Dobre wiadomości dla fanów Alfy Romeo i przyszłych Alfisti! W polskich salonach sprzedaży włoskiej marki pojawiła się Alfa Romeo Giulietta z nowym turbodoładowanym silnikiem 1.4 TB o mocy 105 KM. Nowa jednostka jest dostępna w wersji wyposażeniowej Progression, w jeszcze niższej cenie, już od 69 500 zł.
Możliwości? Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 10,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 186 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym – 6,4 l/100 km. Jak widać parametry nowej jednostki nieznacznie odbiegają od osiągów oferowanych przez droższy silnik o mocy 120 KM. Warto podkreślić, że dzięki rozszerzeniu oferty silnikowej o „nowe mechaniczne serce”, na zakup Giulietty będą mogli pozwolić sobie Klienci, którzy nawet w tym segmencie cenią sobie ekonomiczność zakupu.
Ofertę Giulietty wzbogacił także turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TB o mocy 120 KM, który współpracuje z instalacją LPG montowaną fabrycznie z zachowaniem pełnej gwarancji producenta. Biorąc pod uwagę obecne ceny benzyny, które kształtują się na poziomie niemal 6 zł za litr, Alfa Giulietta napędzana tą jednostką zagwarantuje znaczące obniżenie kosztów związanych z eksploatacją samochodu – cena gazu jest o ok. połowę niższa od ceny benzyny lub oleju napędowego.
Warto podkreślić, że zamontowanie fabrycznej instalacji gazowej nie wiąże się ze spadkiem osiągów Giulietty – układ LPG w pełni współpracuje z unikalnym systemem Alfa D.N.A. Kompaktowa Alfa z silnikiem 1.4 TB/120 KM LPG spala w cyklu mieszanym 8,3 l gazu na 100 km (w trybie benzynowym silnik potrzebuje 6,4 l/100 km).
Co ważne ze względów praktycznych i estetycznych wlew do napełniania gazem został umieszczony obok korka wlewu benzyny – bezpieczeństwo gwarantuje zawór zwrotny w korpusie wlewu. Silnik uruchamiany jest zawsze w trybie zasilania benzyną, po którym następuje automatyczne przejście na zasilanie LPG. Przełącznik benzyna/LPG umożliwia kierowcy swobodny wybór trybu pracy auta.
Alfa Giulietta 1.4 TB/120 KM LPG jest dostępna w wersjach Progression i Distinctive. Cena zakupu dzięki zniżce w wysokości 9000 zł wynosi odpowiednio 80 500 zł i 87 900 zł – to oznacza, że instalację LPG Klient dostaje w prezencie.
Przypominamy, że z fabryczną instalacją LPG oferowana jest także Alfa MiTo – pod jej maską również pracuje silnik 1.4 TB o mocy 120 KM. Tak zasilana Alfa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Osiągi tego ekologicznego układu napędowego w MiTo są porównywalne z parametrami pozostałych silników dostępnych w gamie – np. mocniejsza turbodoładowana jednostka 1.4/135 KM (206 Nm) rozpędza auto do 100 km/h w 8,4 sekundy (prędkość maksymalna – 207 km/h).
Kolejna nowość pod karoserią MiTo i Giulietty to zmienione oprogramowanie seryjnie montowanego systemu Alfa D.N.A. Dzięki modyfikacjom układ zapamiętuje ostatni wybrany tryb jazdy (przed zmianami uruchomienie silnika rozpoczynało się zawsze od trybu „N”). Dodatkowo nowy software pozwala na przełączenie z trybu „N” na „D” powyżej 110 km/h (dotąd tryb „D” można było wybrać jedynie przy niższej prędkości).
Także lista wyposażenia dodatkowego stała się dłuższa. Wzbogacił ją nowy pakiet Quadrifoglio Verde Sportiva oferowany dla wersji Distinctive z silnikami 1.4 Multiair/170 KM, 2.0 JTDM/140 KM i 170 KM.
Nowy pakiet Sportiva, został opracowany na wyposażeniu wersji Quadrifoglio Verde i zawiera wiele elementów wyposażenia, które nie były przewidziane dla innych poziomów wyposażeniowych. Dostępny jest tylko na mocniejszych wersjach silnikowych (od 105 KM w Alfie Mito i od 140 KM w Alfie Giulietta). W skład pakietu Sportiva wchodzą: progowe listwy aluminiowe z logo QV, spojlery boczne, reflektory przednie z ciemnym wykończeniem, lusterka boczne z obudową w kolorze satynowym, sportowe zawieszenie, zaciski hamulców o zwiększonych wymiarach lakierowane na czerwono, ciemne wykończenie górnych części wnętrza pojazdu, panel deski rozdzielczej wykończony ciemnym szczotkowanym aluminium, aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy, 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Taki zestaw dodatkowego wyposażenia kosztuje 8500 zł, tj. o ponad 27 proc. taniej niż w przypadku dołożenia tych opcji pojedynczo.
Przypominamy, że w każdej wersji Giulietty o bezpieczeństwo pasażerów dbają seryjnie montowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Na liście strażników są m.in.:
- układ Alfa DNA wraz z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 (powoduje transfer momentu obrotowego na koło zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, by uniknąć podsterowności i zwiększyć trakcję dla poprawy kierowalności),
- system PreFill (zapewniający przyspieszenie działania układu hamulcowego w sytuacjach awaryjnych),
- oraz system aktywnych zagłówków anti-whiplash, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (dla foteli przednich), sześć poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia, system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP).
Tego rodzaju wyposażenie zapewnia udowodniony przez niezależnych ekspertów rekordowy poziom bezpieczeństwa – Alfa Romeo Giulietta została uznana za najbezpieczniejszy samochód kompaktowy hatchback w historii testów Euro NCAP.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.