Renault Master Energy dCi 100 i dCi 125

Od chwili debiutu w roku 2010 Renault Master jest wyposażony w silnik M9T. Ta jednostka napędowa została zaprojektowana specjalnie na potrzeby dużych vanów. Produkowana jest w zakładach Renault w Cleon, we Francji.


Silniki dCi o pojemności 2,3 litra są dostępne w trzech wersjach mocy (100, 125 i 150). W roku 2012 udoskonalenie konstrukcji pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 litra1 na 100 km i zmniejszyć emisję CO2 o 16 g na km. Przy konstrukcji z przednim napędem, dołączanym tyłem L2H2 i silnikiem o mocy 125 KM, spełniającym wymogi normy Euro 5, oznacza to zużycie paliwa na poziomie 7,8 litra na 100 km oraz emisję CO2 na poziomie 205 g na km.


Aby uzyskać taką poprawę parametrów, inżynierowie Renault skupili się na czterech głównych punktach:


Technologia odprowadzania ciepła: układ chłodzenia został rozwiązany w taki sposób, że umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika do temperatury roboczej, co w efekcie poprawia wydajność energetyczną.


Nowa pompa oleju oraz pompa wspomagania o zmiennej pojemności przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Dotychczas praca tych urządzeń wiązała się z większym zapotrzebowaniem na paliwo.


Opony, których opór toczenia zmniejsza użycie paliwa.


Nowy, mniej lepkościowy olej przekładniowy.

Z początkiem roku 2013 w dwóch nowych silnikach Renault Master wprowadzono nowe technologie. Zapewniło to Renault wyróżnienie symbolem Energy, co podkreśla doskonałość napędu Renault. Na polu dalszego poprawiania ekonomiki zużycia paliwa inżynierowie Renault pracujący nad jednostkami napędowymi Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125, poszli jeszcze dalej.


Układ Energy Smart Management, czyli inteligentne zarządzanie energią, to układ, którego zadaniem jest odzyskiwanie energii towarzyszącej hamowaniu i zwalnianiu. Dzięki temu alternator jest wykorzystywany tylko w fazie optymalnego poboru.


Układ Stop&Start, który wyłącza silnik, gdy kierowca zatrzyma pojazd, odcina całkowicie dopływ paliwa oraz emisję CO2 i substancji szkodliwych. Taka technologia przynosi największe korzyści w warunkach jazdy miejskiej. Technologie te przyczyniają się do oszczędności rzędu nawet 0,4 litra na 100 km oraz do zmniejszenia emisji CO2 o 10 g na km, co oznacza, że standardowy van L2H2 o mocy 125 KM emituje zaledwie 195 g CO2 na km i spala jedynie 7,4 litra paliwa na 100 km.

Podsumowując, na przestrzeni roku firmie Renault udało się zmniejszyć zużycie paliwa w samochodach Master o cały litr na 100 km.

Renault Master miał w roku 2012 13,4% udziału w europejskim rynku dużych vanów (na koniec stycznia 2013 roku ten udział wynosił 14,6%), a 28,7% we Francji, gdzie Master zajmuje czołową pozycję. Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji modelu Master w roku 1980 ten duży van zawsze był montowany w zakładach SOVAB w Batilly, zatrudniających obecnie 2356 pracowników. W zakładach tych montuje się również samochody Opel/Vauxhall Movano oraz Nissan NV 400.

CZYTAJ DALEJ  Opel Insignia OPC Unlimited

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *