X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Chevrolet Cruze zapoczątkował globalny sukces sprzedażowy

2013-09-27
Strona główna -> Chevrolet -> Cruze

Chevrolet Cruze zapoczątkował globalny sukces sprzedażowy

We wrześniu Chevrolet obchodzi trzecią rocznicę obecności modelu Cruze na rynku amerykańskim.

W Polsce sprzedaż Cruze’a ruszyła kilka miesięcy wcześniej, a pierwsze egzemplarze trafiły do klientów w kwietniu 2009 roku, jeszcze przed amerykańską premierą. Ten kompaktowy samochód jest najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta – do dziś na rynkach całego świata w ręce klientów trafiły ponad 2 miliony egzemplarzy.

Od czasu debiutu w 2009 roku Cruze sukcesywnie przyczynia się do sukcesu sprzedażowego Chevroleta w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. W pierwszym półroczu tego roku sprzedaż miejskich i kompaktowych samochodów Chevroleta, takich jak Spark, Sonic (czyli odpowiednik sprzedawanego w Europie Aveo), Cruze i Volt wzrosła w USA o ponad 220% w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2010 roku. Wynik ten pokazuje, że aktualna gama produktów Chevroleta przyciągnęła do salonów także zupełnie nowych klientów.

„Cruze wiedzie prym w segmencie miejskich aut i jest jednym z najchętniej kupowanych modeli Chevroleta wśród klientów poniżej 25 roku życia w USA”, przyznaje Alan Batey, starszy wiceprezes Chevroleta.

Według najnowszych badań rynku, 45 procent amerykańskich nabywców modelu Cruze Clean Turbo Diesel to osoby, które przesiadły się z samochodów konkurencyjnych marek. W zeszłym roku w Europie i na innych globalnych rynkach, gdzie diesle są popularne z uwagi na wysokie ceny benzyny, sprzedano ponad 35 000 egzemplarzy modelu Cruze wyposażonych w jednostkę wysokoprężną.

„Cruze przyciąga do naszej marki nowych klientów, co potwierdza fakt, że w 2013 roku aż 40 procent nabywców tego modelu stanowiły osoby, które wcześniej nie jeździły samochodami koncernu GM”, mówi Cristi Landy, dyrektor marketingu Chevroleta ds. niewielkich modeli i aut elektrycznych. „Cruze oferuje wyposażenie częściej spotykane w większych i droższych sedanach, przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa i ceny auta kompaktowego”.

W Polsce Cruze cieszył się dużym zainteresowaniem klientów już od momentu wprowadzenia modelu na rynek, a rozszerzenie oferty o kolejne wersje nadwoziowe spowodowało wzrost sprzedaży o ponad 300% w ciągu ostatnich dwóch lat. W tym roku sprzedano w naszym kraju już ponad 2 500 egzemplarzy tego modelu, co czyni z niego najchętniej kupowany model Chevroleta. Najczęściej z salonów sprzedaży wyjeżdża pięciodrzwiowa wersja modelu Cruze, która oferowana jest w cenie już od 49 490 zł.

 

źródło: General Motors

Komentarze