Genewskie premiery Chevroleta

wyróżnią stoisko marki Chevrolet na 82. Salonie Samochodowym w Genewie, który dla szerszej publiczności rozpoczyna się 8 marca 2012 roku.

Główną atrakcją stoiska Chevroleta w hali nr 1 będzie model Cruze w wersji kombi, dla którego będzie to światowa premiera. Ponadto, po raz pierwszy w Europie, podziwiać tam będzie można dwa nowoczesne auta koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S, a dzięki ekspozycji systemu Chevrolet MyLink, zwiedzający przekonają się w jakim kierunku zmierzać będą systemy audio-informacyjne.

Światowa premiera modelu Cruze w wersji kombi
Wersja kombi stanowi uzupełnienie gamy modelu Cruze i skierowana jest naturalnie do rodzin oraz osób prowadzących aktywny tryb życia, które poszukują kompaktowego samochodu oferującego większą przestrzeń bagażową.

Latem 2012 gama modelu Cruze dostępna będzie z pięcioma różnymi silnikami. W ofercie pojawi się nowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra oraz zmodyfikowany dwulitrowy motor wysokoprężny. Nadal dostępne będą również silniki benzynowe o pojemności 1,6 oraz 1,8 litra. Wszystkie jednostki spełniać będą naturalnie wymogi normy Euro 5.

Nowe funkcje i opcje wyposażenia modelu Cruze to m.in. system bezkluczykowego dostępu oraz uruchamiania, tylna kamera, system audio-informacyjny Chevrolet MyLink (opis poniżej) oraz układ start-stop zależnie od wybranej opcji wyposażenia oraz silnika.

Samochody koncepcyjne Code 130R oraz Tru 140S – następne pokolenie nabywców chciało mieć swój udział w ich powstaniu
Firma Chevrolet stworzyła projekt umożliwiający młodym kierowcom udział w tworzeniu samochodów przyszłości. Efektem tego dialogu pokoleń są dwa auta koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S, które właśnie w Genewie zostaną po raz pierwszy pokazane europejskiej publiczności.

Turbodoładowany Code 130R to tylnonapędowe, przestronne, czteromiejscowe coupe, a przednionapędowy model Tru 140S można opisać jako przystępne cenowo, nietuzinkowe, czteromiejscowe sportowe coupe. Dzięki systemom komunikacyjnym młodzi użytkownicy mogą dostosować oba pojazdy do własnych potrzeb i upodobań, co z pewnością stanowić będzie kluczowy element funkcjonalności auta w oczach obecnych i przyszłych młodych pokoleń.

Brytyjscy konstruktorzy Nicholas David i Joe Baker z należącego do koncernu GM studia projektowego North Hollywood Design Center pojawią się na genewskim salonie, aby wyjaśnić jak tworzono oba auta na podstawie wytycznych i informacji zebranych od najmłodszej grupy nabywców, którzy zostali poproszeni o określenie cech stylistyki i funkcjonalności, jakie ich zdaniem powinien posiadać samochód.

Na salonie w Genewie, hostessy „uzbrojone” w iPady notować będą spostrzeżenia młodych Europejczyków, którzy otrzymają szansę wypowiedzenia się na temat swoich oczekiwań co do samochodu ze szczególnym uwzględnieniem ich opinii dotyczącej systemów komunikacji oraz funkcjonalności.

Debiut systemu audio-informacyjnego Chevrolet MyLink z obsługą smartfonów
Chevrolet MyLink, czyli nowy system audio-informacyjny firmy Chevrolet, idealnie integruje urządzenia użytkownika, np. smartfony, z systemami pokładowymi pojazdu zmieniając go w osobistą stację dokującą.

System Chevrolet MyLink wyposażono w siedmiocalowy, kolorowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości, który znacznie ułatwia obsługę i wybór mediów. System uzyskuje dostęp do danych na smartfonie poprzez gniazdo USB i Aux-in lub bezprzewodowo wykorzystując technologię Bluetooth.
 
Oprócz dostępnej już w niektórych modelach marki Chevrolet funkcji wybierania głosowego w zestawie głośnomówiącym Bluetooth, nowy system oferował będzie również strumieniowanie audio stereo oraz zdalne sterowanie smartfonem. Technologia ta dostępna będzie w modelach Cruze i Aveo latem 2012 roku.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3063

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *