X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

2010-05-07
Strona główna -> Skoda -> Octavia -> 3 (2009-2013)

I kwartał na rynkach motoryzacyjnych Centralnej i Wschodniej Europy

Rynki państw środkowo- i wschodnioeuropejskich w pierwszym kwartale 2010 roku zanotowały spadek sprzedaży nowych samochodów o 12,4%.

W pierwszym kwartale 2010 roku sprzedano niecałe 200 000 pojazdów, podczas gdy w tym samym okresie 2009 roku sprzedaż nowych samochodów wyniosła 225 902 sztuki.

 

Jeśli chodzi Polskę, wyniki sprzedaży na całym rynku motoryzacyjnym spadły tu o 9,7%: w I kwartale 2009 roku sprzedano 87 966 nowych pojazdów, rok później, w I kwartale 2010 roku nowych nabywców znalazło 79 404 samochodów.

 

Spośród wszystkich marek samochodowych, najlepiej w tym trudnym okresie  radziła sobie Škoda – pomimo spadku całego rynku, sprzedaż marki wzrosła o 16,3%. Co więcej, czeski producent zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż swoich samochodów, wyprzedzając Volkswagena i Renault.

 

Škoda sprzedała w regionie CEE w I kwartale br. aż 30 074 pojazdów (w ubiegłym roku: 25 852), podczas gdy drugi w zestawieniu Volkswagen sprzedał ich 16 275 (2009: 18 560). Na polskim rynku Škoda w I kwartale 2010 roku sprzedała 9 230 samochodów, co oznacza wzrost o 2,34% w porównaniu z I kwartałem 2009 roku.

 

Najlepiej sprzedającym się samochodem w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest Octavia, która wyprzedza inny model czeskiego producenta: Fabię. Škoda Octavia uzyskała najlepsze wyniki sprzedaży spośród wszystkich aut, a na rynku polskim zanotowała wzrost sprzedaży aż o 26,83%, osiągając poziom 4 779 sztuk.

Kolejne miejsca to Dacia Logan, VW Golf i Opel Astra.

 

źródło: Skoda

Komentarze