Ceny nowego Nissana Qashqai w Polsce

Łącząc w sobie innowacyjne rozwiązania i zaawansowane technologie z atrakcyjną stylistyką, nowy Nissan Qashqai wykorzystuje sukces swojego poprzednika, który sprzedał się w dwóch milionach egzemplarzy.

Pomimo iż model ten ustala nowe standardy w zakresie technologii, komfortu i rozwiązań praktycznych, Nissan Qashqai nadal stanowi atrakcyjną alternatywę dla tych, którzy rozważają zakup tradycyjnego hatchbacka lub crossovera. Ceny modelu zaczynają się już od 74 500 zł, dzięki czemu szerokie grono nabywców będzie mieć dostęp do wysokiej jakości wykonania i najbardziej zaawansowanych technologii na rynku.

Filozofia Nissana, dotycząca wprowadzania wysokiej jakości rozwiązań w samochodach rodzinnych, sprawdziła się już wielokrotnie. Wyjątkowy sukces pierwszego modelu sprawił, że klienci oczekują od Nissana pionierskich innowacji i świeżych pomysłów we wszystkich kluczowych obszarach.

Trzy wersje z bogatym wyposażeniem standardowym. Nowy Nissan Qashqai, który będzie dostępny w placówkach dealerskich od lutego 2014 roku, zaprojektowany został w trzech dobrze znanych klientom wersjach: Visia, Acenta i Tekna.

Wyposażenie standardowe wersji Visia obejmuje klimatyzację, zestaw głośnomówiący Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz kolorowy ekran HD o przekątnej 5 cali połączony z systemem informacji i rozrywki. Wersja ta posiada również bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w postaci sześciu poduszek powietrznych, systemu aktywnej kontroli zawieszenia, systemu monitorowania ciśnienia w oponach oraz tempomatu i ogranicznika prędkości w standardzie.

Wersja Acenta posiada jeszcze dłuższą listę wysokiej jakości elementów wyposażenia. Standardowo dostępna jest automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obite wysokiej jakości skórą, 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz innowacyjny system z ruchomą przegrodą w bagażniku. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie reflektory przeciwmgłowe i wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Zarówno w wersji Visia, jak i Acenta, opcjonalnie dostępny jest zaawansowany system Safety Shield oferowany w przystępnej cenie. W skład „tarczy bezpieczeństwa” wchodzi system zapobiegania kolizjom, system monitorujący zachowanie kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych, a także kilka innych układów wspomagających kierowcę.

Najwyższa wersja, Tekna, wyposażona jest w nowatorskie rozwiązania, które podkreślają wiodącą pozycję Nissana w segmencie crossoverów. Aby zwiększyć bezpieczeństwo podróży, wersja ta wyposażona jest w reflektory przednie typu full LED oraz pakiet Nissan Safety Shield z systemem rozpoznawania znaków drogowych i funkcją adaptacyjnych świateł drogowych.

W wersji Tekna nie brakuje również elementów stylizacyjnych i zaawansowanych technologii. Nissan Qashqai Tekna wyposażony jest w 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich, relingi dachowe, tapicerkę wykonaną częściowo ze skóry, duży szyberdach, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz inteligentny kluczyk z przyciskiem uruchamiania zapłonu. W standardzie dostępny jest również system NissanConnect najnowszej generacji, obejmujący ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, cyfrowe radio DAB, system kamer 360° i możliwość podłączenia smartfonu.

Wyjątkowo oszczędne i wyróżniające się wysoką kulturą pracy silniki benzynowe i wysokoprężne w nowym Nissanie Qashqai spełnią oczekiwania każdego kierowcy, niezależnie od wybranej jednostki napędowej.

Do wyboru są cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne, z opcją napędu na dwa lub cztery koła. W ofercie są zarówno ręczne skrzynie biegów, jak i zupełnie nowa przekładnia automatyczna Xtronic.

Silniki benzynowe. Podstawowy silnik 1,2 DIG-T osiąga moc 115 KM (85 kW), generuje 190 Nm momentu obrotowego i dostępny jest z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Mimo niewielkiej pojemności, silnik ten jest bardzo dynamiczny i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolnossąca jednostka o pojemności 1,6 l znana z poprzedniego modelu.

Mniejsza masa i niższe zużycie paliwa oznaczają, że ta podstawowa jednostka napędowa jest znacznie bardziej ekologiczna i oszczędna od poprzedniego modelu. Silnik 1,2 DIG-T emituje CO2 w ilości 129 g/km (o 15 g/km mniej niż wycofywana jednostka benzynowa 1,6), przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,6 l/100km (o 0,6 l/100 mniej niż wspomniany silnik 1,6).

Podobnie jak wszystkie silniki w nowej gamie Nissana Qashqai, także 1,2 DIG-T jest standardowo wyposażona w system Stop/Start.

Najmocniejszym silnikiem benzynowym w ofercie z Nissanem Qashqai, dostępnym od lata 2014 roku, będzie jednostka 1,6 DIG-T o mocy 150 KM (110 kW).

240 Nm momentu obrotowego zapewnia imponującą dynamikę w niskim i średnim zakresie obrotów oraz znakomitą elastyczność na poszczególnych biegach. Świetne osiągi flagowej jednostki benzynowej nie są jednak okupione nadmiernym zużyciem paliwa. Według norm europejskich, w cyklu mieszanym wynosi ono 5,6 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 132 g/km.

Silniki diesla. Najnowsza wersja uznanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1,5 dCi o mocy 110 KM (81 kW) to jednocześnie najoszczędniejsza jednostka napędowa oferowana w modelu Qashqai, emitująca CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km i zużywająca w cyklu mieszanym 3,8 l paliwa na 100 km. Szósta generacja silnika 1,5 dCi charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy i jest jeszcze bardziej oszczędna niż jej poprzednik. Dzięki gruntowym modyfikacjom silnik 1,5 dCi zyskał dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność na poszczególnych biegach.

Nissan Qashqai z najmocniejszym silnikiem diesla w ofercie (1,6 dCi, 130 KM (96 kW)) jest dostępny z napędem na dwa lub na cztery koła. Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych jednostek wysokoprężnych w swoim segmencie. Zastosowano w niej szereg innowacji technicznych służących obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

W wersji z przekładnią ręczną i napędem na dwa koła Nissan Qashqai 1,6 dCi emituje CO2 w ilości 115 g/km, przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 4,4 l/100 km. Analogiczne wartości dla wersji z przekładnią Xtronic wynoszą 119 g/km oraz 4,6 l/100 km, natomiast dla wersji z napędem na cztery koła i ręczną skrzynią emisja i zużycie oleju napędowego to odpowiednio: 129 g/km oraz 4,9 l/100 km.

Nowy Nissan Qashqai – nowe wcielenie crossovera. Stworzony od podstaw nowy Nissan Qashqai powstał w celu spełnienia wymagań i oczekiwań nowej generacji nabywców crossoverów. Wykorzystując opinie i pomysły pochodzące od dwóch milionów posiadaczy pierwszej generacji tego modelu, Nissan stworzył pojazd, który stanowi doskonałe połączenie perfekcyjnej formy z bogatą treścią.

Każdy element został skonstruowany i wymyślony na nowo, od bardziej przestronnej kabiny, przez wyższą jakość materiałów i bardziej praktyczne rozwiązania, po nową gamę turbodoładowanych silników, które są bardziej oszczędne niż kiedykolwiek.

Nowy Nissan Qashqai, zaprojektowany i skonstruowany w Europie i dla europejskich klientów, jest dziełem specjalistów Europejskiego Centrum Projektowego Nissana w Londynie oraz Europejskiego Centrum Technicznego Nissana z oddziałami w Cranfield (Wielka Brytania) i Barcelonie (Hiszpania). Produkcję ulokowano w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland.

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3061

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *