Po wyprodukowaniu 1 442 126 sztuk modelu Octavii Tour, Skoda zaprzestała jej produkcji w fabryce w Vrchlabí.
Octavia pierwszej generacji, we współczesnej historii marki Škoda, okazała się produktem przełomowym. Od 1996 roku, czyli od kiedy ruszyła jej produkcja, samochód ten – za sprawą jakości, stylistyki i przystępnej ceny, stał się synonimem niezawodnych pojazdów zaprojektowanych z myślą o kierowcach, którzy szukają praktycznego i bezpiecznego samochodu rodzinnego.
Prace nad tym modelem rozpoczęły się już w 1992 r. Octavia nawiązywała do modelu produkowanego w Mladá Boleslav w latach 1959-71 i była pierwszym samochodem stworzonym przez markę po tym, jak Škoda Auto stała się częścią Grupy Volkswagen. W 1998 roku pojawiła się wersja kombi, a później również wersja z napędem na cztery koła. Ten niezwykle udany model zmodernizowano w 2000 roku.
„Octavia jest sercem marki Škoda. Oferując połączenie dużej przestrzeni, użyteczności i koncentrując się na potrzebach rodziny, samochód idealnie ucieleśnia nasze wartości. Octavia reprezentuje te wartości na drogach już od 14 lat i będzie to robić również w przyszłości” – powiedział Prezes Zarządu Škoda Auto, Prof. Dr Winfried Vahland.
Do tej pory, Skoda Auto sprzedała na całym świecie ponad 2 862 tys. sztuk Octavii ( I i II generacji). W ofercie marki znajduje się obecnie szeroka paleta różnych wersji tego modelu, od sportowych RS (zarówno z silnikiem benzynowym, jak i jednostką diesla), po uterenowionego Scouta. Ponadto, klienci poszukujący komfortu na najwyższym poziomie sięgają po luksusową wersję Laurin & Klement, a eko-entuzjaści zachwycają się wersją GreenLine, oferującą niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2. W Polsce od 1998 r., do końca października 2010 r., nabywców znalazło prawie 85 tys. sztuk Octavii pierwszej generacji.
Sukces Octavii wkracza teraz w kolejny etap, za sprawą koncepcyjnej wersji Green E Line, którą Škoda Auto zaprezentowała na Paris Motor Show w tym roku. Testowa seria tych napędzanych elektrycznie pojazdów już w 2011 roku pojawi się na drogach, dzięki czemu Škoda uzyska więcej informacji i doświadczenia, które zamierza wykorzystać do dalszej pracy nad seryjną produkcją samochodów elektrycznych.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.