Dni technologii BMW M3 i BMW M4 Coupe

nowej generacji samochodów sportowych o wysokich osiągach, stworzonych przez BMW M GmgH, a także oznacza zaszczepienie filozofii BMW M w modelu M3 piątej generacji. BMW M3 Coupe czwartej generacji powstało w 40 000 egzemplarzy, co jest ogromnym sukcesem, którego częścią staje się obecnie BMW M4 Coupe. Oznaczenie „M4” to odniesienie do serii modelowej stanowiącej bazę dla nowego auta spod znaku M. Po raz pierwszy w dziejach wersja Coupe zadebiutuje równocześnie z wariantem czterodrzwiowym, który zostanie nazwany BMW M3.

„Wszystkie cztery generacje BMW M3 cechują się sportowymi genami, bezkompromisową użytecznością w codziennej eksploatacji oraz emocjonującą koncepcją stylizacyjną nadwozia”, wyjaśnia dr Friedrich Nitschke, prezes BMW M GmbH. „BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe kontynuują tę filozofię. Sercem każdego auta serii M jest silnik, a jednostka napędowa pracująca pod maskami nowych modeli łączy zalety wysokoobrotowego motoru wolnossącego z ogromną siłą będącą zasługą turbodoładowania. Co więcej, dzięki zastosowaniu zasad lekkiej konstrukcji udało się utrzymać wagę obu modeli na poziomie poniżej 1 500 kilogramów. BMW M3 i BMW M4 przenoszą technologie wykorzystywane w sportach motorowych z toru wyścigowego na publiczne drogi, co jest zasługą pokonania tysięcy okrążeń testowych na Nürburgring Nordschleife, czyli północnej pętli najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Wynikiem skrupulatnie prowadzonych prac rozwojowych są więc dwa sportowe samochody o wysokich osiągach, które ustanawiają nowe standardy w kwestii ogólnej koncepcji, precyzji i zwrotności”.

Sześciocylindrowy, wysokoobrotowy silnik rzędowy z technologią BMW M TwinPower Turbo, opracowany specjalnie dla nowego BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe, produkuje maksymalną moc 430 KM. Maksymalny moment obrotowy znacząco przekracza 500 Nm, przewyższając o ponad 30 procent wartość osiąganą przez poprzednie wcielenie BMW M3. Jednocześnie silnik jest o około 25 procent bardziej wydajny paliwowo i ekologicznie. Masa własna obu modeli została zredukowana do poziomu poniżej 1 500 kilogramów, co jest gwarancją uzyskania doskonałej dynamiki jazdy i wyjątkowej wydajności.

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3285

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *