W lutym tego roku na rynek globalny dostarczono 127 634 samochody BMW, MINI i Rolls-Royce (111 724 w lutym 2011, wzrost o 14,2%), co stanowi rekord w historii BMW Group. Od początku roku dostarczono klientom 239 800 samochodów (216 917 w poprzednim roku), co daje wzrost o 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku.
„Luty to kolejny rekordowy miesiąc dla BMW Group, w związku z czym zamierzamy kontynuować ten pozytywny trend. Naszym celem na rok 2012 jest pobicie rekordu sprzedaży z roku 2011 oraz utrzymanie pozycji światowego lidera wśród producentów samochodów premium”, wyjaśnia Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nowe BMW serii 3, które weszło do sprzedaży na rynkach całego świata w połowie lutego tego roku, odegra istotną rolę w dalszym rozwoju BMW Group. Liczba zamówień na ten model już teraz przerosła nasze oczekiwania. Dodatkowe nowe modele, jak BMW serii 6 Gran Coupe, które zaprezentowaliśmy podczas Salonu Samochodowego w Genewie, również przyczynią się do wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku.”
BMW: duże zapotrzebowanie na modele serii X
W lutym na całym świecie sprzedano 107 359 samochodów marki BMW (w lutym 2011 95 427), co oznacza wzrost o 12,5%. W stosunku rok do roku sprzedaż wzrosła o 9,3% do 203 545 pojazdów (186 285 egzemplarzy w ubiegłym roku). W zeszłym miesiącu zanotowano szczególnie wysoki popyt na modele BMW serii X: BMW X1, 9 059 (w zeszłym roku 7 531/+20,3%); BMW X3, 11 053 (w zeszłym roku 7 393/+49,5%); BMW X5, 8 194 (w zeszłym roku 7 022/+16,7%); BMW X6, 3 414 (w zeszłym roku 2 533/+34,8%). Nowe BMW serii 6 również zdobyło uznanie klientów, uzyskując wzrost sprzedaży o 500,9%, do 1 298 egzemplarzy (216 egzemplarzy w lutym 2011). Od czasu wprowadzenia na rynek w zeszłym roku, BMW serii 6 cieszy się dużą popularnością wśród nabywców, a sprzedaż tego modelu przekroczyła obecnie 10 000 sztuk. Sprzedaż flagowego BMW serii 7 wygląda również bardzo obiecująco, przy 5 294 sprzedanych samochodach uzyskano wzrost o 11,4% w porównaniu do lutego 2011 roku (4 754 samochody). BMW serii 1 w wersji 5-drzwiowej trafiło z kolei do 12 950 nabywców, co oznacza wzrost o 41,1% w stosunku do analogicznego miesiąca w zeszłym roku (9 176 egzemplarzy w lutym 2011).
MINI: Dobry wynik modelu Countryman
Również dla marki MINI luty był doskonałym miesiącem. Sprzedaż samochodów wzrosła o 24,8% i wyniosła 20 020 egzemplarzy (w lutym 2011 było to 16 045 egzemplarzy). Od początku roku do końca lutego 2011 samochody MINI trafiły do 35 788 klientów (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 30 170 egzemplarzy, wzrost o 18,6%). W pierwszych dwóch miesiącach roku model MINI Countryman sprzedał się w liczbie 12 388 sztuk (wzrost o 61,2% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011, w którym sprzedano 7 687 sztuk), co stanowi ponad jedną trzecią sprzedaży wszystkich modeli MINI.
„Sukces modelu MINI Countryman jest potwierdzeniem potencjału marki w walce o uznanie klientów w zupełnie nowych segmentach rynku. Z radością informujemy, że MINI Clubvan, który zadebiutował podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, uzupełni gamę naszych pojazdów już w drugiej połowie roku 2012.”
Rynki: duży, dwucyfrowy wzrost w Ameryce i Azji
W lutym BMW Group udało się zwiększyć sprzedaż detaliczną na wszystkich kontynentach i niemal na wszystkich rynkach. W Europie sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie i wyniosła 57 434 sztuki (w poprzednim roku 57 386: wzrost o 0,1%). W Azji sprzedano 34 701 samochodów, co oznacza wzrost w stosunku rok do roku o 34,9% (25 722 pojazdy w 2011 roku), natomiast w Amerykach w ręce klientów trafiło w lutym 31 025 aut, co stanowi wzrost o 25,9% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (24 640). W lutym w USA również zanotowano bardzo dobry wynik sprzedaży, która wyniosła 26 184 samochody, czyli o 31,5% więcej, niż w lutym roku 2011, kiedy to dostarczono 19 919 egzemplarzy. Na wciąż bardzo chłonny rynek chiński dostarczono w zeszłym miesiącu 22 916 samochodów (16 511 w lutym 2011, wzrost o 38,8%). Wzrost sprzedaży zanotowano również w Japonii (4 183 sztuki w porównaniu z 3 092 sztukami w zeszłym roku, wzrost o 35,3%) oraz Korei Południowej (2 370 sztuk w porównaniu z 1 797 sztukami w zeszłym roku, wzrost o 31,9%). W Niemczech, biorąc pod uwagę rejestracje nowych samochodów, utrzymano niezmieniony poziom (18 219 w lutym 2012, 18 880 w lutym 2011). Bardzo wyraźny wzrost sprzedaży w lutym wystąpił także na dynamicznie rozwijających się rynkach w Rosji (2 548 samochodów, wzrost o 61,1% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, w którym sprzedano 1 582 samochody) oraz w Indiach (736 samochodów, wzrost o 18,7% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, w którym sprzedano 620 samochodów).
BMW Motorrad: wzrost sprzedaży o 5,6% w stosunku rok do roku
Firma BMW Motorrad również odnotowała wzrost sprzedaży w lutym. W omawianym miesiącu dostarczono klientom 6 841 motocykli, czyli o 1,8% więcej, niż w zeszłym roku (6 720). Od początku roku do końca lutego 2012, firma BMW Motorrad dostarczyła klientom na całym świecie 12 078 motocykli (w analogicznym okresie 2011 roku dostarczono 11 434 motocykle), uzyskując wzrost o 5,6%. Lutowy wynik Husqvarny, to 916 dostarczonych motocykli (902 w lutym 2011), co oznacza wzrost o 1,6%. Husqvarna kończy drugi miesiąc 2012 roku z wynikiem sprzedaży 1 460 motocykli (1 264 motocykle w analogicznym okresie roku 2011), co oznacza wzrost o 15,5%.
Dla BMW Group Polska luty okazał sie rekordowym miesiącem w porównaniu z poprzednimi latami na polskim rynku. Firma dostarczyła klientom 405 BMW, przede wszystkim serii 5 oraz X3. Do rekorodwego wzrostu sprzedazy przyczyniło sie zdecydowanie nowe BMW serii 3. Pierwsze kilkadziesiąt egzemplarzy trafiło właśnie do rąk klientów.
źródło: BMW Group
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.