X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

15-lecie Kia Motors Polska

2012-10-13
Strona główna -> Kia -> Carens -> 3 (2006-2013)

15-lecie Kia Motors Polska

Kia Motors Polska obchodzi w tym roku 15-lecie swojej działalności.

Od momentu powstania w 1997 roku, firma stała się jednym z najbardziej perspektywicznych wschodnio-europejskich oddziałów Kia Motors Corporation, wnosząc znaczący wkład w osiągane przez markę wyniki na Starym Kontynencie. Intensywny rozwój sieci sprzedaży, a także dywersyfikacja gamy oferowanych samochodów zapewniły KMP nie tylko ogromną popularność wśród klientów, ale również rosnący z roku na rok udział w krajowym rynku motoryzacyjnym.

Gdyby kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że samochody Kia będą cieszyły się wysokim uznaniem wśród klientów, większość spojrzałaby z niedowierzaniem. Jednak już od jakiegoś czasu koreański producent pokazuje, że nie można go lekceważyć. Niebywała konsekwencja w udoskonalaniu swoich samochodów, praca nad jakością i nowoczesnym designem przynosi wymierne skutki.
Wchodząc oficjalnie na rynek w 1997 roku Kia Motors Polska miała przed sobą ogromne wyzwanie. Koreańskie samochody – traktowane przez Europejczyków jak pojazdy gorszej kategorii – również w Polsce nie cieszyły się zaufaniem. Po pierwszych 12 miesiącach działalności firmy sprzedaż osiągnęła niewiele ponad 1 900 samochodów. Wynik ten nie powinien nikogo dziwić, biorąc pod uwagę, iż w ofercie KMP znajdowały się wówczas głównie pojazdy dostawcze oraz modele takie jak Shuma, Sephia czy Clarus. W ciągu kilku kolejnych lat nastąpiła dynamiczna dywersyfikacja gamy dostępnych w Polsce samochodów osobowych, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży firmy, która w 2000 roku sięgnęła 5 090 pojazdów, dając tym samym KMP ponad 1% udziału w rynku.

Przełomem w historii Kia Motors w Polsce, jak i w wielu krajach Starego Kontynentu – była premiera modelu cee’d w roku 2006. Zaprojektowany specjalnie dla klienta europejskiego i wyprodukowany – jako pierwszy samochód Kia w Europie – w fabryce w Żylinie 5-cio drzwiowy hatchback wstrząsnął rynkiem nadając marce zupełnie nowy wizerunek i kierunek rozwoju. Wkrótce do rodziny cee’d dołączyły wersja kombi oraz sportowy pro_ceed. Za sprawą Petera Schreyer’a – jednego z trzech światowej klasy projektantów, uhonorowanych tytułem doktora honoris causa prestiżowej Royal College of Art w Londynie za osiągnięcia w dziedzinie stylistyki pojazdów – samochody Kia zyskały zupełnie nową, świeżą, dynamiczną stylistykę i wyraźny charakter. Na efekty prowadzonej przez Kia ofensywy nie trzeba było długo czekać. W 2007 roku sprzedaż KMP względem roku poprzedniego zwiększyła się ponad dwukrotnie do 8 367 pojazdów, a udział w rynku wzrósł do 2,8%.

Kontynuując od 2008 roku radykalną odmianę gamy modelowej KMP wprowadziła do oferty szereg nowych i zmodernizowanych pojazdów, takich jak Kia Soul, Venga, nowe Picanto, Rio, Optima czy Sportage, który w ciągu zaledwie miesiąca przekroczył roczny wynik sprzedaży swojego poprzednika. Szeroka oferta nowoczesnych, funkcjonalnych modeli o atrakcyjnym wyglądzie umożliwiła firmie utrzymanie stabilnego poziomu sprzedaży przy stale rosnącym udziale w rynku, który w roku 2011 wyniósł 5,9% (16 318 pojazdów). Ponadto, w roku 2011 Kia Motors Polska w ocenie dokonanej przez Kia Motors Corporation została uznana za najlepszego importera wśród spółek należących do KMC.

Ofensywa KMP trwa. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Kia Motors Polska od stycznia do września 2012 zarejestrowała 11 553 nowe samochody osobowe, co oznacza 20% wzrost rok do roku i daje firmie 6 pozycję w ujęciu krajowym. We wrześniu 2012 z wynikiem 1 234 zarejestrowanych pojazdów KMP uplasowała się na 4 miejscu, ustępując jedynie takim markom jak Skoda, Volkswagen i Ford.

« < 1 2 3 > »

Komentarze