Jeep Grand Cherokee S Limited

Jeep potwierdza rozpoczęcie produkcji zademonstrowanej na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie sportowej „koncepcji przedprodukcyjnej” Grand Cherokee i wprowadzenie jej na rynki Europy  pod nazwą ‘S Limited’. Nowa wersja modelowa flagowego pojazdu marki Jeep łączy wyrazisty i sportowy design nadwozia z efektywnością 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V-6 CRD MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm. Agresywnego i muskularnego wyglądu nadają unikalne akcenty stylistyczne „Black” i 20-calowe obręcze kół z czarnego,  polerowanego aluminium. Nowy Jeep Grand Cherokee S Limited dostępny będzie w europejskiej sieci sprzedaży Jeepa we wrześniu bieżącego roku.   
      
Trzy miesiące po premierze sportowej „koncepcji przedprodukcyjnej” na tegorocznym genewskim Salonie Samochodowym, w konsekwencji nadspodziewanie pozytywnej reakcji zwiedzających, marka Jeep informuje o uruchomieniu produkcji swego flagowca w nowej wersji modelowej.
Będzie ona dostępna wyłącznie dla Klientów na rynkach Europy, gdzie wejdzie do sprzedaży pod nazwą Grand Cherokee S Limited we wrześniu bieżącego roku.


Pokazana w Genewie, jako studium projektowe i  próba  eksploracji potencjału stylistycznego Grand Cherokee, nowa wersja modelowa ‘S Limited’ zyskała niezwykłą oprawę, która ekskluzywny design karoserii flagowca marki Jeep wzbogaca o wyraziste detale stylistyczne i akcenty w kolorystyce „Black”. Niezwykły i prowokujący, Jeep Grand Cherokee S Limited łączy elegancję sportowego stylu z efektywnością 3,0-litrowego turbodiesla V-6 MultiJet II oraz bogactwem standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.


Podłużne listwy dachowe zamiast dotychczasowych relingów pozwoliły wizualnie wysmuklić linię karoserii. Otoczenie kraty chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni kontrastuje z metalizowanym wypełnieniem siatką Platinum Chrome, a charakterystycznego wyglądu dopełnia także platynowo-chromowy, podłużny insert w dolnej części pasa przedniego. Czarne krawędzie reflektorów, czarna listwa pomiędzy lampami tylnymi na klapie tylnej oraz para  podłużnych końcówek wydechu w chromowej czerni stanowią o kontynuacji motywu „blacked-out” kolorystyki nadwozia. Wykonane z czarnego,  polerowanego aluminium 20-calowe obręcze kół dodają zamierzonej agresywności wyglądu.

Wystrój wnętrza wzbogacono o skórzane, perforowane obszycie kierownicy z podgrzewaniem elektrycznym oraz wentylowane fotele, tapicerowane skórą Nappa z zamszowymi wstawkami przeciwślizgowymi. Deskę rozdzielczą i skórzane panele drzwi urozmaicają akcenty karbonowe, które łącznie z metalizowanymi nakładkami pedałów hamulca i przyspieszenia tworzą sportowy klimat wystroju kabiny.

CZYTAJ DALEJ  Volvo prezentuje: Concept You

Jeep Grand Cherokee S Limited napędzany jest ekonomicznym 3-litrowym turbodieslem V-6 wyposażonym w system wtrysku nowej generacji o ciśnieniu roboczym 1800 bar i technologię MultiJet II opatentowaną przez Fiat Powertrain. Silnik ten rozwija moc 177 kW (241 KM) przy 4000 obr/min oraz moment 550 Nm przy 1800-2800 obr/min i współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną z systemem Electronic Range Select (ERS).


Do wyposażenia standardowego należy zaawansowany system napędu 4×4 Quadra-Trac II® z systemem kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) na obu osiach, zapewniającym znakomite własności trakcyjne w terenie. Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu Quadra Trac II „zbiera” sygnały z różnorodnych czujników w pojeździe, aby możliwie niezwłocznie wykrywać i przeciwdziałać  poślizgowi kół. Układ Throttle Anticipate z kolei − rejestruje szybkie ruchy pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca pod kątem zwiększenia trakcji, zanim nastąpi utrata przyczepności. W momencie wykrycia poślizgu kół − nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego może być przekazywane na jedną oś, zapewniając maksimum trakcji. Doskonałe własności jezdne w warunkach szosowych i w terenie zapewnia system zawieszenie pneumatycznego  Quadra-Lift™ o pięciu nastawach, umożliwiających zmianę prześwitu w granicach 165-270 mm, system kontroli trakcji Selec-Trac™ o pięciu trybach pracy do jazdy w różnych warunkach oraz systemy kontroli zjazdu Hill Descent Control i ułatwiający ruszanie na wzniesieniu Hill Start Assist.


Standardowe wyposażenie infotainment na pokładzie Grand Cherokee S Limited korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań i technologii, dzięki którym każda podróż staje się prawdziwą przyjemnością. Zaawansowany zestaw multimedialno-nawigacyjny UConnect® obejmuje 6,5-calowy ekran dotykowy, dysk twardy (HDD) o pojemności 30 GB, porty USB/AUX, odtwarzacz DVD oraz aktywowany głosowo system hands-free  Bluetooth Uconnect Phone. Do wyposażenia seryjnego należy także 19-głośnikowy system audio typu „surround sound” klasy Premium z 32-woltowym układem TPS (Tracking Power Supply) i 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 825 watów marki Harman Kardon®. System ten zapewnia wyjątkową akustykę wielowymiarowego dźwięku najwyższej jakości dla wszystkich pasażerów pojazdu. Za dopłatą samochód można wyposażyć w dwuczęściowe panoramiczne okno dachowe CommandView®.

CZYTAJ DALEJ  Mitsubishi Pajero Mont Blanc


Jeep Grand Cherokee S Limited posiada szereg zaawansowanych systemów  bezpieczeństwa, stanowiących nieodłączny fragment DNA flagowca marki Jeep. Oprócz elementów standardowych w postaci systemu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) i zapobiegania wywróceniu się pojazdu (ERM), systemu przeciw-blokowania kół ABS z kalibracją terenową, systemu kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) i siedmiu poduszek powietrznych (czołowe, boczne fotelowe i pełnowymiarowe kurtynowe dla obu rzędów siedzeń) wyposażenie nowej wersji modelowej obejmuje także systemy klasy Premium: adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd FCW oraz monitorujący martwe pola widzenia BSD wraz z detekcją ruchu przecinającego drogę cofania RCP.  Działanie tych systemów jest następujące:      

  • Adaptacyjny tempomat (ACC): zmniejsza ustawioną na tempomacie prędkość w przypadku zbliżania się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub zajechania przezeń drogi. Gdy poprzedzający pojazd przyspieszy lub zmieni pas ruchu, ACC powraca do poprzednio ustawionej prędkości.
  • Ostrzeżenie o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (FCW): system ten wykorzystuje czujniki radarowe, aby ostrzec kierowcę o nadmiernie szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, umożliwiając podjęcie odpowiedniego działania celem uniknięcia kolizji.
  • Monitoring martwych pół widzenia (BSD): wykorzystuje szerokopasmowe czujniki radarowe do wykrywania obiektów w martwych polach widzenia kierowcy podczas zmiany pasa ruchu oraz wyprzedzania innych pojazdów i przez inne pojazdy. Obecność niewidocznych dla kierowcy pojazdów sygnalizowana jest podświetleniem ikonki w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnałem dźwiękowym.
  • System detekcji obiektów na drodze cofania (RCP): system ten działa po załączeniu biegu wstecznego i przy pomocy podświetlanych ikonek w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnału dźwiękowego − ostrzega kierowcę o zbliżaniu się obiektów przecinających drogę cofania.

Jeep Grand Cherokee S Limited stanowi dopełnienie oferowanej w Europie gamy modelowej, która nieprzerwanie pozostaje symbolem swobody, przygody, autentyczności, pasji oraz unikalności. Nabywcy Grand Cherokee mają do wyboru 3-litrowy Diesel V-6 Common Rail z bezpośrednim wtryskiem paliwa MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm oraz trzy silniki benzynowe: 3,6-litrowy Penastar V6 rozwijający moc 286 KM i moment 347 Nm, 5,7-litrowy V8 o mocy 352 KM i momencie 520 Nm z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS oraz najmocniejszy 6,4-litrowy HEMI® V8 z systemem Fuel Saver Technology, wytwarzający niewiarygodne 468 KM i moment 624 Nm.  Standardową jednostką napędową dla wersji Laredo jest 190-konna (440 Nm) wersja 3,0-litrowego turbodiesla V6 (Low Output).

CZYTAJ DALEJ  Leasing samochodu elektrycznego – jakie są prawa i obowiązki leasingobiorcy?

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *