wyróżnia się doskonałymi osiągami, nowoczesnymi technologiami przyłączeniowymi oraz praktycznym, pięciodrzwiowym nadwoziem samochodu segmentu mini, które uczyni każdą podróż równie elektryzującą, co cena samochodu. W Stanach Zjednoczonych auto będzie kosztowało poniżej 25 000 dolarów po uwzględnieniu ulg podatkowych.
Sprzedaż Chevroleta Volta w USA stanowi ponad 50% całego wolumenu sprzedaży samochodów elektrycznych typu plug-in na tym rynku, a Spark EV powstał w oparciu o opracowane przez Chevroleta programy rozwojowe silników elektrycznych i akumulatorów. Chevrolet Spark EV pojawi się w salonach dilerskich Chevroleta latem przyszłego roku i według wstępnych szacunków będzie oferował największy zasięg elektryczny w segmencie, a także będzie pierwszym pojazdem elektrycznym dającym możliwość szybkiego naładowania akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut (system SAE Combo DC Fast Charging).
„Niewielki samochód elektryczny przyspieszający od 0 do 100 km/h w czasie poniżej ośmiu sekund spowoduje, że kierowcy nie będą tęsknić za samochodami spalinowymi”, powiedział Mark Reuss, prezes General Motors North America. „Modele Volt i Spark EV to doskonały przykład na to, że Chevrolet ma duże doświadczenie w konstruowaniu samochodów elektrycznych i wie, jak sprawić, aby klienci czerpali radość z eksploatacji takiego pojazdu”.
Wewnątrz Chevroleta Sparka EV znajdują się dwa siedmiocalowe monitory LCD o wysokiej rozdzielczości, na których wyświetlane są najbardziej istotne informacje dotyczące jazdy, jak na przykład przewidywany zasięg pojazdu ustalony w oparciu o styl jazdy kierowcy oraz inne czynniki.
W standardowym wyposażeniu Chevroleta Sparka EV znalazł się również system MyLink, umożliwiający bezpieczne korzystanie z funkcji smartfona – jak na przykład w pełni funkcjonalnej aplikacji nawigacyjnej BringGo czy radia internetowego TuneIn oraz aplikacji Pandora i Stitcher. Dodatkowo użytkownicy kompatybilnych wersji iPhone’a (4S i nowszych) mogą korzystać z funkcji Apple Siri.
Spark EV pojawi się w sprzedaży w USA w stanach Kalifornia i Oregon oraz w Kanadzie i Korei Południowej, a także na innych rynkach świata. W Kalifornii model ten będzie mógł się poruszać po specjalnych pasach dla pojazdów z wieloma pasażerami (ang. high-occupancy vehicle lane).
Dusza Chevroleta Sparka EV. Spark EV został wyposażony w zaawansowany silnik elektryczny oraz system akumulatorów. Układ obejmuje zaprojektowany przez GM koaksjalny zespół napędowy oraz silnik elektryczny, który produkuje 130 KM mocy (100 kW) oraz 542 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od najniższych obrotów. Szacuje się, że akumulatory Sparka EV (20 kWh) zapewnią największy zasięg elektryczny w segmencie.
Silnik elektryczny i zespół napędowy będą wytwarzane w należącej do GM fabryce w White Marsh w stanie Maryland z wykorzystaniem podzespołów pochodzących z USA i innych regionów świata. Tym samym po raz pierwszy w historii amerykański producent samochodów będzie wytwarzał w Stanach Zjednoczonych zarówno kompletny silnik elektryczny, jak i zespół napędowy, przeznaczone dla nowoczesnego samochodu elektrycznego.
Akumulatory Sparka EV są bezpieczne, wytrzymałe i niezawodne, co potwierdza gwarancja na osiem lat z limitem przebiegu do 100 000 mil (160 000 kilometrów). Kwadratowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych o wadze 560 funtów ma pojemność 133 litrów i składa się z 336 ogniw.
„Akumulatory umieszczone w modelu Spark EV przeszły ponad 200 000 godzin testów w naszym globalnym laboratorium”, powiedziała Pamela Fletcher, główny inżynier pojazdów elektrycznych Chevroleta. „System jest niezwykle trwały, co potwierdziły te same rygorystyczne badania wytrzymałościowe, którym poddano model Volt”.
Wygodny system ładowania. Spark EV to pierwszy pojazd elektryczny w Stanach Zjednoczonych, który opcjonalnie wykorzystuje zatwierdzoną przez SAE (Society of Automotive Engineers – Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) ładowarkę typu combo umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym. System pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut i zapewni wiodący w segmencie zasięg. Pokładowy układ ładowania jest jednak kompatybilny ze wszystkimi trzema platformami – szybkiego ładowania prądem stałym oraz ładowania prądem zmiennym o napięciu 240V i 120V.
Ładowanie akumulatorów Sparka EV z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V zajmuje poniżej siedmiu godzin. Właściciele pojazdu mogą ustalać harmonogram ładowania dostosowany do czasu korzystania z pojazdu lub dostępności tańszej energii elektrycznej poza godzinami szczytu. Użytkownik może również zarządzać funkcjami pojazdu i monitorować jego stan zdalnie za pośrednictwem komputera na stronie OnStar.com lub korzystając ze specjalnej aplikacji Chevrolet Mobile wspieranej przez OnStar Remote Link. Chevrolet Spark EV jest oferowany ze standardową trzyletnią usługą serwisową OnStar.
Aerodynamiczne nadwozie, nowoczesne technologie wewnątrz. Celem inżynierów pracujących nad Chevroletem Sparkiem EV było obniżenie zużycia energii podczas eksploatacji pojazdu w celu zwiększenia jego zasięgu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie wyższej wydajności było zoptymalizowanie aerodynamiki auta. Poprzez wnikliwą analizę nadwozia modelu Spark z silnikiem spalinowym, eksperci wprowadzili zmiany w wersji elektrycznej, które przyczyniły się do wydłużenia zasięgu o około 2,5 mili (4 kilometry) w rzeczywistych warunkach eksploatacji.
Spark EV jest oferowany w kolorach Electric Blue, Black Granite, Summit White, Silver Ice i Titanium. Wewnątrz projektanci starali się stworzyć komfortowy i przestronny kokpit wyściełany dodatkowymi materiałami tłumiącymi hałas i wykończony jasnymi akcentami w kolorze Electric Blue oraz chromowanymi wstawkami.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.