączności ze smartphonem.

O Komitecie Regionów UE
Komitet Regionów (KR) jest organem politycznym umożliwiającym władzom regionalnym i lokalnym udział w rozwijaniu polityki UE i pracach na tworzeniem europejskiego prawa. Traktaty zobowiązują Komisję, Parlament i Radę do konsultowania się z Komitetem Regionów w sprawie wszelkich propozycji dotyczących obszarów mających wpływ na sytuację na poziomie regionalnym lub lokalnym. W KR zasiada 344 członków z 27 krajów UE, pracujących w 6 komisjach. Komisje te badają projekty aktów prawnych, prowadzą dyskusje i debaty oraz wydają oficjalne pisemne stanowiska w kluczowych kwestiach.

CZYTAJ DALEJ  Alfa Romeo 4C Concept

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *