Audi RS Q3 concept

To unikalna interpretacja charakteru kompaktowego SUVa – konsekwentnie dynamiczna.

Polakierowane na niebiesko Audi RS Q3 concept jest samochodem o porywającej dynamice. Silnik 2.5 TFSI generujący moc 265 kW (360 KM) oraz poszerzona i obniżona o ok. 25 mm karoseria, w połączeniu z wyrazistymi detalami definiują na nowo potencjał Q3.

Rama wykonana ze szczotkowanego i polerowanego aluminium okala osłonę chłodnicy „singleframe” Audi RS Q3 concept. Czarne kratki osłony ułożone są w nowy wzór geometryczny – plastry miodu zostały przesunięte lekko w głąb względem siebie, co sprawia, że wydają się trójwymiarowe. W dolnej części grilla widoczny jest plastyczny, srebrny emblemat quattro. Reflektory zostały lekko przyciemnione. Niektóre chromowane elementy w ich wnętrzu są również ciemne lub pokryte elementami z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK).

Zderzak został zaprojektowany na nowo. Jego potężne krawędzie okalają zewnętrzne wloty powietrza, które są podzielone na dwa segmenty.

Ich wewnętrzne części mają kratownicę w kształcie plastra miodu, zewnętrzne natomiast, wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), mają formę gładkich lejków. Przedni spojler został również wykonany z CFK. Jego dół jest czarny i matowy, natomiast dolna część zderzaka została pomalowana na niebiesko i pokryta lakierem bezbarwnym.

Takie samo połączenie czarnych i niebieskich motywów można znaleźć po bokach Audi RS Q3 concept. Dotyczy to zarówno listew na drzwiach i progach jak i nakładek na nadkolach. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z czarnego tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), matowe aluminiowe listwy okalają boczne okna. Spojler dachowy opada ku tyłowi, jego środkowa część jest nieznacznie węższa w stosunku do części zewnętrznych. Polakierowano go w kolorze nadwozia – niebieskim Ordos, czyli matowym niebieskim z niewielką domieszką żółtego.

W tyle pojazdu, dolna część zderzaka ma sportowy, kanciasty kształt. Wkładka dyfuzora łącząca dwie duże, eliptyczne rury wydechowe w typowym dla RS wzornictwie, zachodzi daleko w górę. Tutaj również projektanci Audi zdecydowali się na połączenie CFK w kolorach czarnym oraz matowym niebieskim. Światła tylne oraz światła dodatkowe umieszczone w zderzaku, zostały przyciemnione w kolorze antracytu. Wykonano je z przezroczystego szkła.

Błękit i czerń: Wnętrze
Wnętrze Audi RS Q3 concept, do którego dzięki szklanemu dachowi dostaje się dużo światła, zdominowała zimna czerń, którą najlepiej widać na podsufitce, wykładzinach, dywanikach, wyłożonej skórą desce rozdzielczej oraz na znacznej części obić ze skóry Feinnappa. Jako element kontrastujący, do pokrycia siedzeń wykorzystano ciemnoniebieską Alcantarę.

Kontrastującego niebieskiego koloru użyto także – w dość nietypowy sposób – w elementach dekoracyjnych wykonanych z CFK. W materiał wpleciono błyszczące na niebiesko włókna szklane. Po bokach kierownicy znaleźć można zrobione z CFK łopatki zmiany biegów, których brzegi otacza aluminiowa wstęga. Większa część koła kierownicy pokryta jest czarną skórą Velvet. Zapewnia ona pewny chwyt dłoniom, uniemożliwiając równocześnie osadzanie się brudu. Obicia drzwi wykonano w dużej mierze z niebieskiej Alcantary.


Wewnętrzne klamki zrobione z lekkich materiałów, prezentują się podobnie do tych montowanych w innych modelach RS. Chińskie znaki zastępują stosowane zazwyczaj arabskie cyfry obrotomierza. Emblematy RS Q3 zdobią tablicę rozdzielczą, fotele, progi i dywaniki podłogowe.

Również komora silnika nabrała niezwykle sportowego charakteru. Panele z warstwowego karbonu pokrywają obszar wokół pięciocylindrowego silnika z głowicami polakierowanymi na czerwono. Powietrze trafia do silnika przez dwie zamontowane po bokach kratki wentylacyjne. Na pokrywach świec zapłonowych poszczególnych cylindrów umieszczono numery – podobnie jak się czyni w świecie sportów motorowych. Otwarty sportowy filtr powietrza ma aluminiową obudowę, a wlot powietrza wykonany jest ze stali nierdzewnej.

Potężna wydajność: Napęd
Mocny silnik 2.5 TFSI w modelu RS Q3 concept łączy w sobie dwie klasyczne technologie Audi: bezpośredni wtrysk benzyny oraz turbodoładowanie. Z 2480 cm3 pojemności, generuje moc 265 kW (360 KM). Samochód potrzebuje 5,2 sekundy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.

Siedmiostopniowa skrzynia biegów S tronic przekazuje moc dźwięcznego silnika 2.5 TFSI na stały napęd na wszystkie koła quattro. W normalnych warunkach drogowych kieruje ją niemal wyłącznie na przednie koła. W przypadku wystąpienia poślizgu, skrzynia biegów za pomocą sprzęgła wielopłytkowego z elektronicznym sterowaniem, błyskawicznie i płynnie dołącza oś tylną.
Aluminiowe obręcze kół Audi RS Q3 concept, w rozmiarze 8,5 J x 20, podkreślają dynamiczną stylistykę RS Q. Ich frontowa część została wypolerowana na wysoki połysk, krawędzie natomiast są piaskowane. Rozmiar opon 255/30 nie jest typowy dla SUVa, ale w przypadku modelu RS pasuje jak ulał.

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *