- Oryginalny, budzący poważanie, innowacyjny i… z mocnym silnikiem – 235 kW (320 KM), przyspieszenie 0-100km/h w 6,2 sekundy
- Technologia „Tarczy Bezpieczeństwa” (Safety Shield) z pierwszym w świecie systemem eliminowania martwego pola (Blind Spot Intervention™)
- W sprzedaży w 16 państwach europejskich od połowy lipca
- Można go zobaczyć w akcji na www.infiniti.eu
- Wkrótce z dwoma nowymi wersjami silnikowymi: diesel M30d w październiku, hybryda M35h na wiosnę 2011 r.
Infiniti ogłasza, że nowy model – M37 będzie dostępny w pięciu wersjach wyposażenia w cenie od 230 500 złotych. Będzie to pierwszy z trzech modeli M z silnikami V6 – tylnonapędowy, luksusowy sedan klasy performance, którym Infiniti rozpoczyna budowanie swojej pozycji w europejskiej hierarchii samochodów reprezentacyjnych.
Ten całkowicie nowy model, inspirowany stylistyką samochodu koncepcyjnego Essence z 2009 roku, został opracowany specjalnie na europejskie drogi i właśnie wchodzi do sprzedaży. W internetowym konfiguratorze Infiniti, na www.infiniti.eu, klienci poszukujący oryginalnego oblicza sedana – alternatywnego wobec powszechnie znanych – mogą odkrywać stylistykę, specyfikację i wyposażenie M37, począwszy od pierwszego pociągnięcia pędzla projektanta, aż po ostatni szczegół wykończenia. Mogą także zobaczyć auto w ruchu, podczas jazdy w różnych futurystycznych sceneriach.
M37 jest napędzany silnikiem benzynowym Infiniti V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 235 kW (320 KM). Jego zalety to mocarna sylwetka, szczególna dbałość o komfort kierowcy oraz najprzestronniejsze i najlepiej wykończone wnętrze ze wszystkich dotychczasowych.
M37 jest również najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem Infiniti z kompletem wszechstronnych, elektronicznych systemów wspomagania kierowcy
i zapobiegania kolizjom, określanych wspólnym terminem – „Dynamiczna Tarcza Bezpieczeństwa” (Dynamic Safety Shield). W modelach wersji Premium, które według prognoz będą sprzedawać się najlepiej, Tarcza Bezpieczeństwa jest elementem standardowym i obejmuje pierwszy w świecie system eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention™). System ten rejestruje samochody znajdujące się w pobliżu i zapobiega zjechaniu Infiniti na ich pas ruchu.
Inne nowatorskie technologie to system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control) oraz klimatyzacja „Leśne powietrze” (Forest Air™), która imituje delikatny powiew wiatru i subtelne zapachy lasu, o powszechnie znanych właściwościach poprawiania koncentracji i odstresowywania.
Gama M37
Podobnie jak wszystkie inne modele Infiniti, M37 jest wyjątkowo bogato wyposażony i nie zmusza do wgryzania się w listę opcji. Ceny zaczynają się od 230 500 złotych i za tę kwotę klienci otrzymują między innymi siedmiobiegową przekładnię automatyczną, reflektory biksenonowe, elektryczną regulację przednich foteli w 10 kierunkach, kamerę cofania, system nagłośnienieniowy z twardym dyskiem (HDD) oraz nowy przełącznik trybu jazdy Infiniti, który dopasowuje kluczowe parametry jezdne do ustawień jazdy sportowej, normalnej, po śniegu
i ekologicznej.
M37 GT (w cenie od 244 500 zł) kładzie nacisk na luksus. Jego elementy to delikatna skóra typu semi anilina, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz wykończenie drewnem jesionowym powlekanym proszkowanym srebrem. M37 S (od 254 500 zł) to wersja sportowa, z systemem czterech kół skrętnych (4WAS –
4-Wheel Active Steering), sportowym zawieszeniem, sportowymi fotelami (również podgrzewanymi i wentylowanymi), łopatkami zmiany biegów przy kierownicy i 20-calowymi felgami aluminiowymi.
Wersje Premium, zarówno GT (od 269 500 zł) jak i S (od 279 500 zł), zawierają wszystkie dostępne elementy wyposażenia, w tym w pakiet „Dynamiczna Tarcza Bezpieczeństwa”, klimatyzację „Leśne powietrze” (Forest Air), 16-głośnikowy system nagłośnieniowy Bose® sound system oraz częstokroć chwaloną platformę informacji i rozrywki Infiniti – Connectiviti+, w której skład wchodzi nawigacja satelitarna i twardy dysk o pojemności 30 GB.
Wersje Premium zawierają także innowacyjne rozwiązanie zwiększające ekonomikę spalania – pedał ekologiczny. Przy jeździe zbyt agresywnej, kierowca poczuje wypychanie pedału przyspieszenia, które jest sygnałem marnowania paliwa.
M37 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, zaś jego maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 10,2 l/100 km, zaś emisja CO2 to 235 g/km.
M37 już można zamawiać w polskich salonach w Katowicach i Warszawie. Początek sprzedaży modelu z silnikiem diesla – M30d zaplanowany jest na październik, zaś modelu hybrydowego – na wiosnę roku 2011. W obu modelach nacisk położony będzie również na wysokie osiągi i zapewnianie maksymalnej przyjemności jazdy. Ceny i specyfikacje tych wersji zostaną ogłoszone w terminie późniejszym.
źródło: PGD
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.