w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w najważniejszych regionach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tak dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży w marcu. W tym miesiącu kluczyki do Audi odebrało blisko 147 700 klientów, o trzy procent więcej niż przed rokiem. Dzięki temu, ubiegły miesiąc był dla producenta z Ingolstadt najlepszym sprzedażowo marcem w historii firmy.
„Rekord sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 to dobra podstawa do kontynuacji wzrostu w nadchodzących miesiącach“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Planujemy, że Audi A3 Sportback znacznie przyczyni się do osiągnięcia założonego celu. Mimo, że ten samochód na pierwszych rynkach pojawił się zaledwie w lutym, już odniósł duży sukces. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ilości zamówień składanych przez dealerów.“
Według sprzedażowych statystyk, do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 przyczyniły się szczególnie Audi A1 Sportback, modele z rodziny A4 oraz SUV-y. Globalna sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 58,2 procent i wyniosła 28 550 egzemplarzy. W przypadku modelu Q5, sprzedaż wzrosła o 15,6 procent i osiągnęła liczbę 56 350 dostarczonych klientom samochodów.
Te właśnie modele wpłynęły na dobre wyniki Audi na rynku europejskim. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, marka z czterema ringami zwiększyła sprzedaż w Europie. Na starym kontynencie sprzedała 187 600 pojazdów, co dało wzrost o 0,7 procenta.
W Niemczech wskaźnik marcowej sprzedaży wyniósł minus 1,7 procent (24 701 egzemplarzy) i był nieco niższy niż w ubiegłym roku. Łącznie, Audi w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało na niemieckim rynku 59 116 pojazdów, notując tym samym wzrost o 2 procent. Najpopularniejszym modelem było nadal Audi A4 Avant. Kluczyki do tego samochodu klasy średniej, w okresie pomiędzy styczniem i marcem, odebrało 11 077 klientów.
W Wielkiej Brytanii, na drugim co do wielkości europejskim rynku, koncern ostatecznie zamknął kwartał również z wynikiem lepszym niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 9,7 procent (39 242 sprzedanych aut). Marcowy wynik na tym rynku był także bardzo pozytywny. Audi zwiększyło sprzedaż w stosunku do marca 2012 o 8 procent (24 913 samochodów).
Stałą tendencję wzrostową zanotowano w pierwszym kwartale na rynkach Europy Wschodniej (blisko 14 000 egzemplarzy, wzrost o 9,1 procent). Dotyczy to przede wszystkim Rosji – 8 278 sprzedanych aut dało tu skok o 15,4 procent. Największym wzięciem wśród rosyjskich klientów cieszyły się modele Q3 i Q5. Sprzedaż obu SUV-ów stanowiła 48 procent ogólnej sprzedaży Audi w Rosji w pierwszym kwartale. W Polsce na koniec marca zanotowano o 18,55 % większą sprzedaż w pierwszym kwartale (1393 zarejestrowane samochody) niż w analogicznym okresie, i tak bardzo pomyślnego, ubiegłego roku. Dzięki temu Audi utrwaliło w Polsce pozycję marki nr jeden w segmencie premium.
Trudna sytuacja panuje nadal w Europie Południowej. We Włoszech Audi zanotowało w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku spadek o 6,4 procent. Klientom przekazano tu 12 096 nowych Audi. We Francji spadek wyniósł 8,4 procent (14 542 sprzedanych aut). W Hiszpanii sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego nieznacznie – o 0,6 procenta – wzrosła i wyniosła 10 897 egzemplarzy.
Po raz kolejny Audi AG zanotowało rekordową sprzedaż w USA. W marcu nadal utrzymywała się zwyżkowa tendencja z poprzednich miesięcy. Popyt na samochody marki Audi na amerykańskim rynku wzrósł o 14,4 procent. Tylko w tym miesiącu sprzedano 13 253 egzemplarze. Audi w Stanach Zjednoczonych dostarczyło w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku 34 186 samochodów, co zaowocowało wzrostem o 16 procent. Do świetnego wyniku przyłożyła się sprzedaż SUV-ów Q5 i Q7, która wzrosła odpowiednio o 37,3 procent i 48,4 procent. Wyraźnie wzrosła też sprzedaż flagowego modelu Audi, A8, aż o 37,3 w pierwszych trzech miesiącach roku. W kwietniu na amerykańskim rynku pojawi się kolejny wariant tego modelu, wyposażony w silnik diesla. To kolejny etap „wysokoprężnej ofensywy” marki Audi za Oceanem. Obok Audi A8 TDI, w 2013 roku w USA zadebiutują A6, A7 i Q5, wszystkie z silnikami diesla.
Dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu Audi może pochwalić się również w innych państwach kontynentu amerykańskiego, na przykład w Meksyku, gdzie sprzedano 2 609 egzemplarzy, o 48,6 procent więcej niż rok wcześniej i w Brazylii o 11,1 procent (1 157 sprzedanych aut) więcej.
Na swoim największym rynku zbytu, w Chinach, marka Audi po raz pierwszy od czasu wejścia na ten rynek przed 25 laty, przekroczyła liczbę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy już po pierwszych trzech miesiącach roku. W pierwszym kwartale sprzedano tu 102 810 samochodów z czterema ringami w logo, co oznacza wzrost o 14,2 procent. W marcu wskaźnik sprzedaży wzrósł o 10,7 procent (34 864 egzemplarzy). Audi A6 L potwierdziło swoją wiodącą pozycję najlepiej sprzedającej się na chińskim rynku limuzyny biznesowej premium. Kluczyki do tego luksusowego samochodu w okresie pomiędzy styczniem i marcem odebrało 36 489 klientów, o 36,7 procent więcej niż w analogicznym okresie 2012. Przewiduje się, że wprowadzenie na chiński rynek dwóch nowych modeli jeszcze bardziej wzmocni pozytywny trend sprzedażowy. Produkowane w tutejszych zakładach Audi Q3 pojawi się w salonach sprzedaży już w najbliższych dniach, a wkrótce potem zadebiutuje nowa generacja Audi Q5.
Znaczny wzrost w pierwszym kwartale marka Audi zanotowała w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. Do rąk tutejszych kierowców oddano blisko 124 200 pojazdów, o 14,9 procent niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. W dużej mierze to zasługa rynku w Korei Południowej, gdzie wzrost wyniósł 31,1 procent. W Japonii sprzedaż w okresie od stycznia do marca wzrosła o 17,4 procent, a w Indiach o 15,3 procent.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.