W niedzielę Chevrolet Camaro w wersji kabriolet wystąpił jako oficjalny samochód tegorocznych wyścigów samochodowych Indianapolis 500 i zaprezentował dach skonstruowany w taki sposób, aby przetrwał dziesięciolecia, działał bezproblemowo oraz zachowywał wygląd siostrzanego modelu coupe.
W celu zapewnienia długotrwałej wytrzymałości rozkładany dach został poddany szeroko zakrojonym badaniom w fazie projektowania. Był otwierany i zamykany ponad 22 500 razy – trzy razy więcej niż można oczekiwać w typowym 10-letnim okresie użytkowania. Niektóre z tych cykli wykonano w ekstremalnych warunkach, w zakresie temperatur od -22 do 76 stopni Celsjusza i przy wilgotności nawet do 95 procent.
„Zeszłej zimy nasi inżynierowie otrzymali 80 kabrioletów, aby tu w Michigan dojeżdżali nimi każdego dnia do i z pracy” powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. „Musieli oni otwierać i zamykać dach pięć razy każdego dnia bez względu na pogodę”.
Każdy kabriolet Camaro zostaje poddany próbie wodnej, która zamyka etap montażu w zakładach Oshawa w Ontario. Dodatkowo pojazdy wyrywkowo poddawane są próbie wodnej, trwającej osiem minut. Ponad 27 200 litrów wody zrzucanych jest na samochód z siłą huraganu w tempie 3 400 litrów na minutę.
Aby zapewnić jak największy komfort we wnętrzu kabrioletu, trójwarstwowy dach Camaro zawiera warstwę wygłuszającą, wykonaną z gumy. Inżynierowie stosują zaawansowane urządzenie o nazwie Aachen Head, imitujące ludzkie ucho, aby zmierzyć poziomu hałasu. Zgodnie z danymi z ostatnich testów drogowych GM, kabriolet Camaro uzyskał lepsze oceny wyciszenia wnętrza niż Ford Mustang.
„Dla wielu nabywców kabriolet Camaro może stanowić samochód kolekcjonerski, coś, co można przechowywać przez całe pokolenia. Dlatego upewniliśmy się, że dach modelu zachowa swoją jakość przez bardzo długi czas” powiedział Oppenheiser. „Kabriolet z oryginalnym dachem ma olbrzymią wartość”. Oppenheiser dobrze zna potrzeby kolekcjonerów aut. Osobiście kilka lat temu odnowił model kabrioletu Camaro z 1969 roku.
Zgodnie ze swą dynamiką kabriolet Camaro oferuje wygląd Camaro coupe, kiedy dach jest podniesiony. Projekt pięciołukowego dachu sprawia, że jest on gładki, napięty i starannie wykończony oraz zachowuje kształtną linię dachu coupe.
W przeciwieństwie do innych modeli kabrioletów z segmentu, dach Camaro jest zamykany przy użyciu pojedynczego, wygodnego uchwytu. Gdy uchwyt jest ustawiony w pozycji otwartej wciśnięcie jednego przycisku prowadzi do opuszczenia szyb i aktywacji dachu, który otwiera się w około 20 sekund.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.