Atletyczny: stylistyka zewnętrzna
Już sam wygląd zewnętrzny podkreśla atletyczny charakter samochodu Audi RS 4 Avant. Rama w odcieniu matowego aluminium okala charakterystyczną osłonę chłodnicy singleframe. Siatka w kształcie rombów, błyszczy kolorem antracytu. W reflektorach w kształcie klina, diodowe światła do jazdy dziennej „otaczają” światła Xenon plus. Powietrze przepływa przez duże podzielone poprzeczkami otwory, które zostały osadzone w charakterystycznym zderzaku. Sam zderzak, podobnie jak w samochodach wyścigowych, wyposażony jest w splitter.
Patrząc z boku uwagę zwracają masywne nadproża oraz poszerzone nadkola. Wydatne nadkola tylne, z ostro zarysowanymi poziomymi krawędziami górnymi, nawiązują nieco do pioniera napędu na cztery koła - Audi quattro z roku 1980. Obudowy lusterek zewnętrznych oraz listwy dekoracyjne, wykonane zostały w kolorze matowego aluminium. Spojler dachowy zapewnia niezbędną siłę docisku na oś tylną.
Charakterystyczny zderzak i owalne końcówki rur podwójnego układu wydechowego dominują z tyłu pojazdu. Są one zintegrowane z uniesionym dyfuzorem. Na życzenie, Audi oferuje potężnie brzmiący sportowy układ wydechowy z czarnymi końcówkami. Światła tylne LED zdobią eleganckie pasy świetlne.
Nadwozie Audi RS 4 jest o 20 mm dłuższe oraz o 24 mm szersze w porównaniu z Audi A4 Avant, ale o 20 mm niższe. Paleta kolorów oferuje osiem odcieni – po jednym lakierze standardowym oraz metalicznym, cztery odcienie perłowe oraz specjalne odcienie kryształowe: srebrny Prisma oraz czarny Panther. Dolna część pojazdu została w dużym stopniu obudowana. W niej znajdują się wloty powietrza siedomiobiegowej przekładni S tronic oraz przednich hamulców.
Sportowa czerń: wnętrze
Wnętrze modelu RS 4 Avant jest utrzymane w całkowitej czerni, z wyjątkiem podsufitki, która jest dostępna na życzenie w kolorze srebrnym. Chromowane elementy na przyciskach oraz przełącznikach, nadają wnętrzu charakter. Aplikacje dekoracyjne wykonane są standardowo z karbonu, opcjonalnie ze szczotkowanego aluminium, aluminium Race, czarnego lakieru fortepianowego lub z jasnego splotu ze stali szlachetnej.
Standardowo, przednie sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami są elektrycznie regulowane oraz podgrzewane. Pokrycie siedzeń to połączenie czarnej skóry i Alcantary. Opcjonalnie można wybrać skórę Feinnappa, dostępną w kolorze czarnym lub srebrnym, podkreśloną ozdobnym obszyciem w kolorze szarym. Alternatywnie można wybrać siedzenia kubełkowe lub fotele klimatyzowane i wentylowane. Wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony od dołu wieniec. Łopatki przełączników na kierownicy są aluminiowe.
System informacji kierowcy z kolorowym wyświetlaczem, łączy menu RS z zegarem pomiaru czasu okrążeń oraz termometrem oleju. Po uruchomieniu silnika, podobnie jak MMI, system wita użytkownika logo RS.