Nowoczesna klasyka: Audi RS 4 Avant

Teraz Audi wprowadza na rynek trzecią generację auta z wysoko wydajnym, wolnossącym silnikiem V8 FSI o mocy 331 kW (450 KM), z układem przeniesienia napędu dostosowanym do wysokich osiągów oraz szerokim wachlarzem systemów informacji kierowcy i infotainment. Podobnie jak wszystkie modele RS, nowe RS 4 Avant jest sportowym samochodem do jazdy na co dzień – łączy w sobie doskonałe osiągi z nieograniczonymi właściwościami użytkowymi.

Osiągi nowego Audi RS 4 Avant są po prostu imponujące. Silnik 4.2 FSI generuje moc 331 kW (450 KM) przy 8 250 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest dostępny od 4 000 do 6 000 obr/min. Wysoko obrotowy silnik V8 sprawia, że RS 4 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s.. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie można ją jednak podwyższyć do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,7 litra na 100 km.

Tajemnica tak ekonomicznego zużycia paliwa tkwi w standardowo montowanej siedmiobiegowej skrzyni S tronic z długim najwyższym przełożeniem. Funkcja Launch Control, aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku, zapewnia start przy optymalnych obrotach i minimalnym poślizgu kół. Podobnie jak we wszystkich Audi RS, również w tym modelu moc silnika przenoszona jest na wszystkie cztery koła przy pomocy stałego napędu quattro. Audi RS 4 Avant wyposażone jest w jego najnowszą wersję, w której zastosowano samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym i z selektywnym rozdziałem momentu na poszczególne koła. Audi oferuje również opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siłę napędową pomiędzy koła tylnej osi.

Zawieszenie wykonano głównie z aluminium. W porównaniu z Audi A4 Avant, nadwozie obniżono o 20 mm. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy doskonale reaguje na warunki jazdy, co zapewnia kierowcy wysoki komfort prowadzenia.

Dziewiętnastocalowe koła ze stopu metali wyposażono w opony 265/35. Opcjonalnie dostępne są także koła dwudziestocalowe. Cechą charakterystyczną systemu hamulcowego są duże, wewnętrznie wentylowane tarcze stylizowane nowatorsko na kształt fali. Każdy z przednich zacisków hamulców posiada osiem tłoków.

Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze przednie, wzmacniane włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy i w razie potrzeby można go całkowicie wyłączyć.

Dynamika: sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy DRC
Standardowym elementem wyposażenia RS 4 Avant jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Opcjonalnie dostępne są: dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy i sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy DRC. Jego działanie można regulować za pośrednictwem systemu Audi drive select. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: comfort, auto i dynamic.

CZYTAJ DALEJ  Renault 8 Gordini ma już 50 lat

Dynamiczną naturę nowego Audi RS 4 Avant wyraża również jego stylistyka. W reflektorach o kształcie klina wykorzystano technologię ksenonową plus, a do jazdy dziennej zastosowano światła diodowe, tworzące wąski pas w obrębie reflektora. Górne narożniki dużej osłony chłodnicy Singleframe są ukośnie ścięte. Maskę pojazdu dzielą wyraziste przetłoczenia, a duże wloty powietrza u dołu, nadają przedniej osłonie charakterystyczny wygląd. Diody zastosowano również w światłach tylnych.

Eleganckie wnętrze w całości utrzymane jest w czerni. Elementy dekoracyjne są standardowo wykonane z włókna węglowego, a opcjonalnie z aluminium, lakieru fortepianowego lub stali nierdzewnej. Wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu, sportowa kierownica pokryta jest skórą. Zagłówki natomiast zintegrowane są z oparciami siedzeń sportowych S. Pojemność bagażnika – zależnie od pozycji tylnych siedzeń – wynosi od 490 do 1 430 l.

Wszystkie wyświetlacze i elementy sterowania w nowym RS 4 Avant, włączając w to montowany na życzenie multimedialny system MMI navigation plus, imponują swoim wykonaniem i ergonomią. Audi oferuje również szeroki wybór nowoczesnych systemów informacji kierowcy i infotainment. W ich skład wchodzą m.in. nagłośnienie Bang & Olufsen sound system czy Bluetooth online car phone, który zapewnia kierowcy dostęp do spersonalizowanych usług Audi.

W skrócie: Audi RS 4 Avant

Napęd

  • wysoko wydajny, wolnossący silnik V8 w technologii FSI o pojemności 4 163 cm3
  • moc 331 kW (450 KM), 430 Nm przy momencie obrotowym od 4 000 do 6 000 obr/min
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4.7 s., najwyższa prędkość dostępna opcjonalnie: 280 km/h
  • zużycie paliwa 10,7 l na 100 km
  • siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia S tronic z kontrolą startu Launch Control w standardzie
  • stały napęd quattro na wszystkie koła, centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym i z selektywnym rozdziałem momentu na poszczególne koła
  • opcjonalnie: sportowy mechanizm różnicowy przenoszący napęd między tylnymi kołami

Podwozie

  • efektywny elektromechaniczny układ kierowniczy, liczne elementy zawieszenia wykonane z aluminium, sztywne dostrojenie zawieszenia
  • 19-calowe koła w standardzie, koła 20-calowe opcjonalne
  • tarcze hamulcowe w stylistyce fali, opcjonalnie ceramiczne tarcze przednie, kontrola stabilizacji toru jazdy (ESC) z trybem sportowym, wyłączana w razie potrzeby
  • system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w standardzie; dynamiczny układ kierowniczy opcjonalnie
  • opcjonalnie sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy (DRC)
CZYTAJ DALEJ  Aspiracja: najlepszy samochód świata

Stylistyka

  • elegancka stylistyka Avant z wyrazistymi, sportowymi detalami
  • reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej i diodowymi światłami tylnymi

Wnętrze i obsługa

  • czarne wnętrze, elementy dekoracyjne z włókna węglowego, kierownica ze spłaszczonym od dołu wieńcem, sportowe siedzenia S ze zintegrowanymi zagłówkami
  • opcjonalnie MMI navigation plus, Bluetooth online car phone i Bang & Olufsen sound system
  • efektywne systemy wspierające kierowcę
  • bagażnik o pojemności od 490 do 1430l.

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *