X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Camaro ZL1 Automatic - jeszcze szybszy

2012-02-28
Strona główna -> Chevrolet -> Camaro

Camaro ZL1 Automatic - jeszcze szybszy

Gdy nowy Chevrolet Camaro ZL1 z roku modelowego 2012 pojawi się wiosną w sprzedaży

entuzjaści mocnych samochodów będą mogli doświadczyć pełnej przyjemności jazdy z możliwością ręcznej zmiany biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Pozwala na to automatyczna przekładnia posiadająca zmodernizowany ręczny tryb zmiany przełożenia, określany terminem TapShift.

Wprowadzony przed kilku laty system TapShift pozwala kierowcy na zmiany przełożenia w górę i w dół za pomocą łopatek. Na rok 2012 inżynierowie GM, pracujący nad układami przeniesienia napędu, przygotowali zgłoszone już do opatentowania oprogramowanie sterujące pracą przekładni, które pozwala na skrócenie czasu reakcji przy ręcznej zmianie biegów nawet do 60%. Rozwiązanie to nie wymmaga jakichkolwiek zmian mechanicznych w samochodzie.

„Im szybciej możesz zmienić bieg na następny, tym lepiej, a więc Camaro ZL1 z automatyczną przekładnią i zmianą biegów łopatkami będzie bardziej ekscytujący i zadowoli kierowców o dowolnym poziomie umiejętności” – mówi Eric Fedewa, dyrektor Global Powertrain Forecasting z instytutu IHS Automotive. – „Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na przekładnie automatyczne dające kierowcy wrażenia coraz bardziej zbliżone do pracy przekładni manualnej i pozwalające na więcej zabawy przy korzystaniu z tych możliwości, a w tej dziedzinie technologia GM jest najlepsza”.

Camaro ZL1 rok modelowy 2012 z 6-biegową przekładnią automatyczną przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę (96,5 km/h) w czasie 3,9 sekundy – o jedną dziesiątą sekundy szybciej, niż ten sam samochód z przekładnią manualną.

Poprzez podwyższenie ciśnienia w sprzęgle następnego biegu, jaki będzie włączony, nowy algorytm modułu sterującego przekładnią redukuje czasy ręcznej zmiany w górę biegów 1-2, 2-3, 3-4, oraz 4-5 o 200-300 millisekund. System ten przewiduje możliwy moment zmiany przełożenia, biorąc pod uwagę aktualnie załączony bieg, kąt otwarcia przepustnicy, moment obrotowy silnika i prędkość jazdy. Podwyższając wstępnie ciśnienie w sprzgle załączającym następny bieg, system umożliwia niemal natychmiastową zmianę przełożenia w górę po naciśnięciu łopatki.

„Mimo świetnych parametrów poprzedniej wersji systemu, chcieliśmy wydobyć z niego jeszcze więcej” – mówi Gabe Gibson, inżynier odpowiedzialny w GM za kalibrację ustawień samochodów sportowych. – „Nie tylko poprawiliśmy Camaro, ale też zastosowaliśmy analogiczne zmiany w Corvette rok modelowy 2012 i będziemy je wprowadzać we wszystkich kolejnych samochodach z automatyczną przekładnią wyposażoną w ręczną zmianę biegów TapShift”.

« < 1 2 > »

Komentarze