skonstruowanym na nowo podwoziem, zapewniającym lepsze właściwości jezdne, a także praktycznym i eleganckim wnętrzem. Model jest standardowo wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist) i gamę zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin.
Począwszy od jesieni tego roku silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l z funkcją Start/Stop uzupełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 oraz 1,6 l, które już są dostępne na rynku. Aveo sedan z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l będzie najbardziej ekonomicznym samochodem typu notchback w Europie.
„Silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l, w który wyposażony jest model Aveo, to pierwszy silnik diesla instalowany w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie. Stanowi on istotną nowość w naszej gamie i zapewni nam dodatkową przewagę pod względem oszczędności paliwa i poziomu emisji spalin, których poszukują kierowcy stylowego, miejskiego samochodu” powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
Wszystkie trzy warianty silnika wysokoprężnego Aveo o pojemności 1,3 l spełniają normę Euro5 i są wyposażone w katalizator utlenianiający, pracujący w pętli zamkniętej, a także filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje 95 g CO2/km, a wariant o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km.
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to wersja Eco o mocy 95 KM wymaga zaledwie 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Czterodrzwiowe Aveo, wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 75 KM i pojemności 1,3 l, będzie najbardziej paliwooszczędnym sedanem w Europie, spalającym 3,7 l na 100 km.
Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4 000 obr./min. Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, obie wersje silnika o mocy 95 KM rozpędzają Aveo do maksymalnej prędkości 174 km/h, a wersja Eco przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy.
Nowy wysokoprężny silnik o pojemności 1,3 l montowany w modelu Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowica cylindrów, wykonana z lekkiego stopu aluminium, wyposażona jest w 16 zaworów, dzięki czemu zapewniono lepszy przepływ powietrza. Wszystkie trzy wersje cechują się wysoce wydajnym układem wtrysku paliwa common-rail. Wersja Eco o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie w modelu o nadwoziu hatchback.
Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika nawet do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu multi-injection common rail, pod ciśnieniem 1600 bar.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.