X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Beetle Dune, premiera

2014-01-14
Strona główna -> Volkswagen -> Beetle -> 2 (2011-dziś)

Beetle Dune – światowa premiera

Beetle jest fenomenem, bowiem niezależnie od tego w jakiej części świata się pojawi, wzbudza przyjazne uczucia.

W zimowym Detroit, słonecznym San Francisco czy dostojnym Bostonie, ulice z Beetle stają się barwniejsze, a styl życia swobodniejszy. Tak samo dzieje się w Europie, w azjatyckich metropoliach i w miastach na południowej półkuli. Podczas North American International Auto Show w Detroit (13-26 stycznia) Volkswagen prezentuje kolejną wersję tego modelu – Beetla Dune.

Studyjny model gotowy do produkcji seryjnej. Beetle Dune jest modelem studyjnym, ale wszystko, co prezentuje, jest możliwe do wykonania i jest bliskie produkcji seryjnej. Pośrodku zimy w Michigan pokazuje, co może czekać klientów latem. Dune sprawdzi się także zimą. Styliści przypięli podwyższonemu o 50 mm Beetlowi parę nart „na plecy”, jak przed laty w legendarnym Garbusie, czy chłodzonym powietrzem sportowym Porsche. Dune – podwyższone nadwozie, duże, 19-calowe opony i stylistyka „all-terrain” – stworzony został, aby podbijać plaże i wydmy, jak przed laty VW Buggy. Dlaczego zatem na bagażniku zamocowano narty? Ponieważ na nartach można jeździć nie tylko po śniegu. Na całym świecie tam, gdzie są wydmy, powstają ośrodki sandboardingu, jak Sand Master Park we Florence (Oregon).

Beetle Dune – sylwetka. Koncepcja Dune ma w sobie potencjał, by stać się nowym seryjnym wariantem Beetla. Auto pokryte jest żółto-pomarańczowym lakierem metalicznym Arizona. Jego ciepły odcień niemal każdego wprawi w dobry nastrój. Dwuczęściowe nakładki poszerzające nadkola utrzymane są w kontrastowym, czarnym kolorze. Podstawę stanowią matowe, masywne elementy, znane z Volkswagenów w wersji „cross”. Nadkola – posiadające na górze przedzielone na pół, sześciokątne wycięcie, poszerzają nadwozie z każdej strony aż o 24 mm. Szerokość Beetla Dune wynosi 1856 mm (plus 48 mm), długość to 4290 mm (plus 12 mm), a wysokość 1536 mm (plus 50 mm).

Odpowiednio do szerokości nadwozia zwiększył się także rozstaw kół: z przodu o 29 mm do 1607 mm, z tyłu o 29 mm do 1573 mm. 19-calowe obręcze z oponami 255/45 doskonale wypełniają nadkola. Z pięcioma aluminiowymi ramionami, czarnymi przestrzeniami wewnętrznymi i polerowanym aluminiowym pierścieniem, obręcze stanowią optyczne nawiązanie do stylistyki 18-calowych obręczy Twister, znanych z Beetla. Logo VW na środku felgi umieszczone jest na trójwymiarowym module pokrytym lakierem w kolorze nadwozia.

« < 1 2 3 > »

Komentarze