Infiniti Q50

Infiniti nie jest naśladowcą niczyjej stylistyki, a Q50 jest tego najbardziej dobitnym przykładem. Jego zmysłowo opływowa sylwetka jest elegancka, łagodna i atrakcyjna, a równocześnie cieszy oko tą samą dyskretną muskularnością, z jakiej modele Infiniti są znane. Już sam przód wzbudza pewnego rodzaju sympatię, a to za sprawą reflektorów, które zdają się być oczami na twarzy samochodu. Tym elementem Q50 diametralnie różni się od swoich niemieckich konkurentów.

Inspirację stylistyczną zaczerpnięto z dawnych sportowych sedanów Infiniti, ale przede wszystkim ze słynnego tria wyjątkowych pojazdów koncepcyjnych (Essence z 2009 r., Etherea z 2011 r., Emerg-e z 2012 r.), które są ucieleśnieniem genów stylistyki Infiniti, z takim powodzeniem rozwijanych w nowych projektach przez dyrektora stylistyki Infiniti − Shiro Nakamurę.

Największy rozstaw osi w klasie daje Q50 naturalną przewagę nad rywalami. Niemniej jednak o charakterystycznej sylwetce sportowej decydują przede wszystkim proporcje modelu. Q50 jest wyraźnie niski i szeroki. Zdaje się być przyklejonym do drogi, a jego napięte linie, silne ramiona i wznosząca się na kształt łuku linia dachu bezsprzecznie robią wrażenie. Rzadko kiedy zdarza się, żeby samochód wyglądał jakby zrywał się do skoku, a równocześnie zachowywał nobliwość i elegancję, doskonale wyrażone charakterystycznym rożkowym kształtem słupka C, który jest stylistycznym wyróżnikiem z tłumu konkurentów i sprawia, że Q50 zawsze będzie od razu rozpoznawany.

Przód samochodu zdobi nowy, bardziej trójwymiarowy grill chłodnicy. Jego oprawa wykonana jest z chromu i ma charakterystyczny, stosowany we wszystkich modelach Infiniti, kształt „podwójnego łuku”. Silnie zakrzywione linie przepływają od dołu słupków A po obu stronach boków maski, harmonijnie łącząc się z bokami grilla chłodnicy. Światła przypominają swoim kształtem ludzkie oczy, gdyż są od góry lekko przysłonięte, niczym powieką. Stanowią tym samym kolejny unikalny element Q50, którym samochód może się wyróżniać w dzień i w nocy. Podobny element powtórzono z tyłu samochodu. W kierunkowskazach i przednich światłach przeciwmgielnych wykorzystano diody LED, natomiast w reflektorach – albo światła halogenowe, albo diody LED. Reflektory dostępne są z systemem doświetlania zakrętów (AFS − Adaptive Front Lighting System) oraz z systemem automatycznego przełączania świateł długich na mijania.

Wersje sportowe mają zmieniony profil przedniego zderzaka oraz 19-calowe felgi aluminiowe z wykończoną delikatnym ryflowaniem powierzchnią. Standardowo modele Q50 są wyposażane w felgi 17-calowe, zaś felgi 18- i 19-calowe są dostępne zależnie od wersji wyposażenia. Niektóre wersje Q50 są dostosowane do jazdy na oponach trzeciej generacji typu run-flat, co zapewnia właścicielom wygodę i bezpieczeństwo.

Profil Q50 jest aerodynamiczny, a zarazem uwodzicielski. Dzięki osiągnięciu parametrów aerodynamicznych modelu koncepcyjnego zapewniających zerowe unoszenie, Q50 w wersji standardowej może się poszczycić doskonałym współczynnikiem oporu aerodynamicznego, wynoszącym 0,26.

Q50 będzie dostępny w ośmiu kolorach lakierów, przy czym dwa z nich opracowano specjalnie dla tej gamy. Są to kolory stali Hagane (stosowanej w produkcji tradycyjnych japońskich mieczy): Hagane Brown (stal Hagane brązowa) oraz Hagane Blue (stal Hagane niebieska).

Wygląd pełen mocy, na mocnej podstawie. Bryła Q50 emanuje mocą dzięki równie mocnej platformie − najnowszemu podwoziu opracowanemu specjalnie dla tego modelu. Zawieszenie dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu (z amortyzatorami o zwiększonej wydajności z systemem Dual Flow Path) gwarantują pewność oraz precyzję prowadzenia i znacząco wpływają na poprawę komfortu jazdy. Parametry jezdne poprawia także sztywniejsza konstrukcja nadwozia i mniejsza masy pojazdu.

Wersje sportowe otrzymują sportowe zawieszenie z amortyzatorami dwutłokowymi oraz udoskonalone tarcze z zaciskami hamulcowymi (czterotłoczkowymi z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu).  W ramach programu oceny osiągów i właściwości jezdnych, były one testowane m.in. przez trzykrotnego Mistrza Świata Formuły 1, kierowcę zespołu Infiniti Red Bull Racing − Sebastiana Vettela na torze testowym Tochigi w Japonii, a także przez kierowcę testowego zespołu RBR Sebastiena Buemi na słynnym torze Nordschleife − jednym z najbardziej wymagających torów świata.

Wyjątkowo wytrzymała stal i zmniejszenie masy. W zgodzie z pionierskimi rozwiązaniami technologicznymi, w Q50 zastosowano na dużą skalę wysokoplastyczną i bardzo sprężystą stal o wytrzymałości na rozciąganie 1,2 GPa. Wykonano z niej 13 różnych elementów nadwozia Q50, w tym słupki A, środkowe słupki B i podłużne relingi dachowe. Jest to pierwszy w świecie przypadek zastosowania stali o takich parametrach w samochodach produkcyjnych. Ma to znaczący wpływ na zmniejszenie masy pojazdu, co z kolei pomaga obniżyć zużycie paliwa, a równocześnie wzmacnia strukturę samochodu, zwiększając oczywiście bezpieczeństwo pasażerów.

Jedną z cech charakterystycznych nowo opracowanego materiału jest duża twardość przy równoczesnej wysokiej wytrzymałości na rozciąganie. Dzięki specjalnej obróbce, polegającej na mikronizowaniu surowca, osiąga się złożoną strukturę stali, zapewniającą optymalną równowagę pomiędzy warstwami twardymi i miękkimi, zamiast struktury prostej charakteryzującej dotychczas stosowane rodzaje stali.

Zmniejszenie masy samochodu powoduje też wreszcie zmniejszenie emisji CO2. Ten fakt kolejny raz dowodzi ekologicznego zaangażowania Infiniti.

Stylistyka wnętrza: idealna harmonia technologii. Harmonijnej stylistyce wnętrza i zaskakująco przestronnej kabinie towarzyszy charakterystyczny dla marki kunszt rzemieślniczy i innowacje technologiczne, które sprawiają, że kabina Q50 jest miejscem wyjątkowym. Tak dla kierowcy, jak i dla pasażera.

CZYTAJ DALEJ  Skoda na zlocie GTI nad Worthersee

Wrażenie podwójnego kokpitu osiągnięto dzięki zastosowaniu deski rozdzielczej, która subtelnie przepływa z przodu „podwójną falą”, jak również przez asymetryczną sekcję środkową. ‎‎Miękkie krzywizny, kontrastujące ze sobą powierzchnie i precyzyjne wykończenie zapraszają do wnętrza. Całość zdradza zaś podporządkowanie kierowcy i jego potrzebom. Wszystkie najważniejsze kontrolki rozmieszczono tak, by kierowca mógł je obsługiwać bez zmiany pozycji za kierownicą. Ten bardzo ergonomiczny interfejs, pozwalający na lepszą łączność człowieka z maszyną, dodatkowo potęguje u kierowcy poczucie panowania nad wszystkim. Jest to po części zasługa wyposażenia Q50, jako jednego z pierwszych samochodów, w podwójne ekrany dotykowe. Każdy z ekranów może być używany do wyświetlania i sterowania różnymi funkcjami. Przykładowo, podczas gdy w górnej części ekranu wyświetlane są informacje z systemu nawigacji, ekran dolny może być używany do nadzorowania systemów klimatyzacji, komunikacji, czy rozrywki. Oba ekrany mogą również współpracować ze sobą, więc gdy na górnym ekranie pokazywana jest trasa, na dolnym można wyszukiwać interesujące miejsca przy niej położone.  Wszystko to jest częścią nowego, doskonale widocznego w modelu Q50, podejścia Infiniti do technologii intuicyjnych.

Ponieważ rozstaw osi to 2850 mm, w Q50 jest nad wyraz dużo miejsca dla dorosłych pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. Wszystko zgodnie z założeniem, że przestrzeń na kolana ma powalać konkurencję… na kolana. Szczególną uwagę zwrócono na łatwość wsiadania i wysiadania. Gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa, tylne siedzenie można podzielić (w stosunku 60/40). Samochód oferuje również dostęp do bagażnika poprzez środkowy podłokietnik. Dzięki temu długie przedmioty, jak na przykład narty, mogą być przewożone obok pasażerów, rozpartych na tylnych siedzeniach.

Podobnie jak w przypadku każdego innego Infiniti, ogromny nacisk położono na zastosowanie wewnątrz naturalnych materiałów. Dla tego modelu dostępne są więc elementy skórzane i wykonane z drewna klonowego, jak również panele aluminiowe z teksturowanym wykończeniem Kacchu, nawiązującym do starożytnego rzemiosła japońskiego. Trzy kolory wnętrza do wyboru to: Wheat (pszenica), Graphite (grafit) i Stone (kamień).

Elementy wyposażenia Q50 to także: system aktywnej redukcji hałasu, system nagłośnienia następnej generacji Studio on Wheels („Studio na kołach”) firmy Bose ®, zaawansowana klimatyzacja (ACCS − Advanced Climate Control System) z jonizatorem powietrza Plasmacluster® oraz panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM − Around View Monitor) z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection).

Fotele: kosmiczna inspiracja. Pomysłu na fotele inżynierowie Infiniti szukali nawet w kosmosie. Pozwoliło to opracować dla Q50 siedziska, dzięki którym podróżni nie odczuwają zmęczenia nawet na długich odcinkach trasy. Konstruktorów, współpracujących z naukowcami z Uniwersytetu Keio w Japonii, zainspirowały przeprowadzone przez NASA badania, z których wynika, że w stanie nieważkości człowiek przyjmuje postawę neutralną, która w najmniejszym stopniu obciąża ciało. Taką postawę możemy utrzymywać przez długi czas, nie odczuwając przy tym jakiegokolwiek dyskomfortu.

Przednie fotele w Q50 są więc zaprojektowane tak, aby jak najwierniej odwzorować tę naturalną postawę. Ich wyjątkowa konstrukcja i struktura zapewnia stałe podparcie dla kręgosłupa od miednicy aż po klatkę piersiową, zmniejszając obciążenie mięśni i kręgosłupa, poprawiając obieg krwi w organizmie, a tym samym zmniejszając zmęczenie jazdą na długich dystansach.

Wygoda na długich trasach była priorytetem, ale nie zmienia to faktu, że fotele Infiniti muszą spełniać także inne kryteria. I tak też jest. W zależności od wersji, przednie fotele oferują regulację w ośmiu kierunkach, możliwość ustawienia podparcia odcinka lędźwiowego i przedłużania siedziska, a dla wersji z fotelami sportowymi również elektrycznie regulowane wałki boczne. Można również wybrać fotele pokryte skórą i podgrzewane. Podobnie jest z kierownicą.

W służbie dynamiki. Sercem wszystkich Infiniti jest ich silnik. Nie inaczej jest w Q50. Nowy sedan będzie dostępny w Europie z czterocylindrowym silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, który może się poszczycić wyjątkową równowagą pomiędzy osiągami i niskim poziomem emisji CO2 (115 g/km) lub też z 3,5-litrowym silnikiem hybrydowym (benzynowym V6 i elektrycznym), w którym położono duży nacisk na zapewnienie wysokich osiągów, ale przy zaskakująco niskim poziomie emisji CO2 (poniżej 145 g/km).

Oba silniki są doskonałym przykładem Inspirujących Osiągów, jakie marka obiecuje i jakich się od niej oczekuje. Jednostka hybrydowa jest w całości silnikiem Infiniti i jest stosowana także w Infiniti M35h, natomiast silnik Diesla został opracowany w oparciu o jednostkę Daimler AG 2.2, napędzającą niektóre Mercedesy klasy C i E. Silnik wysokoprężny jest pierwszym owocem współpracy między firmami, polegającej na wymianie myśli technicznej i stosowaniu tych samych komponentów.

Inżynierowie Infiniti mieli znaczący wkład w rozwój silnika dla Q50. Stosunkowo łatwo jest odczuć, że jest on bardziej dynamiczny i sportowy, zgodnie z wymaganiami Infiniti.  Choć moc (125 kW) i maksymalny moment obrotowy (400 Nm) są zbliżone, to zakres w jakim te wartości maksymalne są osiągane jest w przypadku Infiniti unikalny. A nie jest to wynikiem jedynie elektronicznego przeprogramowania, lecz także czasochłonnych prac inżynieryjnych. W silniku Infiniti zmienione są wlot powietrza, chłodnica pośrednia, układ niskiego ciśnienia paliwa, system dopalania spalin, miska olejowa, mocowania silnika i moduł sterujący pracą silnika (ECU). Wspólnymi dla Infiniti i modeli Mercedes-Benz są natomiast: blok silnika, turbosprężarka, układ wydechowy i układu wtryskowy.   

Silnik Diesla jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią automatyczną. Dostosowanie do wymagań Infiniti wymagało zmodyfikowania obu skrzyń Daimlera. Dla Q50 zaprojektowano nową przekładnię manualną, która zapewnia płynniejszą i pewniejszą zmianę biegów. W przekładni automatycznej skorygowano natomiast punkty zmiany biegów, aby zwiększyć dynamikę jazdy i żwawsze przyspieszanie samochodu.

CZYTAJ DALEJ  Pierwsza prezentacja Nowego Renault Trafic

Osiągi, które pobiją rekordy. Q50 3.5 Hybrid zapewnia jeszcze więcej Inspirujących Osiągów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h szacowane na 5,5 sekundy ma sprawiać, że będzie to jeden z najszybszych samochodów w klasie, ale dużo bardziej ekologiczny niż rywale. Samochód ma tę samą moc netto (364 KM) co Infiniti M35h, ponieważ zastosowano w nim tę samą jednostkę napędową, ale ma szanse pokonać swojego starszego i większego brata − obecnego posiadacza rekordu Guinessa w kategorii „Najszybciej przyspieszający sedan hybrydowy”.

Ceniony system Infiniti Direct Response Hybrid, z inteligentnym układem złożonym z jednego silnika elektrycznego i dwóch sprzęgieł, pojawia się w Q50 w zmodyfikowanej postaci. Zmiany polegają między innymi na zastosowaniu nowego silnika elektrycznego. Wszystkie wprowadzone modyfikacje zapewniają poprawę dynamiki i zmniejszenie spalania, a równocześnie jeszcze bardziej zwiększają, już teraz imponujący, zasięg pojazdu w trybie elektrycznym.

Podziw powinien budzić również sposób, w jaki z tyłu samochodu udało się pomieścić elementy systemu hybrydowego i nowy, opracowany specjalnie dla Q50, pakiet baterii litowo-jonowych, dzięki czemu pojemność bagażnika wynosi aż 400 litrów.

Podobnie jak w M35h, w Q50 3.5 Hybrid zastosowano siedmiobiegową przekładnię automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC − Adaptive Shift Control). Wyposażono go w system redukcji biegów (Downshift Rev Matching) i tryb manualny, pozwalający na zmianę biegów łopatkami montowanymi na kolumnie kierownicy.

Zanosi się na to, że osiągi Infiniti Q50 3.5 Hybrid będą wiodącymi w klasie − z perspektywą wyjątkowo niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2 (chociaż z oficjalnym potwierdzeniem parametrów należy poczekać do homologacji). Q50 3.5 Hybrid będzie dostępny w Europie, zarówno z napędem na tylne koła, jak i z inteligentnym systemem napędu na dwie osie tak, aby klient miał jak największą swobodę wyboru.

Pionierskie technologie w Q50. Jak przystało na markę znajdującą się w czołówce firm innowacyjnych, Infiniti nieustannie poszukuje nowych sposobów okiełznania dynamiki swoich samochodów i pogłębienia przyjemności z jazdy. Q50 jest tego modelowym przykładem. Ma w nim bowiem swój światowy debiut technologia bezpośredniego sterowania adaptacyjnego (Direct Adaptive Steering), systemu, który pozwala w najpełniejszy i najpewniejszy sposób korzystać z dynamiki nowego modelu.

Bezpośrednie sterowanie adaptacyjne to system elektroniczny, który jest wyposażeniem standardowym Q50 3.5 Hybrid, a opcją dla Q50 2.2 d. Najważniejsze zalety systemu to: szybsza reakcja układu kierowniczego, większa precyzja, wyeliminowanie drgań na kierownicy oraz − zupełnie wyjątkowa − możliwość wyboru przez kierowcę siły wspomagania kierownicy i przełożeń.  Podobne efekty udało się osiągnąć w systemach innych producentów, jednak żaden z tych układów nie jest dostępny w klasie, do której należy Q50 i żaden z nich nie może się mierzyć z elektronicznym wyrafinowaniem systemu zastosowanego przez Infiniti.

Układ kierowniczy można po prostu regulować na ekranie dotykowym Infiniti, wykorzystując funkcję trybu jazdy. Dostępne są dwa już zaprogramowane tryby (sportowy i standardowy) oraz trzeci − indywidualny. W trybie standardowym ustawienie ma zapewniać wszystkim kierowcom maksymalną łatwość prowadzenia na wszystkich drogach. Tryb sportowy zwiększa opór układu kierowniczego i zmienia przełożenia na bardziej dynamiczne – idealne dla entuzjastów ostrej jazdy po ostrych zakrętach.

Tryb indywidualny pozwala kierowcy na dowolne ustawienie oporu kierownicy i przełożeń tak, aby dopasować je do indywidualnego stylu jazdy i rodzaju nawierzchni. Lekko i szybko lub też powoli i z oporem – teraz wybór należy do kierowcy. Montowany w Q50 system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego pozwala więc na bezpieczną i bezstresową jazdę po autostradach, ale też na ekscytujące śmiganie po górskich serpentynach, a kiedy trzeba, to ułatwia manewrowanie na zatłoczonym parkingu.

Jak to działa? Drogą elektroniczną system przesyła dane na temat ruchów kierownicą na przednie koła, gdzie bardzo czuły siłownik napędza przekładnię kierowniczą, eliminując straty mechaniczne odpowiedzialne za osłabianie skuteczności w systemach konwencjonalnych. DAS jest wyposażony w potrójne zabezpieczenie (trzy oddzielne, elektroniczne moduły sterujące). Intensywne testy przeprowadzone w warunkach rzeczywistych, na dystansie 400 tysięcy kilometrów, dowiodły absolutnej bezawaryjności systemu.

Aktywny asystent pasa ruchu: technologie jutra dostępne już dzisiaj. Kolejną zaletą bezpośredniego sterowania adaptacyjnego jest to, że odpowiada on też za działanie aktywnego asystenta pasa ruchu − przełomowej technologii Infiniti w zakresie zapobiegania zmianom pasa ruchu. Aktywny asystent pasa ruchu jest najbardziej skutecznym i zaawansowanym systemem, jaki opracowano. Dzieje się tak dlatego, że jako jedyny do utrzymania samochodu na oznakowanym pasie wykorzystuje układ kierowniczy. Inne systemy wykorzystują programy elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP − Electronic Stability Programme), które uruchamiają hamulce po jednej stronie samochodu, aby skorygować jego kurs.

Aktywny asystent pasa ruchu za pomocą kamery odczytuje pas jazdy, po którym porusza się samochód. Informacje te są przetwarzane i przekazywane do modułu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego, który z kolei namierza środek pasa ruchu i w razie potrzeby ułatwia dokonanie niezbędnych korekt.

Oprócz oczywistej korzyści w postaci zwiększenia bezpieczeństwa, aktywny asystent pasa ruchu wzmacnia wizerunek Q50 jako samochodu dynamicznego, w którym kierowca lepiej „czuje kierownicę” i lepiej panuje nad pojazdem. Kolejna korzyść − dzięki asystentowi pasa ruchu jazda jest mniej męcząca, bo aby utrzymać tor jazdy, kierowca wykonuje mniej korekt kierownicy.

Podobnie jak wszystkie inne technologie Infiniti, aktywny asystent pasa ruchu i bezpośrednie sterowanie adaptacyjne mają za zadanie wspierać kierowcę, ale nie izolować go od samochodu. To bowiem kierowca, wybierając ustawienia, ustala zakres interwencji asystenta pasa ruchu.

CZYTAJ DALEJ  Hybrydowy Passat GTE już w sprzedaży

Tarcza Bezpieczeństwa: pełniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Na dynamiczną kapsułę ochronną, określaną mianem Tarczy Bezpieczeństwa, w Q50 składa się jeszcze więcej wyszukanych systemów technicznych. Wszystkie z nich opracowano, aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych. Najnowszym elementem jest system ostrzegania przewidujący kolizję z przodu – Forward Collision Warning, kolejna pionierska technologia Infiniti. System analizuje nie tylko prędkość i odległość do auta bezpośrednio przed Infiniti, ale również samochodu go poprzedzającego.

Inne systemy dostępne w Q50 to przede wszystkim układ zapobiegania kolizjom z tyłu – Back-up Collision Intervention (dostępny tylko w wersjach z przekładnią automatyczną) oraz ułatwiająca parkowanie panoramiczna kamera 360° (AVM − Around View Monitor) teraz z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection). Wśród systemów bezpieczeństwa są też oczywiście znane już z innych modeli Infiniti: inteligentny tempomat (ICC − Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, wspomaganie kontroli dystansu (DCA − Distance Control Assist), systemy eliminacji martwego pola (BSI − Blind Spot Intervention™) i ostrzegania przed martwym polem (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania przed kolizją z przodu (Forward Collision Avoidance Assist).


Intuicyjna technologia. Zgodnie z przeświadczeniem Infiniti, że kierowca zawsze musi panować nad wszystkim, Q50 daje mu możliwości dostosowania środowiska cyfrowego i elementów całego wachlarza rozwiązań technicznych do jego oczekiwań. Ale jak kierowca może sprawnie kontrolować tak wiele złożonych systemów? Odpowiedzią Infiniti jest takie opracowanie interfejsów, aby były one całkowicie intuicyjne, a dzięki temu przyjazne dla użytkownika i jak najmniej absorbujące uwagę. W rezultacie powstał naprawdę inteligentny samochód.

Sercem systemu jest nowa platforma komunikacyjna najnowszej generacji o nazwie Infiniti InTouch™. Po raz pierwszy w tej klasie, właśnie w Q50, zastosowano, ulokowany na konsoli centralnej, podwójny ekran dotykowy, na którym wyświetlane są informacje o wielu systemach samochodu i za którego pośrednictwem można je obsługiwać. Infiniti InTouch™ integruje łączność USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth telefonu komórkowego, system rozrywki, opcjonalny system nawigacji oraz aplikacje smartfonów i pozwala kierowcy na ich bezpieczną i łatwą obsługę podczas jazdy.

System jest wysoce konfigurowalny i interaktywny, ale można go obsługiwać również w sposób bardziej tradycyjny − pokrętłami, które umożliwiają sterowanie na przykład systemami audio i klimatyzacją. Jest to swoisty ukłon Infiniti w stronę osób, którym trudno zmienić przyzwyczajenia.

Intuicyjne technologie zastosowane w Q50 to kolejny skok naprzód w kierunku większej i łatwiejszej w obsłudze personalizacji samochodu. Przykładowo zaawansowany inteligentny kluczyk Infiniti może automatycznie przechowywać ustawienia osobiste nawet dla czterech różnych kierowców. Można w nim zapisywać pozycję kierowcy, parametry ogrzewania i klimatyzacji oraz ustawienia systemu audio, nawigacji i systemów teleinformatycznych. Dostępnych jest aż 96 ustawień opcjonalnych. Obsługa wszystkich jest możliwa za pomocą ekranów dotykowych, które bez trudu synchronizują samochód z kierowcą. Łatwo, jak nigdy dotąd.

 

źródło: Infiniti

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *