X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault, KWID CONCEPT

2014-02-05
Strona główna -> Renault

Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Renault. Potwierdzenie zaangażowania w rynek indyjski. KWID CONCEPT, pierwszy samochód koncepcyjny Renault, którego inauguracja miała miejsce poza Europą, jest również dowodem znaczącego miejsca Indii w światowej strategii Renault oraz potwierdzeniem zdolności koncernu do produkowania atrakcyjnych modeli w segmencie kompaktowych samochodów.

Fakt, że postanowiliśmy po raz pierwszy zaprezentować samochód koncepcyjny poza granicami Europy świadczy wymownie o naszym zaangażowaniu w rynek indyjski. W Indiach młodzi klienci są często inicjatorami nowych trendów, których celem jest przesuwanie granic w zakresie zaawansowanych technologii i przyjemności prowadzenia. KWID CONCEPT, wyposażony we „Flying Companion”, jest  dzięki dynamicznemu stylowi i pełnej łączności ze światem w pełni zgodny z tą ukierunkowaną na przyszłość wizją. Gilles Normand, dyrektor ds. operacyjnych dla Regionu Azji i Pacyfiku.

KWID CONCEPT jest również „skrojony na miarę” potrzeb kierowców indyjskich. Samochód ten jest kompaktowym pięciomiejscowym modelem, umożliwiającym przejazdy całej rodzinie, co jest dość częstym sposobem korzystania z samochodu w Indiach. Podobnie jak „Flying Companion”, również multimedialna deska rozdzielcza spełnia potrzebę łączności ze światem. Lekki design wnętrza pojazdu jest świetnie dopasowany do gorącego klimatu Indii. Dwubarwne nadwozie KWID CONCEPT obejmuje pokryte szarym metalizowanym lakierem elementy karoserii i szare, strukturalne wykończenie elementów funkcjonalnych oraz kontrastowy złocistożółty lakier dachu i wlotów powietrza.

Pojawia się też kilka żółtych akcentów na obręczach kół, przy dolnych krawędziach drzwi oraz na elementach perforowanych. To połączenie, odpowiadające kolorom firmowym Grupy Renault, kojarzy się również z Indiami: kolor szary przedstawia ziemię, podczas gdy żółty i złocisty symbolizują kwiaty i przyprawy. Dodatkowo KWID CONCEPT oferuje nietypowe rozmieszczenie siedzeń, z trzema miejscami z przodu i lekko wysuniętym, umieszczonym centralnie fotelem kierowcy w celu zwiększenia ilości miejsca na wysokości barków, oraz dwoma miejscami z tyłu. Taki układ siedzeń z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy spełnia międzynarodowe wymagania i zapewnia równoczesne dostosowanie tego samochodu do rynków z ruchem lewo- i prawostronnym.


W ciągu niespełna trzech lat marka Renault odnotowała bezprecedensowy wzrost w Indiach i wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach rynek ten będzie nadal odgrywał znaczącą rolę w światowej strategii rozwoju firmy – oświadczył Sumit Sawhney, dyrektor generalny Renault India Pvt. Ltd. – Premiera KWID CONCEPT w Indiach, pierwsza poza Europą, jak również jego design uwzględniający życzenia młodych indyjskich nabywców to dowód naszego głębokiego zaangażowania w tym kraju.

Renault India. Renault India Private Ltd. jest handlową spółką zależną, należącą w 100% do Renault S.A. Francja, oferującą aktualnie pięć modeli na rynku indyjskim: wyższej klasy sedan Fluence, luksusowy SUV Koleos, mały samochód miejski Pulse, SUV Duster oraz wyższej klasy sedan Scala. Renault India eksportuje również Dustera na rynki, gdzie obowiązuje montaż kierownicy po prawej stronie. Indie przygotowują się do roli głównego centrum produkcji tak wyposażonych samochodów. Samochody Renault są produkowane w zakładzie usytuowanym w Oragadam na obrzeżach Chennai, o zdolności produkcyjnej 480.000 egzemplarzy rocznie. Aktualnie Renault India dysponuje rozbudowaną, liczącą 125 punktów sprzedaży siecią koncesjonerów rozmieszczonych na terenie całego kraju, mogącą poszczycić się wzorcowymi wynikami pod względem obrotów ze sprzedaży oraz jakości serwisu. Solidna gama produktów i usług oferowanych przez Renault zyskała sobie powszechne uznanie zarówno klientów jak i ekspertów z branży motoryzacyjnej, zdobywając rekordową liczbę 38 nagród, z czego 29 przyznanych Dusterowi, jak również szereg wyróżnień dla modeli Pulse i Scala. Tym samym Renault jest marką samochodową o największej liczbie nagród otrzymanych w tym kraju w ciągu jednego roku.

 

źródło: Renault

« < 1 2 3 > »

Komentarze