Dwa Lancery Evolution

III eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, będąca także III rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy rozegrana została na szutrowych trasach wokół Mikołajek. 67 Rajd Polski gościł na starcie niemal 50 uczestników, ale 16 odcinków specjalnych biegnących bardzo wymagającymi i trudnymi trasami, w ciągu trzech dni imprezy solidnie przerzedziło stawkę.

Radosław Typa i Daniel Siatkowski oraz Kamil Butruk i Maciej Wilk, jadący Mitsubishi Lancerami Evolution, zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji grupy N, plasując się na szóstym i jedenastym miejscu w klasyfikacji generalnej imprezy.

Na mecie znaleźli się także jadący rajdówką Mitsubishi Łukasz Habaj i Jacek Spętany (12 pozycja w klasyfikacji generalnej) którzy musieli po wypadnięciu z trasy podczas finałowego dnia, skorzystać z systemu SupeRally.

Najstarszy polski rajd „pokonał” w tym roku sporo załóg, w tym i jadących Lancerami Evolution Marcina Abramowskiego, Zbigniewa Malińskiego oraz walczącego na własnym terenie i dzielnie rywalizującego z czołówką Zbigniewa Staniszewskiego. Poddać musieli się również goście z zagranicy – Corrado Fontana i Nicola Arena. Włoska załoga Mitsubishi Lancera, zajmująca przed Rajdem Polski trzecią pozycję w klasyfikacji Mistrzostw Europy, pożegnała się z mazurskimi szutrami już pierwszego dnia rajdu.

Kierowcy podczas trwającej od piątku do niedzieli imprezy mieli do pokonania ponad 250 km odcinków specjalnych. Trasy były bardzo trudne, przede wszystkim z powodu zmiennych warunków spowodowanych wcześniejszymi ulewami. Zwycięsko z tej konfrontacji wyszli Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran, którzy wygrali rajd w klasyfikacji generalnej i stanęli na najwyższym stopniu grupy N.

Kierowcy Mitsubishi będą mieli okazję do rewanżu podczas zbliżającej się czwartej rundy RSMP, która za miesiąc zagości w Czechach na asfaltowych trasach wokół Mlada Boleslav.

 

źródło: Mitsubishi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *