Po sukcesach w sezonach 2008 i 2009: zdobyciu dwóch tytułów Mistrza Świata kierowców przez Valentino Rossi, dwóch tytułów Mistrza Świata w klasyfikacji zespołów przez Fiat Yamaha Team, dwóch tytułów Mistrza Świata konstruktorów przez Yamahę oraz tytułu najlepszego debiutanta 2008 roku, a następnie drugiego miejsca w 2009 roku przez młodego i utalentowanego Hiszpana Jorge Lorenzo, Fiat Automobiles z dumą rozpoczyna nowy sezon sportowy wraz z najbardziej konkurencyjnym zespołem MotoGP, łącząc raz jeszcze świat czterech kółek ze światem dwóch kółek, a także dwie marki, które na trwałe zapisały się w historii zawodów sportowych i światowego przemysłu.
„Jesteśmy szczęśliwi, że możemy ponownie zainaugurować sezon sportowy, jako współtwórcy udanego połączenia marek Fiat i Yamaha oraz ich wyśmienitych kierowców: Valentino Rossi i Jorge Lorenzo” – skomentował Lorenzo Sistino, Dyrektor Zarządzający Fiat Automobiles Spa. „Powiedziałbym, że wiele wartości mamy wspólnych z firmą Yamaha. Przede wszystkim, doskonała technologia: oni są pierwsi w MotoGP i to już od dłuższego czasu, my również mamy się czym pochwalić zarówno z technologicznego punktu widzenia, jak i pod kątem ochrony środowiska. A do tego jeszcze dodać należy pragnienie wygrywania, bycia najlepszym i dążenia zawsze „do przodu”. Sądzę, że to właśnie kolejny element, który z pewnością łączy naszą firmę i zespół Yamahy”.
Poprzez narodziny Fiat Yamaha Team w 2007 roku, Fiat Automobiles postanowił kontynuować realizację strategii zbliżenia się do świata ludzi młodych dzięki innowacyjnym i dostępnym produktom, ale również poprzez takie inicjatywy o szerokim rozgłosie i niosące sporą dawkę emocji, jak MotoGP, wydarzenie sportowe, które z założenia przyciąga młodych pasjonatów motocykli.
Lorenzo Sistino, Dyrektor Zarządzający Fiat Automobiles: „Sponsorowanie Yamahy to oś naszej strategii promocji marki opartej na zbliżaniu się do młodych ludzi oraz dzieleniu z nimi ich zainteresowań i pasji. Współpraca z Yamahą okazała się niewątpliwie udanym krokiem i zwycięskim posunięciem, jeśli chodzi o znajomość i rozgłos naszej marki. Zawody MotoGP oglądane są obecnie w 184 krajach i docierają do ponad 330 milionów domów, a to z pewnością zbliżyło wiele osób do naszej marki. Fiat i Yamaha to dwie marki, które mają ze sobą wiele wspólnego: w ciągu trzech ostatnich lat okazało się, że zwyciężają zarówno na rynkach, jak i na torach wyścigowych w różnych krajach świata. Jestem pewien, że pasja, którą Fiat Yamaha Team potrafi przekazać i którą rozpowszechnia, po części przyczyniła się również do sukcesu Fiata. Rok 2009 był dla nas bardzo ważnym rokiem: w okresie wyjątkowo trudnym dla wielu firm motoryzacyjnych, marka Fiat osiągnęła w Europie swój najlepszy rezultat od 2001 roku zdobywając 7,1 procent rynku. Zatem również w 2010 roku życzymy sobie sukcesów na torach wyścigowych i kontynuacji dobrej passy na rynku”.
Fiat Automobiles i Yamaha przez ostatnie lata stworzyły wzorzec innowacyjnej współpracy wykraczającej poza granice tradycyjnego sponsoringu sportowego i dającej początek prawdziwej zintegrowanej platformie łączącej komunikację, marketing, PR, reklamę i Web 2.0, który jest w coraz większym stopniu bohaterem strategii pozycjonowania marki. Ta zwycięska strategia, która w ciągu pierwszych trzech lat przyniosła wymierne korzyści w postaci poprawy wizerunku i widoczności obu firm, będzie kontynuowana w sezonie 2010. Fiat Automobiles nie tylko będzie nadal aktualizować stronę internetową www.fiatyamahateam.it i w bardziej zaangażowany sposób kierować światem „social networking”, również poprzez udostępnianie wyłącznych informacji na temat Fiat Yamaha Team, ale też ponownie wykorzysta „narzędzie” komunikacji, jakim są kombinezony zawodników zespołu. W istocie, będą one okazjonalnie poświęcone specjalnym projektom marki, jak miało to miejsce między innymi z okazji zawodów GP na torze Estoril w 2009 roku, kiedy użyto specjalnego kombinezonu odwołującego się do wprowadzenia na rynek nowego Fiata Punto Evo. W ten sposób, Fiat i Yamaha znajdą idealne miejsce „spotkania się marek” w celu wykorzystania graficznego i barwnego przekazu, który w wieloraki sposób potrafi dotrzeć do szerokiej publiczności.
Działający na światowym poziomie sponsoring pozwoli Fiat Automobiles na wykorzystanie wizerunku Fiat Yamaha Team na poszczególnych rynkach dzięki lokalnym działaniom o charakterze handlowym, konsumenckim i medialnym. W 2010 roku zadebiutuje ponadto MotoGP na Węgrzech, w kraju który dla Fiata jest kolejnym kluczowym rynkiem w Europie.
Jak w przeszłości, Fiat będzie mógł realizować kampanie komunikacyjne z wykorzystaniem sportowego wizerunku kierowców. A konkretnie, dwa oficjalne motocykle Yamahy będą nosić logo Fiat na bokach, na przedzie i na zbiorniku paliwa. Ponadto, na kombinezonach obu kierowców w środkowej części, z przodu i z tyłu oraz na nogawkach znajdzie się logo Fiat, podobnie jak na ubraniach zespołu obsługi i mechaników Fiat Yamaha Team. Wreszcie, logo Fiat będzie widniało w oficjalnych komunikatach zespołu i zostanie umieszczone w strefach „hospitality”, w boksach i na ciężarówkach używanych do przewozu motocykli i materiałów na całym świecie.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.