Chevrolet podał zasięg i zużycie paliwa w modelu Spark EV

(miasto/autostrada) wynosi 132 kilometry (82 mile), natomiast ekwiwalent zużycia paliwa w cyklu mieszanym EPA (miasto/autostrada) to 119 MPGe*.

W porównaniu z konwencjonalnym nowym samochodem, Spark EV pozwoli zaoszczędzić swoim nabywcom z USA do 9000 dolarów (6897 euro) na kosztach paliwa na przestrzeni pięciu lat. W Stanach Zjednoczonych model ten pojawi się w sprzedaży latem tego roku w stanach Kalifornia i Oregon, natomiast w Europie zadebiutuje na wybranych rynkach w 2014 roku.

„Wprowadzimy na rynek samochód elektryczny, który jest nie tylko wydajny, ale zapewnia też dużą przyjemność z jazdy, ponieważ jego silnik elektryczny generuje aż 542 Nm momentu obrotowego”, powiedziała Pam Fletcher, główny inżynier GM ds. pojazdów elektrycznych.

21 kWh akumulator litowo-jonowy zainstalowany na pokładzie Sparka EV, podobnie jak akumulator Chevroleta Volta, będzie objęty wiodącą na rynku ochroną gwarancyjną – osiem lat lub 161 000 kilometrów.

Spark EV będzie pierwszym samochodem na rynku wykorzystującym zatwierdzoną przez SAE (Society of Automotive Engineers – Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) ładowarkę typu combo, umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym. System szybkiego ładowania, oferowany wkrótce po debiucie rynkowym, pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut. Co więcej, system został opracowany tak, aby możliwe było wykonanie kilku takich ładowań dziennie. Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 230V zajmuje natomiast od 6 do 8 godzin.

„Chevrolet Spark EV to doskonały samochód miejski, który łączy zaawansowane technologie, funkcjonalność oraz stylowe rozwiązania”, powiedziała Cristi Landy, dyrektor Chevroleta ds. marketingu małych samochodów i pojazdów elektrycznych. „W oparciu o sukces Volta oraz modelu Spark w wersji z silnikiem spalinowym stworzyliśmy przystępny cenowo samochód, który dostarczy naszym klientom wiele radości podczas jazdy”.

Chevrolet Spark EV będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy. Doskonałe osiągi to zasługa połączenia silnika elektrycznego na magnesy trwałe z koaksjalnym zespołem napędowym, produkującym ponad 130 KM (100 kW) mocy.

Sercem układu napędowego Chevroleta Sparka EV jest zaprojektowany przez GM, chłodzony cieczą silnik na magnesy stałe. Inżynierowie zastosowali również twornik z miedzianym uzwojeniem oraz rotor o unikatowej konfiguracji, co pozwoliło wydobyć maksymalny potencjał z silnika elektrycznego. Sprawność i niezawodność wszystkich podzespołów elektrycznego Sparka EV została natomiast potwierdzona w testach drogowych na dystansie ponad pół miliona mil (800 tys. kilometrów).

Silnik oraz zespół napędowy produkowane są w fabryce General Motors w White Marsh w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym tygodniu fabryka świętowała wyprodukowanie pierwszego silnika dla modelu Spark EV – tym samym po raz pierwszy w historii amerykański producent samochodów wytworzył w Stanach Zjednoczonych zarówno kompletny silnik elektryczny, jak i zespół napędowy, przeznaczone dla nowoczesnego samochodu elektrycznego.

* Ponieważ samochody elektryczne, takie jak Spark EV, nie zużywają paliwa, amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykorzystuje specjalny ekwiwalent odpowiadający zużyciu paliwa w samochodach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.  Ekwiwalent MPGe (odpowiadający dystansowi w milach, jaki można przejechać na galonie paliwa), pozwala porównać wydajność paliwową pojazdu elektrycznego z tradycyjnym samochodem. 1 galon paliwa to ekwiwalent 33,7 kWh.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *