Dwukrotnie więcej zamówień na Forda Fiesta ST

Po pół roku sprzedaży firma Ford Motor Company zwiększa produkcję hot hatcha Fiesta ST po otrzymaniu dwukrotnie większej liczby zamówień niż pierwotnie zakładano.

Od marcowego debiutu Ford otrzymał w Europie niemal 10 tys. zamówień na nowego Forda Fiesta ST. Aby sprostać zapotrzebowaniu koncern zdecydował o zwiększeniu produkcji modelu Fiesta ST w kolońskiej fabryce o 15% do 60 sztuk dziennie.

Popyt na nowy model napędza koniunktura na rynku brytyjskim, gdzie złożono 56% wszystkich zamówień na Forda Fiesta ST. Nowy model jest również bardzo popularny w Niemczech
i Szwajcarii. Na trzech wymienionych powyżej rynkach nabywców znalazło ponad 87% wszystkich sprzedanych w Europie egzemplarzy.

Dwa unikalne kolory Forda Fiesty ST, Molten Orange oraz Spirit Blue zostały zamówione przez 45% nabywców, a 56% kupujących wybrało wyższą wersję wyposażenia (ST2).

– Ford Fiesta został przyjęty wyjątkowo entuzjastycznie zarówno przez klientów jak i ekspertów rynku motoryzacyjnego. Praktycznie z miejsca stał się pojazdem kultowym, a ilość zamówień przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania, wyjaśnia Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe. – Dokładamy wszelkich starań aby odpowiednio zwiększyć produkcję i sprostać zapotrzebowaniu naszych klientów.

Nowy Ford Fiesta ST otrzymał znakomite recenzje w europejskiej prasie motoryzacyjnej:

• W legendarnym programie Top Gear (Wielka Brytania) uznano Forda Fiesta ST zwycięzcą w kategorii hot hatch, gdzie wyprzedził on Peugeota 208 GTi oraz Renault Clio Sport. Jako uzasadnienie prowadzący podali, że: – Nowa Fiesta ST wyprzedza konkurencję pod każdym względem – prowadzenia, zachowania na drodze, dynamiki jazdy. Jeremy Clarkson, światowej sławy dziennikarz motoryzacyjny i prezenter programu, powiedział:  Prawdę mówiąc dawno nie miałem przyjemności przejechać się tak zaskakująco dobrym samochodem.


• Auto Bild (Niemcy) ogłosił triumf nowego Forda Fiesta ST nad Seatem Ibizą Cupra, opisując go jako: – głośny, prosty, niedrogi, zuchwały gdy się tego chce i naprawdę szybki gdy potrzeba.

• Motorsport (Francja) uznał Forda Fiesta ST za zwycięzcę starcia z Abarthem Punto Evo Supersport, Peugeotem 208 GTi oraz Renault Clio Sport, dowodząc, że: – Idealne GTI musi mieć duszę dziecka, chęć do zabawy i mnóstwo energii, oraz zapewniać precyzyjne prowadzenie. Nowy Ford Fiesta ST spełnia wszystkie te wymagania.
 
Dział ds. dynamiki, który odpowiedzialny jest za stworzenie Forda Fiesta ST otrzymał tytuł Dynamics Team of the Year podczas gali 2013 Vehicle Dynamics International Awards, a David Put, ekspert ds. dynamiki w zespole Ford Team RS, otrzymał wyróżnienie Dynamicist of the Year.

CZYTAJ DALEJ  Nowy Opel Astra Sports Tourer

Nowy Ford Fiesta ST posiada zmodyfikowany układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce oraz udoskonalony układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach. Ponadto nowy model wyposażony jest w programowalny kluczyk Ford MyKey, samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją automatycznego wezwania pomocy oraz sportowe fotele Recaro. Pojazd napędza benzynowy silnik 1.6 EcoBoost, który rozpędza model ST od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i generuje moc maksymalną o wartości 182 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Ford Fiesta ST zadowala się zaledwie 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując 138 g CO2 na kilometr.*

Nowy Ford Fiesta ST kopiuje sukces modelu Focus ST, który pojawił się w salonach sprzedaży latem 2012 roku. Wyposażony w 250-konny silnik 2.0 EcoBoost, Ford Focus ST został w pierwszym półroczu 2013 roku najlepiej sprzedającym się hot hatchem w Europie. Nabywców znalazło wówczas 4000 sztuk modelu.

* Dane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy EC 715/2007. Wyniki testów podane w MPG (ilość mil na galon) również odnoszą się do europejskiego cyklu pomiarowego i zostały przedstawione w galonach angielskich. Ze względu na odmienne cykle pomiarowe oraz przepisy dane te mogą różnić się od wyników uzyskanych w cyklach pomiarowych w innych regionach świata.

 

źródło: Ford

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *