Jednocześnie stanie się pierwszym kierowcą nowego elektrycznego Peugeota w tym kraju.
Peugeot traktuje jako zaszczyt możliwość użyczenia swojego pierwszego samochodu iOn hiszpańskiej rodzinie królewskiej, znanej z dbałości o ochronę środowiska.
Peugeot, który dzięki sprzedaży elektrycznej wersji modelu 106 w latach 1995 – 2006 jest światowym liderem produkcji samochodów z napędem elektrycznym, robi kolejny ważny krok w realizacji swojej globalnej strategii obniżenia emisji spalin, wprowadzając pod koniec 2010 roku na rynek europejski samochód elektryczny nowej generacji iOn.
Cichy, żwawy, łatwy w prowadzeniu i oszczędny w eksploatacji dzięki elektrycznemu sercu o mocy 47 kW (64 KM), iOn jest kompaktowym autem miejskim o długości 3,48 metra, co pozwala zapewnić czterem podróżującym osobom warunki do normalnej, wygodnej jazdy, przy wysokim poziomie bezpieczeństwa i wykorzystaniu zaskakująco bogatego wyposażenia samochodu.
Dzięki efektywnemu gospodarowaniu energią elektryczną, iOn zapewnia satysfakcjonujący zasięg 150 kilometrów w standardowym europejskim cyklu pomiarowym. Pełne naładowanie jego litowo-jonowych akumulatorów zajmuje 6 godzin, a ładowanie do 80% ich pojemności przy użyciu specjalnego terminalu szybkiego ładowania trwa jedynie 30 minut.
Zaprojektowany dla użytkowników flotowych oraz klientów indywidualnych, iOn będzie oferowany już pod koniec tego roku za miesięczną opłatą poniżej 500 euro, obejmującą również liczne usługi serwisowe i assistance. Peugeot iOn to samochód w 100 % elektryczny i w 100 % funkcjonalny. Jest on jedną z odpowiedzi firmy Peugeot na wyzwania, jakim będzie musiał sprostać współczesny transport miejski. Odpowiedź z pewnością nie jest chybiona, o czym świadczy 15 listów intencyjnych podpisanych do tej pory z operatorami komunikacyjnymi, specjalistami w dziedzinie ochrony środowiska i firmami użyczającymi samochody do wspólnej eksploatacji w kilku krajach Europy.
źródło: Peugeot
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.