Jeden na milion

Jeep Wrangler to jeden z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Z linii produkcyjnych zakładu Grupy Chrysler Toledo Complex (Ohio) wyjechał milionowy egzemplarz modelu JK. Kierownictwo Grupy Chrysler, pracownicy zakładu, przedstawiciele Związku Pracowników Branży Motoryzacyjnej (UAW) oraz współpracujący dostawcy zgromadzili się z tej okazji na końcówce linii montażowej.

Mauro Pino, vice-prezes Grupy Chrysler i Dyrektor Wydziału Montażowego oraz Dan Henneman, przewodniczący lokalnej Jednostki UAW, przy aplauzie pracowników wyjechali czarnym Jeepem Wranglerem Rubicon 2013, w jubileuszowej wersji „Rubicon 10th Anniversary”,  przeznaczonym dla klienta w Sarasota na Florydzie.

„Wszystkie samochody Jeep Wrangler znajdujące się w sprzedaży pochodzą z  zakładu Toledo w stanie Ohio,” powiedział Pino. „Od 8 lat od kiedy jest otwarty zakład w Toledo jego pracownicy wyprodukowali każdy z tego miliona egzemplarzy z taką samą dumą, pasją, zaangażowaniem, mając na względzie przede wszystkim aspekty jakościowe. Wszyscy jesteśmy gotowi na wyprodukowanie kolejnego miliona egzemplarzy. „

Od roku 1941, Jeep – oryginalny SUV – utożsamia wolność, autentyczność, przygodę i pasję. Od samego początku, marka Jeep pozostaje wierna swojemu dziedzictwu opartemu na zapewnieniu najlepszych właściwości terenowych we wszystkich swoich samochodach. Entuzjazm, cechujący zarówno załogę produkującą samochody Jeep, jak i Klientów, związany z wyjątkowym stylem życia, jaki może zapewnić „tylko Jeep” odnajdujemy w pojazdach znanych jako samochody dla „pragnących rozrywki i wolności.”

„Ponad 600 pracowników reprezentowanych przez związek zawodowy UAW w zakładzie Wranglera przychodzi do pracy każdego dnia. Wszyscy mamy świadomość, że jesteśmy strażnikami dziedzictwa Jeepa i traktujemy tę rolę bardzo poważnie. Cały zespół jest dumny, że uczestniczy w tym przełomowym momencie.” powiedział Zach Leroux, Dyrektor Zakładu Toledo Complex Grupy Chrysler.

Czerpiący swoją nazwę z  jednego z najbardziej wymagających szlaków terenowych Ameryki, Jeep Wrangler w wersji „Rubicon 10th Anniversary” posiada specjalny pakiet terenowy, który ma go uczynić „najdzielniejszym w terenie Wranglerem w historii”. Pojazd z limitowanej serii oferuje swoim miłośnikom ekstremalne wyposażenie terenowe, w tym nowy, zaprojektowany pod montaż wyciągarki stalowy przedni zderzak ze zdejmowanymi nakładkami na końcach, zwiększony prześwit, nowe boczne progi ochronne oraz terenowe ogumienie BF Goodrich KM2.

„Załoga zakładu Toledo rozumie, że sukces marki Jeep jest bezpośrednio związany z jakością ich pracy,” powiedział Henneman. „Cały czas stają na wysokości zadania, jakim jest sprostanie zapotrzebowaniu na jeden z najbardziej rozpoznawanych na całym świecie pojazdów SUV, pokazując swoje zaangażowanie milionom miłośników marki”.

Jeep Wrangler 2013 jest uznawany i szanowany przez najlepsze organizacje z branży motoryzacyjnej, które mają wpływ na decyzje odnośnie zakupów, zdobywając liczne nagrody, w tym  nagrodę The SEMA Award dla „najgorętszego” samochodu 4×4 SUV; nagrodę magazynu Petersen’s 4-Wheel & Off-Road dla najlepszego samochodu 4×4 roku; wyróżnienie Stowarzyszenia Pisarzy z Texasu dla najlepszego średniej wielkości pojazdu SUV; pierwsze miejsce w klasyfikacji Best Resale Value Awards (za najwyższą wartość odsprzedaży pojazdu używanego) prowadzonej przez portal internetowy Kelley dla samochodu kompaktowego; nagrodę SUV Roku portalu Autobytel.com oraz nagrodę roku „Four Wheeler of the Year” magazynu  Four Wheeler.

Umieszczona pod jednym dachem z Zakładem North, w którym w tym roku będzie produkowana nowa wersja Jeepa Cherokee 2014, fabryka Toledo Complex rozpoczęła produkcję Jeepa Wrangler i Wranglera Unlimited w 2006 roku. Ulokowany na terenie dawnego zakładu Stickney kompleks obejmuje wydziały karoserii i montażu, zarządzane we współpracy z dostawcami Kuka i Mobis. Zakład Stickney został zbudowany w 1942 roku i prawie dwadzieścia lat później został zaadoptowany dla produkcji modelu Jeep Grand Wagoneer. Fabryka przekształciła się w zakład Toledo kiedy koncern Chrysler kupił American Motors Corporation w sierpniu 1987 roku. Jesienią 1997 roku, zbudowano zakład Toledo North przeznaczony do produkcji modelu Jeep Liberty, która rozpoczęła się w kwietniu 2001 roku. Później doszła produkcja Dodge Nitro 2007, która rozpoczęła się w sierpniu 2006 roku. Ostatni Jeep Liberty i Dodge Nitro zjechały z linii odpowiednio w sierpniu 2012 i grudniu 2011. W zakładzie Toledo North, od trzeciego kwartału br., przybędzie 1105 nowych miejsc pracy na drugiej zmianie, zwiększając całkowite zatrudnienie do ponad 3000 osób.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3063

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *