BMW Group na targach IAA 2013

na prawie 300-metrowym torze na trzech poziomach zwiedzający będą mieli okazję poznać nieskończoną radość z jazdy, jaką oferują nowe modele BMW. BMW nawiązuje tym samym w nowy sposób do zapoczątkowanej w roku 2009 koncepcji ekspozycji targowej połączonej z aktywną jazdą. Z każdego punktu zwiedzający na IAA będą mogli podziwiać nowe produkty z różnej perspektywy. Takie połączenie targów i eventu, światowych premier aut i niezwykłej architektury wystawienniczej sprawi, że ekspozycja BMW będzie miała dla zwiedzających „panoramiczny” charakter.

Steven Althaus, szef działu Brand Management BMW i Marketing Services BMW Group, o tegorocznej wystawie na IAA: „IAA to jedne z najważniejszych targów motoryzacyjnych na świecie, na którym zaprezentujemy nasze najnowsze produkty w bardzo emocjonalny sposób. Unikalnym elementem będzie przy tym prezentacja pojazdów na torze nawiązująca do hasła BMW „Radość z jazdy”. W tym roku na IAA jednym z najważniejszych naszych tematów będzie oczywiście mobilność elektryczna oraz prezentacja BMW i3 opartego wyłącznie na napędzie elektrycznym. Cieszymy się, że będziemy mogli przybliżyć zwiedzającym ten samochód, a także inne nowe produkty BMW Group.”

Tegorocznym gwoździem programu BMW na IAA będą premiery modeli BMW i: w pełni elektrycznego BMW i3 oraz sportowej hybrydy plug-in BMW i8. W samym środku stoiska firmy znajdować się będzie tor w kształcie ósemki, na którym przedstawiciele prasy i po raz pierwszy również zwiedzający będą mieli okazję przejechać się BMW i3 oraz innymi debiutującymi modelami jeszcze przed wprowadzeniem ich na rynek. W ciągu dwunastu dni targów BMW i3 pokona na napędzie elektrycznym, a tym samym bezemisyjnie, łącznie 9100 km – co odpowiada odległości z Frankfurtu do San Francisco. Oprócz cogodzinnych BMW i Show na dużej scenie zwiedzający będą mogli zasiąść w pięciu różnie wyposażonych BMW i3 na „BMW i Walk”. Specjalnie wyszkoleni eksperci, tzw. „geniusze produktowi BMW”, będą przy tym odpowiadać na wszelkie pytania związane z koncepcją tych pojazdów. W uzupełnieniu do tego na wystawie zewnętrznej przed halą 11. będą prezentowane jeszcze inne samochody BMW i oraz temat infrastruktury ładowania.

BMW i łączy wizjonerskie pojazdy, usługi mobilnościowe, inspirującą stylistykę oraz nową definicję pojęcia premium mocno zorientowaną na zrównoważony rozwój. Tym samym marka BMW i na nowo definiuje indywidualną mobilność. BMW i3 jest pierwszym na świecie samochodem elektrycznym premium zaprojektowanym od początku pod ten rodzaju napędu. Powstał przy tym samochód, który oferuje typową dla BMW autentyczną radość z jazdy i brak emisji spalin. BMW i8 to nowoczesny samochód sportowy doskonale sprawdzający się również w codziennej eksploatacji. Łączy on dynamikę samochodu sportowego ze zużyciem paliwa auta kompaktowego. Napęd hybrydowy plug-in umożliwia pokonywanie większości codziennych tras w bezemisjnym trybie elektrycznym.

Oprócz tego na targach światową premierę będzie miał nowy przedstawiciel sportowo-eleganckich samochodów dwudrzwiowych BMW: BMW serii 4 Coupé. W segmencie premium klasy średniej model ten jest synonimem estetyki i radości z jazdy na najwyższym poziomie. We Frankfurcie będzie można będzie też zobaczyć nowe BMW X5, najpopularniejszy na całym świecie Sports Activity Vehicle, wyznaczający nowe standardy w zakresie radości z jazdy, luksusu i innowacyjności, oraz nowe modele BMW serii 5 i nowe modele BMW M Performance. BMW Concept Active Tourer Outdoor zaprezentuje na IAA wizję sprytnego, funkcjonalnego wnętrza dla miłośników sportów i spędzania czasu na wolnym powietrzu – w samochodzie kompaktowym segmentu premium.Oprócz tego na IAA 2013 zaprezentowane zostaną najnowsze innowacje z zakresu BMW EfficientDynamics i BMW ConnectedDrive.

CZYTAJ DALEJ  Van of The Year 2012

Podobnie jak w roku 2011 BMW Group będzie wystawiać auta swoich marek BMW, MINI i Rolls-Royce pod jednym dachem, na powierzchni 10 000 m2 w hali nr 11. Na zewnątrz przed halą 11. zaprezentuje się BMW Bank i BMW Motorsport. Pod hasłem „Drive like Bruno” przedstawiony będzie udział BMW w mistrzostwach DTM.

Wystawa MINI będzie stać całkowicie pod znakiem aktualnej kampanii reklamowej marki „MINI – Not normal”. Globalna kampania niesie przekaz indywidualnego, pełnego energii stylu tej marki. Zwiedzający będą mogli też zobaczyć na IAA „MINI Curiocity”. Stoisko targowe MINI zaprojektowane jest architektonicznie i tematycznie jak miasto, w którym zwiedzający mogą w bezpośredni i unikalny sposób poznawać aktualne modele MINI. Poszczególne modele uporządkowane są tematycznie w różnych „dzielnicach miasta”. Strefa MINI John Cooper Works poświęcona będzie tematowi prędkości: na MINI Speed Slide, 15-metrowej zjeżdżalni dla dorosłych, zwiedzający będą mogli bić rekordy prędkości. Potem na dużym ekranie wyświetlane będą zdjęcia i wyniki zmagań na zjeżdżalni. W centrum MINI Curiocity na rondzie krążyć będą modele MINI Design. A nad dachami miasta, w „chmurze”, unosić się będzie MINI Roadster i MINI Cabrio.

Rolls-Royce Motor Cars wystawiać się będzie we Frankfurcie pod znakiem Bespoke, oferty specjalnej producenta luksusowych samochodów umożliwiającej indywidualizację i personalizację auta wykraczającą poza i tak już niezwykle bogaty program wyposażenia. Wystawa na targach będzie adekwatna do marki: indywidualna, wysublimowana i nowoczesna. Centralnym elementem prezentacji będzie Celestial Phantom, samochód, którego design inspirowany jest wyglądem nieba w nocy w styczniu 2003 r. nad West-Sussex. Ghost Extended Wheelbase z Home of Rolls-Royce Bespoke Collection podkreślać będzie fakt, że Rolls-Royce produkowany jest już od 10 lat w Goodwood na południu Anglii. Model Ghost z kolekcji Alpine Trial Centenary Bespoke przypomni rajdy Alpine Trials, w których przed 100 laty Rolls-Royce zdobył sobie renomę producenta niezawodnych i zaawansowanych technicznie samochodów. Wraith, nowy model w portfolio i najmocniejszy Rolls-Royce wszech czasów, w indywidualnym kolorze Diamond Black i Twilight Purple Two Tone Design pokaże we Frankfurcie, że z programem Bespoke Rolls-Royce może być tak indywidualny jak linie papilarne jego właściciela.

Za całą koncepcję komunikacyjną i architektoniczną prezentacji BMW odpowiada agencja Mutabor z Hamburga. Prezentacja MINI zaprojektowana została przez agencję Meiré und Meiré z Kolonii. Za projekt i realizację prezentacji Rolls-Royce’a odpowiedzialne są agencje Pentagram z Berlina i Puchner p3 z Monachium.

Więcej informacji o nowych produktach BMW Group na IAA można będzie znaleźć od 22 sierpnia 2013 r. na stronie: www.press.bmwgroup.com

W mediach społecznościowych informacje dotyczące udziału marek BMW i MINI na targach IAA oznaczone będą hashtagiem #BMWIAA i #MININOTNORMAL. Umożliwi to łatwe filtrowanie wpisów w wyszukiwarce danego portalu i szybki przegląd najbliższych atrakcji oraz aktualnych informacji.

CZYTAJ DALEJ  Nowy Hyundai i10

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *