X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

historia renault w polsce

2011-05-20
Strona główna -> Renault -> Twingo -> 1 (1993-2007)

Dwie dekady Renault w Polsce

Firma Renault obchodzi 20-lecie obecności w Polsce. W tym czasie Renault osiągnęło pozycję jednego z głównych graczy na rynku motoryzacyjnym w kraju

i jest liderem edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dwie dekady to także 460 tysięcy sprzedanych samochodów Renault i Dacia w Polsce. Aktualnie Renault posiada 126 punktów sprzedaży i serwisowych w całym kraju oraz 68 punktów sprzedaży marki Dacia.

Pod koniec 2010 r. samochody Grupy Renault osiągnęły prawie 8% udziału w polskim rynku, a Renault Polska stało się piątym sprzedawcą nowych pojazdów w naszym kraju. Największą popularnością wśród samochodów osobowych cieszą się modele: Clio, Megane oraz Laguna, a wśród dostawczych Renault Master Furgon. Polacy bardzo szybko przekonali się do debiutującego zaledwie rok temu Dustera, który stał się niekwestionowanym liderem wśród modeli Dacii.


Od początku istnienia na polskim rynku, Renault Polska stawia na wysoką jakość obsługi klienta oraz wysoką jakość obsługi posprzedażnej. Konsekwentnie ulepszamy oferty dla klientów i szkolimy swoich pracowników w utworzonym Instytucie Renault – mówi Grzegorz Zalewski, prezes Renault Polska.


Przez dwadzieścia lat obecności w Polsce Renault konsekwentnie angażowało się w poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach między innymi poprzez realizację działań edukacyjnych. Do tej pory w naszym kraju odbyło się już 10 edycji stworzonego przez Renault programu edukacyjnego Bezpieczeństwo dla wszystkich skierowanego do dzieci i młodzieży.


W programie wzięło udział ponad 710 000 dzieci. Od siedmiu lat działa również w Warszawie Szkoła Jazdy Renault – pierwsza na świecie szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault, w której przeprowadzono szkolenia dla blisko 10 000 polskich kierowców. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat prowadzimy w Polsce cykliczne programy edukacyjne z zakresu promowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym skierowane do kierowców, jak i do dzieci i młodzieży
– powiedziała Agata Szczech, dyrektor Public Relations Renault Polska.
 
Renault Polska wspiera wydarzenia kulturalne z udziałem rodzimych i zagranicznych artystów. Firma współpracowała między innymi z Operą Narodową oraz była partnerem koncertu Jean-Michel Jarre z okazji 25-lecia Solidarności.


Firma angażuje się również w wydarzenia sportowe, w 2010 r. zorganizowało dla 140 000 widzów wydarzenie pod nazwą N-Gine Renault F1 Team Show, podczas którego Robert Kubica poprowadził bolid Renault F1 Team.
 
Bezpieczeństwo priorytetem
Jednym z głównych celów Renault jest wprowadzanie bezpiecznych rozwiązań technologicznych oraz działania edukacyjne zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego. W 1996 r. Renault jako pierwsza firma wyposażyła swoje samochody w system kontrolowanego napięcia pasów, który w połączeniu z dwufunkcyjną poduszką powietrzną oraz poduszkami bocznymi przekształcił się w System Bezpieczeństwa Renault (SRP3). W 2000 r. Renault Polska rozpoczęło realizację międzynarodowego programu edukacyjnego Bezpieczeństwo dla wszystkich. W uznaniu za wkład
w edukację dzieci w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego firma otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej. W roku 2001 Renault Polska zostało partnerem Polskiego Komitetu GRSPP
– Globalnego Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Global Road Safety Partnership). Kolejną z inicjatyw Renault Polska było otworzenie w 2004 r. Szkoły Jazdy Renault, pierwszej na świecie szkoły doskonalenia techniki jazdy pod marką Renault. Od momentu rozpoczęcia działalności udział w szkoleniach wzięło blisko 10 000 kierowców.

Dla klienta
Renault jako pierwsza marka samochodowa w Polsce zorganizowało Dni Otwartych Drzwi. W 1995 roku zaoferowano centralny system kredytowania zakupu samochodów oraz wydano pierwszy magazyn dla klientów Poznaj Renault. Aby zaoferować wysoki poziom usług serwisowych, uruchomiona została Szkoła Serwisowa w Łomiankach. W 1996 r. otworzono Instytut Renault, w którym prowadzone są szkolenia między innymi z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. W 1998 r. zarejestrowano firmę Renault Credit Polska, a sześć lat później RCI Bank Polska oferujące klientom Renault nowe atrakcyjne produkty finansowe i usługi (m.in. konkurencyjny system ratalny, leasing i kredyty).


Zaangażowanie w kulturę i sport

W latach 2000-2002 Renault było Oficjalnym Partnerem Wakacyjnego Festiwalu Gwiazd, w latach 2001-2004 firma współpracowała z Operą Narodową. W 2004 r. Renault zostało mecenasem wystaw Wojciecha Siudmaka oraz partnerem Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rok później firma została oficjalnym partnerem samochodowym koncertu Jean-Michel Jarre zorganizowanego w stoczni Gdańskiej z okazji 25-lecia Solidarności. W 2006 r. Renault Polska zostało partnerem ceremonii wręczenia nagród przyznawanych przez Polską Akademię Filmową, ORŁY 2006 oraz oficjalnym partnerem samochodowym koncertu Wolność Przestrzeni w Stoczni Gdańskiej, jak również festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni.


W 2009 r. Renault Polska udostępniło flotę 52 samochodów na potrzeby organizacji Mistrzostw Europy w Koszykówce - EuroBasket oraz zorganizowało profesjonalne szkolenia dla kierowców mających obsługiwać przekazane auta. W 2010 r. doceniając zaangażowanie kibiców jedynego jak dotąd Polaka w Formule 1, Renault Polska zorganizowało święto sportów motorowych pod nazwą N-Gine Renault F1 Team Show, którego atrakcją była wizyta Roberta Kubicy w Polsce i najwspanialsze wyścigowe maszyny m.in.: bolid Formuły 1 zespołu Renault F1 Team, bolidy Formuły Renault 2000 oraz Nowe Renault Megane Trophy. Podczas wydarzenia po raz pierwszy Robert Kubica przejechał samochodem Formuły 1 po torze wyścigowym w Polsce. Wydarzenie obejrzało 140 000 osób.

Renault docenione na polskim rynku
W ciągu 20 lat działalności Renault Polska odebrało wiele nagród i wyróżnień. Firma otrzymuje nagrody dla poszczególnych modeli, ale została również wyróżniona tytułem Perły polskiej gospodarki w rankingu Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN (2003 r.), znalazła się wśród laureatów konkursu Najlepszy partner w biznesie (2005 r.), a w tym roku została doceniona w rankingu Randstad Award 2011 plasując się wśród 20 najatrakcyjniejszych pracodawców na rynku polskim.

 

źródło: Renault

Komentarze



lata 90: to były czasy...
2011-05-20 |  13:37:16
foto: Druga fotka odjechana :)
2011-05-20 |  13:36:31