Citroën C-Élysée

Model, który zostanie wprowadzony do sprzedaży z końcem 2012 roku spełnia pod względem stylu i funkcjonalności oczekiwania klientów poszukujących atrakcyjnego samochodu trójbryłowego w przystępnej cenie. Zostało w nim w pełni wykorzystane doświadczenie Marki w zakresie układu jezdnego, jakości i technologicznych rozwiązań, których najlepszym wyrazem jest silnik 1.0 VTi 72 łączący osiągi z ograniczonym zużyciem paliwa i trwałością.


Dopracowana sylwetka
Przy projektowaniu Citroëna C-Élysée już pierwsze pociągnięcia ołówka ukazały trójbryłową sylwetkę sedana, o zrównoważonych i urzekających liniach. Przód samochodu od razu zdradza przynależność do Marki. Okazałe i solidne nadwozie charakteryzuje się szerokimi nadkolami i wypukłymi błotnikami. Citroën C-Élysée oferuje gamę 7 kolorów karoserii, podkreślonych różnymi chromowanymi akcentami w zależności od wersji.


Pasażerowie mogą cieszyć się elegancją i solidnością również w kabinie. Deska rozdzielcza jest wyrazista, z dekoracyjną listwą po stronie pasażera, w zależności od wersji wykończenia. Wszystkie materiały zostały dobrane zarówno pod kątem eleganckiego wyglądu, jak też solidności i łatwości utrzymania.

Jakość i niezawodność
Inwestycja w samochód jest oceniana w perspektywie długoterminowej. Citroën C-Élysée potrafi stawić czoła próbie czasu i kilometrów. Trudne warunki jazdy panujące w niektórych krajach, uwzględnione już na etapie projektowania, znajdują wyraz w:

  • odpowiednio dostosowanym prześwicie i oponach,
  • dodatkowym zabezpieczeniu podwozia,
  • wzmocnionej budowie elementów karoserii

Wszystkie te udoskonalenia zapewniają Citroënowi C-Élysée wyjątkową trwałość. Zaprojektowany we Francji i wyprodukowany w Vigo w Hiszpanii model został z powodzeniem przetestowany na trasie liczącej ponad 4 miliony kilometrów w różnych zakątkach świata i we wszystkich warunkach jazdy (niskie temperatury, pył, drogi terenowe…).

Wzorcowy komfort jazdy
Citroën C-Élysée korzysta z umiejętności i doświadczenia Marki w zakresie zachowania na drodze. Szerokie rozstawy kół oraz układ jezdny w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego gwarantują dobre trzymanie się drogi i pełne bezpieczeństwo pasażerów, nawet w najtrudniejszych warunkach. Samochód może też być wyposażony, standardowo lub opcjonalnie w zależności od rynku, w różne systemy bezpieczeństwa. C-Élysée może się poszczycić komfortem zawieszenia typowym dla Citroena.

Przestronność
Citroëna C-Élysée wyróżniają duże wymiary zewnętrzne: długość 4,43 m, szerokość 1,71 m i wysokość 1,47 m. Najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi wynoszący 2,65 m rozstaw osi zapewniają nie tylko pewne zachowanie na drodze i wyjątkową przestronność wnętrza.


Przestrzeń w kabinie ofertuje ilość miejsca porównywalną do samochodów z wyższych klas. Zwłaszcza z tyłu miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu jest imponujące, zarówno pod względem szerokości jak i długości (na wysokości kolan 120 mm). Pojemność bagażnika (506l VDA) należy do wiodących w segmencie. Te cechy sprawiają, że Citroën C-Élysée może z powodzeniem pełnić rolę pierwszego samochodu w rodzinie.


Komfort na pokładzie
Niezależnie od optymalnej budowy oferującej doskonałą przestronność i wymiary, Citroën C-Élysée posiada, standardowo lub opcjonalnie w zależności od rynku, nowoczesne i intuicyjne elementy wyposażenia poprawiające komfort, takie jak klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, czujnik parkowania tyłem, regulator i ogranicznik prędkości czy też radio MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Samochód może być też wyposażony w rozwiązania technologiczne dostosowane do specjalnych oczekiwań konkretnych krajów, takie jak podgrzewana dolna część szyby przedniej na rynek rosyjski i ukraiński. W wersji przeznaczonej do ciepłych krajów, układ klimatyzacji był przedmiotem szczególnych starań. Oferuje on funkcję ‘Max’ zapewniającą natychmiastowe wychładzanie kabiny. Oferta w zakresie proponowanych technologii będzie rozszerzana w następnych miesiącach, obejmując system nawigacji z dotykowym ekranem, kamerę cofania oraz system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu.


Szeroka gama akcesoriów umożliwia klientom personalizację zewnętrznego wyglądu samochodu za pomocą chromowanych detali (ozdobne obudowy reflektorów przeciwmgłowych, obudowy lusterek, rura wydechowa), zabezpieczenie karoserii (przezroczyste taśmy zabezpieczające zderzaki, listwy boczne) oraz wnętrza (szeroki wybór dywaników i pojemników do bagażnika), jak również zwiększenie przestrzeni ładunkowej (relingi, bagażnik dachowy). Urządzenia multimedialne obejmują zintegrowane systemy nawigacji oraz radioodbiornik samochodowy O’car oferujący innowacyjne rozwiązanie do obsługi iPhonów, umożliwiając bezpieczne rozmawianie i słuchanie muzyki, z jednoczesnym ładowaniem smartphone’a.

Optymalne silniki
Citroën C-Élysée jest wyposażony w silnik benzynowy 1.0 VTi 72, specjalnie dostosowany do warunków jazdy i paliw w różnych krajach na świecie. Silnik nowej generacji zapewnia optymalne osiągi (72 KM, moment 110 Nm od prędkości 3 000 obr/min) i zużycie paliwa (od 5 l/100km z emisją CO2 na poziomie 115 g/km, co oznacza poprawę o 22 % w stosunku do silnika 1.4i) oraz trwałość, nawet w trudnych warunkach eksploatacji. Silnik może współpracować z manualną lub sterowaną elektronicznie 5-przełożeniową skrzynią biegów.

Nowy silnik 1.6 VTi 115 współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów uzupełnia gamę silników benzynowych. W ofercie znajdzie się również sprawdzony silnik wysokoprężny 1.6 HDi 92, wyprodukowany w ponad 6 milionach egzemplarzy, łączący dynamikę (wysoki moment przy małej prędkości obrotowej) z niskim zużyciem paliwa (4,1 l/100 km, poziom emisji CO2 108 g/km).

Atrakcyjny stosunek jakości
Klienci, dla których samochód stanowi poważną inwestycję zwracają uwagę na koszty zakupu i eksploatacji. Citroën C-Élysée jest atrakcyjny cenowo, jednocześnie oferując wysokie wyposażenie i jakość.


Koszt użytkowania jest zmniejszony dzięki oszczędnym silnikom, odpowiednio dostosowanej częstotliwości przeglądów, wydłużonej trwałości części ulegających zużyciu, a także solidnym materiałom wykończeniowym.

 

źródło: Citroen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3210

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *