VW Passat Altrack – dane techniczne

Wielu kierowców chciałoby mieć przestronny i wytrzymały samochód osobowy, dobrze radzący sobie w terenie. Samochód taki, jak nowy Passat Alltrack: szybki, oszczędny, wszechstronny i terenowy. Volkswagen wypełnia lukę między samochodem osobowym a SUVem. W porównaniu ze znanym już Passatem Variantem nowy model charakteryzuje się między innymi specjalnymi zderzakami oraz poszerzonymi nadkolami i progami. Udoskonalone zostały także cechy niezbędne do jazdy w terenie: duży kąt rampowy, kąty natarcia i zejścia, znacznie zwiększony prześwit poprzeczny oraz osłona przodu i tyłu podłogi czynią z Passata Alltrack alternatywę dla SUVa. Modyfikacje zewnętrzne dodatkowo nadały Passatowi Alltrack wyraźnie terenowy charakter.

Duże momenty obrotowe. Passat Alltrack, którego można już zamawiać w niektórych krajach Europy, będzie oferowany z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła 4MOTION. Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy (nawet do 2.200 kg) oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min.

Oszczędne silniki czterocylindrowe. Silniki benzynowe tego Volkswagena mają moc 118 kW/160 KM i 155 kW/210 KM, silniki wysokoprężne – 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Oba TDI oferowane są zawsze jako wersje z BlueMotion Technology (BMT), zatem z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM są wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Dla Passata Alltrack TDI 140 KM Volkswagen oferuje napęd na wszystkie koła jako opcję. O efektywności silników Passata Alltrack, także z inteligentnie sterowanym napędem na wszystkie koła 4MOTION, świadczą wartości spalania jednostek TDI: wersja 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km paliwa (emisja CO2 150 g/km), wariant o mocy 170 KM – 5,9 l/100 km (155 g/km CO2).

Zabezpieczony układ napędowy. Silniki są zabezpieczone od spodu masywną osłoną układu napędowego wykonaną z blachy stalowej. Chroni ona silnik, przekładnię, miskę olejową, układ wydechowy (przednią część) oraz przewody przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie.

Passat z trybem jazdy terenowej. O tym, że Passat Alltrack porusza się na granicy między samochodem osobowym a SUVem, świadczy seryjny tryb jazdy terenowej. Po wciśnięciu przycisku najważniejsze systemy jazdy i systemy wspierające kierowcę zostają dostosowane do warunków panujących w terenie. Należą do nich ABS (zmiana progu częstotliwości ingerencji – na kamieniach i żwirze tworzy się hamujący klin przed oponami), asystent ruszania pod górę, sposób działania mechanizmów różnicowych (EDS), charakterystyka pedału gazu (bardziej płaska, przez co precyzyjniejsze dozowanie) oraz DSG (podwyższenie punktów zmiany przełożenia i brak automatycznej zmiany na wyższy bieg w trybie manualnym). Dotychczas tryby jazdy Offroad były stosowane przez Volkswagena tylko w samochodach terenowych, takich jak Tiguan i Touareg. W Passacie Alltrack system ten debiutuje w klasycznym samochodzie osobowym.

Parametry umożliwiające poruszanie się w terenie. Passat Alltrack ma długość 4.771 mm, czyli dokładnie tyle samo, co Passat Variant. Również szerokość, mimo poszerzonych nadkoli, jest identyczna: 1.820 mm. Inne są jednak parametry wpływające na jazdę w terenie: w porównaniu z Passatem Variantem prześwit poprzeczny został zwiększony z 135 mm do 165 mm. Kąt natarcia zwiększył się z 13,5 stopnia do 16 stopni, kąt zejścia wynosi 13,6 stopni (Passat Variant: 11,9 stopni). Podczas jazdy w terenie nie mniej ważny jest kąt rampowy, pozwalający na pokonywanie pagórków. W tym przypadku wartość poprawiła się z 9,5 stopnia do 12,8.

W Passacie Alltrack można wiele schować. Maksymalna ładowność wynosi do 656 kilogramów (Alltrack 103 kW/140 KM), wysokość otworu bagażnika – 0,72 m, wysokość wnętrza bagażnika – 0,83 m, szerokość między nadkolami – 1,0 m, maksymalna szerokość przestrzeni bagażowej – 1,3 m. Powierzchnia na ładunek w Passacie Alltrack przy złożonej tylnej kanapie wynosi aż 1,94 metra. Pojemność do wysokości dolnej krawędzi okien to 603 litry. Przy pełnym wykorzystaniu bagażnika wraz z wnęką koła zapasowego o pojemności 90 litrów, pojemność Passata Alltrack przy załadunku po dach i do oparć przednich siedzeń wynosi 1.731 litrów. Za przednimi fotelami oraz za drugim rzędem siedzeń można zamontować siatkę oddzielającą.

Specyfikacje wyposażenia. Obok trybu jazdy Offroad, asystenta ruszania pod górę i zjazdu ze wzniesień, zawieszenia zmodyfikowanego specjalnie dla Passata Alltrack i elementów stylistycznych podkreślających jego terenowy charakter, Passat Alltrack posiada także cały szereg specjalnych elementów wyposażenia. Należą do nich 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley i wskaźnik ciśnienia w oponach. Obramowania okien oraz obudowy lusterek zewnętrznych, a także listwy na osłonie chłodnicy utrzymane są w kolorystyce matowego chromu. Seryjny, anodowany reling dachowy ma srebrny kolor. Ponadto do wyposażenia seryjnego na zewnątrz należy przednia i tylna osłona podwozia w kolorze stali nierdzewnej oraz reflektory przeciwmgielne. Końcówki rur wydechowych są chromowane (do 160 KM – podwójna rura z lewej strony, od 170 KM – po jednej rurze z prawej i lewej strony).

Wnętrze Passata Alltrack. We wnętrzu uwagę przyciągają między innymi listwy na progach ze stali nierdzewnej z napisem ALLTRACK, komfortowe siedzenia z bocznymi częściami pokrytymi Alcantarą, tytanowo-srebrne aplikacje, pedały z aluminiowymi nakładkami oraz automatyczna klimatyzacja. Ponadto Alltrack dysponuje doskonałym wyposażeniem poprawiającym bezpieczeństwo wraz z nowym systemem rozpoznającym zmęczenie kierowcy.

Silniki i przekładnia
2 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne mają moc od 140 do 210 KM. Najmocniejszy TSI i TDI seryjnie z DSG i 4MOTION. Najoszczędniejszy Alltrack zużywa tylko 5,2 litra paliwa na 100 km (TDI 140 KM, napęd na przednią oś).

Passat Alltrack oferowany jest z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła (4MOTION). Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min. Dzięki temu nowy Passat Alltrack jest doskonale przygotowany do wszystkich zadań.

Od 140 do 210 KM. Dwa silniki benzynowe tego Volkswagena dysponują mocą 118 kW/160 KM (pojemność 1,8 l) i 155 kW/210 KM (pojemność 2,0 l); silniki wysokoprężne z pojemności skokowej 2,0 litra rozwijają moc 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Oba TDI są oferowane seryjnie jako wersje BlueMotion Technology (BMT), zatem z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania. Tryb rekuperacji posiadają także wszystkie modele benzynowe.

Wersje 170 i 210 KM seryjnie jako 4MOTION.Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM – opuszczają zakłady w Emden ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dla Passata Alltrack o mocy 140 KM (TDI) Volkswagen oferuje napęd na wszystkie koła jako opcję.

Poniżej 6 litrów na 100 km. O efektywności silników Passata Alltrack także z inteligentnie sterowanym napędem na wszystkie koła 4MOTION świadczą wartości spalania jednostek TDI: wersja 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2 150 g/km), wariant 170 KM spala 5,9 l/100 km (155 g/km CO2). Również silniki benzynowe – także z bezpośrednim wtryskiem – są efektywne. TSI 160 KM zużywa średnio 7,7 litra benzyny na 100 km, TSI rozwijający moc 210 KM – 8,5 l/100 km.

Zestawienie wszystkich kombinacji napędów:
Seryjny napęd na przednią oś

  • 1.8 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa)
  • 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa, BMT)

Seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION

  • 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
  • 2.0 TDI – 125 kW/170 KM (6-biegowa DSG, BMT)

Opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MOTION

  • 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa, BMT)

Dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i mocą 160 KM i 210 KM

1.8 TSI o mocy 118 kW/160 KM. Silnik 1.8 TSI rozwija maksymalną moc 118 kW/160 KM w zakresie 4.500 – 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Już z tą „podstawową” jednostką napędową Passat Alltrack rozwija prędkość 210 km/h, a na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 8,9 sekundy. Ważniejsza jest jednak elastyczność, czyli przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu: Passatowi Alltrack z tą wersją silnika zajmuje to 11,5 sekundy, co świadczy o doskonałym przebiegu momentu obrotowego 1,8-litrowego silnika z turbodoładowaniem. Dynamika połączona jest z niewielkim średnim zużyciem paliwa, wynoszącym 7,7 l/100 km (180 g/km CO2). Przy pojemności zbiornika 70 litrów otrzymujemy teoretyczny zasięg na jednym baku ponad 900 km. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym przy 8-procentowym pochyleniu wynosi w przypadku tej wersji 1.700 kg.

2.0 TSI o mocy 155 kW/210 KM. Ta jednostka TSI uzyskuje maksymalną moc 155 kW między 5.300 a 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest dostępny od 1.700 do 5.200 obr./min. Napędzany zawsze na wszystkie koła Passat Alltrack 2.0 TSI rozwija prędkość 212 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,8 sekundy. Seryjnie montowana jest w tym modelu 6-biegowa DSG. Najmocniejszy Passat Alltrack zużywa średnio 8,5 l/100 km paliwa (199 g/km CO2) i może holować przyczepę o masie 2.200 kg (z hamulcem, przy pochyleniu 8 procent).

CZYTAJ DALEJ  SEAT ponownie wygrywa

Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM i 170 KM
TDI o mocy 103 kW/140 KM. „Mniejszy” silnik TDI w Passacie Alltrack to czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka o pojemności 1.968 cm3, dysponująca mocą 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Już od 1.750 obr./min (do 2.500 obr./min) ten cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Dzięki tak wysokiemu momentowi obrotowemu Passat Alltrack z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Jak na takie osiągi, średnie zużycie paliwa jest zaskakująco niskie – tylko 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 135 g/km. Oszczędny jest także opcjonalny wariant 4MOTION: rozwijający 198 km/h Alltrack z napędem na wszystkie koła zużywa tylko 5,7 l/100 km (150 g/km CO2). Wersja z napędem na przód może holować przyczepę o masie 2.000 kg, wersja 4MOTION – aż 2.200 kg (z hamulcem najazdowym, przy nachyleniu 8 procent).

TDI o mocy 125 kW/170 KM. Od momentu zastosowania w aktualnym Golfie GTD tego 2-litrowego, czterocylindrowego i czterozaworowego silnika rozwijającego maksymalną moc 125 kW/170 KM przy 4.200 obr./min, jego osiągi uchodzą za legendarne. W Passacie Alltrack silnik ten również pokazuje swój sportowy charakter i zachwyca spokojną pracą. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest dostępny między 1.750 a 2.500 obr./min. Ta siła wystarcza, aby przyspieszyć napędzanego na wszystkie koła Varianta od zera do 100 km/h w 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 211 km/h. Także ten TDI zużywa niezwykle mało paliwa: średnio 5,9 l/100 km (155 g/km CO2), co szczególnie w połączeniu z napędem na wszystkie koła jest doskonałym wynikiem. Alltrack o mocy 170 KM może holować również przyczepę o masie 2.200 kg (przy pochyleniu 8 procent).

Funkcja swobodnego toczenia i BlueMotion Technology. Wersja 170 KM z DSG jest wyposażona seryjnie w funkcję swobodnego toczenia. Odłącza ona silnik od przekładni podczas jazdy bez wciskania pedału gazu i w ten sposób obniża zużycie paliwa. Wszystkie silniki TDI posiadają rozwiązania z pakietu BlueMotion Technology – między innymi systemy Start-Stop i rekuperacji. Ponadto modele te mają dodatkowy moduł sterowania pracą akumulatora (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania), mocniejszy rozrusznik, przetwornicę napięcia (gwarantuje stabilność napięcia wewnętrznej instalacji elektrycznej) oraz wyjątkowo odporny na cykle ładowania akumulator włókninowy.

System Start-Stop. Kierowca zbliża się do czerwonego światła, zatrzymuje auto, przełącza na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy DSG wystarczy noga trzymana na hamulcu). W tym momencie silnik wyłącza się. Na wyświetlaczu komputera pokładowego ukazuje się informacja „Start (A)Stop”. Gdy tylko światło zmieni się na żółte, kierowca wciska sprzęgło (przy DSG po prostu zdejmuje nogę z hamulca), silnik uruchamia się automatycznie, informacja „Start(A)Stop” gaśnie, wystarczy wrzucić bieg i ruszyć (przy DSG tylko nacisnąć na pedał gazu). Kierowca nie musi wykonywać żadnej operacji więcej, niż w tradycyjnym samochodzie, ale dzięki systemowi Start-Stop zaoszczędza w mieście nawet do 0,2 l/100 km paliwa.

System rekuperacji. Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora) i wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy może być obniżone. Na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora. A to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczająca ilością energii także podczas faz z silnikiem wyłączonym przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika.

Przekładnia manualna lub DSG
Dwie przekładnie 6-biegowe. Silniki TSI i TDI przekazują moc na koła przez manualną przekładnię 6-biegową lub automatyczną, 6-biegową DSG. DSG jest jedną z najnowocześniejszych automatycznych skrzyni biegów na świecie. Jej sercem jest podwójne sprzęgło składające się z dwóch mokrych sprzęgieł. Sprzęgło 1 obsługuje biegi nieparzyste (plus bieg wsteczny), sprzęgło 2 – biegi parzyste. Rezultatem takiej koncepcji jest brak spadku momentu obrotowego. Przy optymalnym komforcie przekładnia ta daje kierowcy poczucie wyjątkowo dynamicznej zmiany przełożeń.

4MOTION, XDS, tryb jazdy Offroad
Passat Alltrack wykorzystuje taki sam napęd na wszystkie koła, jak Tiguan. Wersje 170 KM i 210 KM seryjnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Połączenie 4MOTION i XDS w obu najmocniejszych wersjach Passata Alltrack.

Dwa najmocniejsze silniki nowego Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM – są seryjnie oferowane ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS. Dla Passata Alltrack TDI 140 KM ten innowacyjny stały napęd jest dostępny jako opcja.

Napęd na wszystkie koła 4MOTION
Napęd na wszystkie koła. W normalnym warunkach także w Passacie Alltrack 4MOTION napędzana jest oś przednia, na tylną oś przekazywane jest tylko dziesięć procent momentu obrotowego. Taki podział pozwala zaoszczędzić paliwo. Tylna oś jest dołączana stopniowo tylko w razie potrzeby – w zależności od pracy napędu i sytuacji. Za dołączanie tylnej osi odpowiedzialne jest sprzęgło elektrohydrauliczne. Zaletą elektroniki jest fakt, że do aktywacji tego sprzęgła nie jest potrzebna różnica prędkości obrotowych między przednią a tylną osią, gdyż wzrost ciśnienia generowany jest przez pompę elektryczną.

Sprzęgło wielotarczowe w przekładni tylnej osi. Zespół sprzęgła wielotarczowego został wbudowany w przekładnię tylnej osi. Zasobnik ciśnieniowy jest zasilany pompą elektryczną, której ciśnienie robocze wynosi 30 barów. Moduł sterowania wylicza idealny moment napędowy dla tylnej osi i poprzez odpowiedni zawór reguluje, jakie ciśnienie ma być przenoszone na tłoki sprzęgła wielotarczowego. Siła docisku na tarcze sprzęgła rośnie proporcjonalnie do momentu obrotowego potrzebnego na tylnej osi. Poprzez zmianę nacisku wywieranego na tarcze sprzęgła można płynnie zmieniać przenoszony moment obrotowy. System pracuje bez poślizgu, ponieważ ciśnienie robocze jest zawsze dostępne. Zapobiega to całkowicie poślizgowi kół Volkswagena przy ruszaniu i przyspieszaniu, bowiem moduł sterujący reguluje rozdział momentu obrotowego odpowiednio do dynamicznych obciążeń osi. W ekstremalnym przypadku na tylną oś może być przesyłane prawie 100 procent momentu obrotowego.

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
Bardziej neutralnie z XDS. W modelach z silnikami TDI 170 KM i TSI 210 KM elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS na przedniej osi zapobiega uślizgowi wewnętrznego koła podczas pokonywania ciasnych zakrętów. XDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zintegrowana z ESP, lecz rozszerzona pod względem funkcjonalnym, która znacznie poprawia prowadzenie. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że wewnętrzne koło przedniej osi przy szybkim pokonywaniu zakrętu zostanie zbyt odciążone, ESP zwiększa na tym kole ciśnienie w hamulcach, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS działa zatem jak poprzeczny mechanizm różnicowy, który eliminuje podsterowność na zakrętach pokonywanych z dużą prędkością. Oba systemy, XDS i 4MOTION, uzupełniają się, dzięki czemu zachowanie samochodu podczas jazdy staje się jeszcze precyzyjniejsze i bardziej neutralne. Poza utwardzonymi drogami i w śniegu, Passat Alltrack z napędem na wszystkie koła i zwiększonym o 30 mm prześwitem poprzecznym zachowuje się w sposób prawie niczym nieodbiegający od SUVa.

Tryb jazdy Offroad
Mądre sterowanie. Wszystkie warianty Passata Alltrack posiadają tryb jazdy Offroad. Passat Alltrack jest pierwszym osobowym Volkswagenem wyposażonym w ten system (zakres działania do 30 km/h). Tryb Offroad włączany jest przez kierowcę przyciskiem na konsoli środkowej, a kontrolka na zegarach informuje o jego aktywności.

Ustawienia systemów bezpieczeństwa i wspierających kierowcę oraz sposób sterowania DSG zmieniają się w następujący sposób:

Systemy poprawiające bezpieczeństwo. Podwyższają się progi interwałów ABS, dzięki czemu na luźnym podłożu, na przykład szutrze, przed oponami tworzy się klin, który poprawia skuteczność hamowania. Jednocześnie elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego reagują szybciej, aby zapobiec poślizgowi kół. Odpowiednio dopasowane zostaje także sterowanie momentami napędowymi (ASR).
Systemy wspierające kierowcę. Przy pochyleniu podłoża powyżej 10 stopni automatycznie włącza się asystent zjazdu, który aktywnie przyhamowuje samochód. Wyłączone zostają natomiast funkcje automatycznej regulacji odległości (ACC) i Front Assist.

Dwusprzęgłowa przekładnia. Delikatniej reagujący pedał gazu ułatwia dozowanie przyspieszenia w terenie. Jednocześnie przesuwane są w górę punkty zmiany przełożenia, aby kierowca miał do dyspozycji wyższą prędkość obrotową silnika, a tym samym większą moc. Gdy dźwignia selekcyjna DSG ustawiona jest na tryb manualny, przekładnia nie zmienia automatycznie biegu na wyższy. System Start-Stop i funkcja swobodnego toczenia zostają dezaktywowane.

Zawieszenie
Zawieszenie Alltrack zostało przystosowane do jazdy terenowej. Przednia oś z kolumnami McPhersona i licznymi komponentami aluminiowymi, czterowahaczowa tylna oś starannie odizolowana od nadwozia. Prześwit poprzeczny zwiększony o 30 mm.

W odróżnieniu od klasycznych wersji, Passat Alltrack został wyposażony w zawieszenie przystosowane specjalnie do poruszania się w terenie. W porównaniu z Passatem Limuzyną lub Variant, prześwit poprzeczny Passata Alltrack jest o 30 mm większy, a średnica kół zwiększyła się o 26 mm. Seryjnie Passat Alltrack wyposażony jest w nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Jako opcja dostępne są – również nowe – 18-calowe obręcze Canyon.

CZYTAJ DALEJ  Audi A1 quattro

ESP z funkcją stabilizacji przyczepy. Passat Alltrack, podobnie jak wszystkie modele tej serii, pod względem zachowania się podczas jazdy i komfortu definiuje swoje własne standardy. Czterowahaczowa tylna oś, oddzielona akustycznie od nadwozia poprzez ramę pomocniczą, przednia oś z kolumnami McPhersona i wieloma komponentami aluminiowymi oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają maksymalny komfort i optymalne bezpieczeństwo czynne. Technologie zawieszenia uzupełnia seryjne ESP z funkcją stabilizacji przyczepy. Poza znanymi funkcjami ESP, system podczas holowania rozpoznaje odpowiednio wcześnie odchylenie przyczepy i redukuje je odpowiednią ingerencją poprzez hamulce i pracę silnika.

Przednia oś z kolumnami McPhersona.Przednia oś Passata Alltrack opiera się na kolumnach McPhersona z dolnymi trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i prowadzącymi koło amortyzatorami teleskopowymi. Taka oś jest ekstremalnie lekka i ma wiele zalet. Tylko w obrębie wyjątkowo sztywnej i wytrzymałej ramy pomocniczej udało się zaoszczędzić 4,5 kilograma w porównaniu z tradycyjną konstrukcją stalową. Również wyjątkowo lekkie są wykute z aluminium wahacze poprzeczne. Tutaj oszczędność na wadze wyniosła łącznie 4,2 kilograma.


Redukcja ciężaru ma duże znaczenie ze względu na masy nieresorowane. Dlatego oprócz wahaczy poprzecznych także łożyska wychylne zostały wykonane z aluminium. W tym przypadku masa zmniejszyła się, w porównaniu z wersją ze stali, o 3,2 kilograma. Wszystkie rozwiązania zmniejszające masę konstrukcji dały w obrębie przedniej osi łączną oszczędność 13,3 kilograma. Rezultatem jest większy komfort, większa dynamika i niższe zużycie paliwa.

Czterowahaczowa oś tylna. Czterowahaczowa oś tylna Passata jest również bardzo lekka i gwarantuje maksymalny komfort i stabilność jazdy. Dzięki specjalnemu układowi wahaczy można było oddzielnie dostroić dynamikę wzdłużną i poprzeczną. Rozdział tych funkcji gwarantuje z jednej strony optymalną dynamikę i bezpieczeństwo jazdy, a z drugiej strony doskonały komfort toczenia.
Tylna oś składa się z ramy pomocniczej oraz czterowahaczowego niezależnego zawieszenia wraz ze stabilizatorem przechyłów. Decydujący wpływ na bardzo dobry komfort Passata Alltrack ma oddzielenie tylnej osi od karoserii przez ramę pomocniczą za pomocą czterech łożysk gumowo-metalowych. Odizolowanie ramy pomocniczej poprawia zarówno komfort akustyczny jak i komfort jazdy i toczenia się, charakterystyczny dla samochodów klasy wyższej.

Wyposażenie seryjne i dodatkowe
Nadwozie i wnętrze znacznie zmodyfikowane. Nowe 17- i 18-calowe obręcze kół zostały zaprojektowane specjalnie dla Passata Alltrack. Obramowania okien i obudowy lusterek z matowego chromu.

Obok trybu jazdy Offroad, zmodyfikowanego zawieszenia i zmian w nadwoziu Passat Alltrack wyróżnia się także specyficznymi elementami wyposażenia. Wyposażenie seryjne zostało całkowicie zindywidualizowane i dostosowane do specjalnych wymagań stawianych przez przystosowanego do terenowej jazdy Volkswagena.

Wyposażenie seryjne Passata Alltrack
Wygląd zewnętrzny. Na zewnątrz w oczy rzucają się takie elementy, jak 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley (jako opcja dostępne także obręcze 18-calowe Canyon) ze wskaźnikiem ciśnienia w oponach. Okna obramowane są matowymi, chromowanymi listwami, taki sam kolor mają obudowy lusterek zewnętrznych oraz listwy na osłonie chłodnicy. Seryjne relingi są anodowane i w kolorze srebrnym. Do zewnętrznego wyposażenia seryjnego należy także przednia i tylna osłona podwozia o wyglądzie stali nierdzewnej, reflektory przeciwmgielne oraz chromowane końcówki rur wydechowych.

Solidne i eleganckie wnętrze. Wnętrze różni się od klasycznego Passata listwami progowymi ze stali nierdzewnej z napisem ALLTRACK, komfortowymi siedzeniami pokrytymi tkaniną z wewnętrznymi częściami boków obszytymi Alcantarą (kolor: czarny), aplikacjami w kolorze tytanowo-srebrnym (z napisem ALLTRACK na osłonie popielniczki), pedałami z aluminiowymi nakładkami oraz automatyczną klimatyzacją. Kolejne napisy ALLTRACK umieszczono na przedniej i tylnej klapie. Ekran komputera pokładowego wita kierowcę wyświetlając napis ALLTRACK.

Wyposażenie poprawiające bezpieczeństwo. Passat Alltrack posiada takie elementy poprawiające bezpieczeństwo jak: sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy w dzień i ESP oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy, wskaźnik ciśnienia w oponach oraz system stabilizacji przyczepy z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy, zintegrowany z ESP. Kolejnym rozwiązaniem poprawiającym bezpieczeństwo jest automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku mocnego hamowania. Inną praktyczną funkcją jest automatycznie uruchamiany elektroniczny hamulec – gdy kierowca zaparkuje samochód i odepnie pas bezpieczeństwa przed wyłączeniem silnika, aktywowany jest automatycznie elektroniczny hamulec postojowy zapobiegający przypadkowemu przemieszczeniu się Volkswagena. Dzieci w Passacie Alltrack mogą być przewożone w fotelikach dziecięcych zamontowanych do seryjnych uchwytów Isofix lub na dwóch zintegrowanych siedzeniach dziecięcych na tylnych skrajnych miejscach siedzących (opcja).

Komfort i funkcjonalność. We wnętrzu do wyposażenia seryjnego należą takie elementy, jak schowki (między innymi w konsoli środkowej i dachowej) oraz analogowy zegar w desce rozdzielczej. Komfort poprawia automatyczna klimatyzacja, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie otwierane/zamykane wszystkie okna, wskaźnik temperatury na zewnątrz, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold i centralny zamek z pilotem, a także komfortowe siedzenia z kieszeniami w oparciach, manualne podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz elektryczna regulacja oparcia fotela kierowcy. Wyposażenie seryjne obejmuje także obszyte skórą wielofunkcyjną kierownicę i gałkę zmiany biegów. Praktyczna jest funkcja zdalnego zwalniania blokady oparcia tylnej kanapy, dzielonego w stosunku 1/3 do 2/3.

Elektronika. Do wyposażenia standardowego Passata Alltrack należy także radio RCD 310 z odtwarzaczem płyt CD, podwójnym tunerem cyfrowym, funkcją odtwarzania MP3 i mocą 4 x 20 W, gniazdo multimedialne AUX-IN, funkcja automatycznego włączania świateł, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujnik deszczu oraz zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa z dodatkową regulacją odległości.

Wyposażenie dodatkowe
Kwestia charakteru. Różnorodne elementy wyposażenia opcjonalnego pozwalają dostosować Passata Alltrack do indywidualnych potrzeb. Obok klasycznych elementów, jak skórzane tapicerki, systemy nawigacji satelitarnej i moduły telefonu, dostępne są – jako opcja – także inne systemy wspierające kierowcę (patrz rozdział Systemy dynamiki jazdy i systemy wspierające kierowcę) oraz specjalne elementy wyposażenia dodatkowego, doskonale dopasowane do charakteru i warunków użytkowania Passata Alltrack.

Zmienna podłoga w bagażniku. Opcjonalna, przesuwna podłoga w bagażniku może być płynnie przesuwana do przodu i do tyłu, dzięki czemu łatwiej można ułożyć ciężkie przedmioty tuż za oparciem tylnej kanapy. Podłoga ma nośność 100 kilogramów i daje się łatwo wymontować. Volkswagen oferuje dla Passata Alltrack także pakiet elementów dzielących bagażnik. Składa się on z podnoszonej podłogi dzielącej bagażnik na kilka części i zapobiegającej przesuwaniu się mniejszych przedmiotów. Kolejnym elementem tego pakietu w wersji z napędem na przednią oś są schowki na drobiazgi we wnęce koła zapasowego oraz listwa ze stali nierdzewnej chroniąca krawędź bagażnika.

Chowany hak holowniczy. Opcjonalnym elementem wyposażenia Passata Alltrack jest chowany hak holowniczy. Blokada haka zwalniana jest elektrycznie przyciskiem w bocznym poszyciu bagażnika. Po zwolnieniu blokady hak wysuwa się z pozycji spoczynkowej i może zostać unieruchomiony nogą w pozycji roboczej. Hak jest przystosowany do holowania przyczepy o masie do 2,2 tony.

Panoramiczny rozsuwany dach. Panoramiczny dach Passata Alltrack jest o 300 procent większy od tradycyjnego rozsuwanego dachu. Przednia część dwuczęściowego panelu sięga aż za słupki B i może być elektrycznie uchylana lub całkowicie rozsuwana. Szkło termoizolacyjne pochłania 99 procent promieniowania UV. Dach posiada elektrycznie rozsuwaną i zasuwaną roletę przeciwsłoneczną.

Siedzenia przystosowane do długich podróży. Elementem pochodzącym z klasy wyższej samochodów są przednie wentylowane siedzenia z ogrzewaniem i funkcją masażu fotela kierowcy. Wentylatory tłoczą chłodzące powietrze przez kanaliki w piance i otwory w tapicerce foteli. Kierowca i pasażer mogą wybrać przełącznikiem w zewnętrznym poszyciu siedzeń jeden z trzech stopni wentylacji. Oddzielnie Volkswagen oferuje także elektryczną, 12-kierunkową regulację przednich foteli z funkcją pamięci ustawień.

Pakiet Ambiente. Podobnie jak dla nowego Volkswagena CC, także dla Passata Alltrack można wybrać dodatkowe oświetlenie wnętrza. W aplikacje ozdobne w drzwiach wbudowane zostały listwy świetlne. Jasność można płynnie regulować pokrętłem oświetlenia wnętrza, możliwa jest także niezależna regulacja intensywności oświetlenia przestrzeni wokół nóg. Pośrednie oświetlenie nastrojowe tworzy bardzo przyjemną atmosferę i sprawia, że wnętrze staje się subiektywnie jeszcze większe.

Szyba poprawiająca komfort klimatyczny. Szybę zapobiegającą nagrzewaniu się wnętrza zaopatrzono w powłokę IR (odbijającą promieniowanie podczerwone). Nowa szyba składa się łącznie z sześciu warstw i ma grubość około 4 milimetrów. Zewnętrzna warstwa wykonana jest z przezroczystego szkła (1,6 mm), potem następuje pierwsza folia PVB (0,33 mm, z poliwinylobutyralu, zabezpieczająca przed odpryskami szkła), następnie folia PVB izolująca akustycznie (0,1 mm), kolejna folia zabezpieczająca przed odpryskami szkła (0,33 mm), warstwa odbijająca promienie podczerwone i ostatnia, wewnętrzna warstwa szkła (1,6 mm). Powłoka IR dzięki warstwom ze srebra odbija promieniowanie podczerwone i zmniejsza w ten sposób nagrzewanie się wnętrza. Jednocześnie warstwa srebra przewodząc prąd zastępuje rozwiązanie wymagające umieszczania w niej drucików nagrzewających i zapewnia komfort widzenia bardzo szybko oczyszczając szybę z lodu.

Akcesoria Volkswagen
Uchwyty na narty i deski snowboardowe. Zamykane na kluczyk uchwyty na narty i deski z oferty Oryginalnych Akcesoriów Volkswagena pozwalają na wygodne przewożenie na dachu do 6 par nart lub 4 desek snowboardowych. Szerokie przyciski umożliwiają otwarcie uchwytów nawet w rękawicach. Praktyczna funkcja wysuwania ułatwia wkładanie i wyjmowanie nart i desek. Podstawą wszystkich systemów mocowania bagaży oferowanych przez Oryginalne Akcesoria Volkswagen są belki bazowe bagażnika, do których można mocować także uchwyt na rower lub bagażnik typu box.

Kratka oddzielająca. Kratka z oferty Oryginalnych Akcesoriów Volkswagena – mocowana między oparciem tylnej kanapy a podsufitką – eliminuje ryzyko przedostania się ładunku do kabiny podczas mocnego hamowania. Stabilna, metalowa, powlekana proszkowo kratka daje się łatwo zamontować za tylną kanapą i nie wpływa negatywnie na działanie poduszek powietrznych. Nie wymaga również wykonania dodatkowych otworów.

Mata do bagażnika. Jest łatwa w pielęgnacji, antypoślizgowa i odporna na działanie kwasów. Pięciocentymetrowa krawędź zapobiega rozlewaniu się płynów na podłogę bagażnika i ułatwia utrzymanie w nim czystości.

Osłona krawędzi bagażnika. Skuteczna, idealnie dopasowana osłona z tworzywa sztucznego o eleganckim wyglądzie stali nierdzewnej chroni zderzak przed zadrapaniami i uszkodzeniami podczas wkładania i wyjmowania bagażu. Osłonę można łatwo i szybko nakleić samodzielnie na zderzak.

Dywaniki. Gumowe dywaniki oferowane przez Oryginalne Akcesoria Volkswagen nie dają szans wilgoci i zabrudzeniom. Są idealnie dopasowane do wymiarów wnętrza Passata Alltrack i dają się z łatwością myć.

Systemy wspierające i systemy dynamiki jazdy
Systemy wspierające kierowcę zwiększają bezpieczeństwo i komfort. System rozpoznający zmęczenie kierowcy należy do seryjnego wyposażenia Passata Alltrack. Side Assist i Lane Assist połączone w jeden nowy system

Passat Alltrack należy do najbogatszych wersji tej niezwykle popularnej serii modeli. Volkswagen wprowadził do nowego Passata Alltrack cały szereg innowacji technologicznych, które jeszcze niedawno były zarezerwowane tylko dla wyższej klasy samochodów. Najważniejsze z tych systemów to system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający znaki drogowe, Park Assist II, asystent świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist oraz połączenie systemu ułatwiającego utrzymanie pasa ruchu Light Assist z systemem ułatwiającym zmianę pasa ruchu Side Assist.

Systemy wspierające w Passacie Alltrack
System rozpoznający zmęczenie kierowcy.System rejestruje spadek koncentracji kierowcy i ostrzega go sygnałem akustycznym oraz optycznym o konieczności przerwania jazdy. Jeżeli w ciągu kolejnych 15 minut kierowca nie zrobi przerwy, ostrzeżenie zostanie powtórzone. Według badań 25 procent wszystkich wypadków na autostradach – szczególnie na długich i monotonnych odcinkach – spowodowanych jest zmęczeniem kierowcy.

CZYTAJ DALEJ  Nowy Golf GTI

I temu właśnie przeciwdziała system rozpoznający zmęczenie. Na początku każdej podróży system analizuje charakterystyczny sposób jazdy kierowcy, dzięki ocenie ruchów kierownicą, sposobu hamowania czy też działania systemów bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia odstępstw od wzorca zarejestrowanego na początku podróży następuje ostrzeżenie. Niezależnie od tego, system po czterech godzinach nieprzerwanej jazdy zwraca kierowcy uwagę na konieczność odpoczynku.
System rozpoznający zmęczenie jest oferowany dla Passata Alltrack jako wyposażenie seryjne.

Side Assist Plus z Lane Assist. Znacznie poprawia bezpieczeństwo także opcjonalny system będący połączeniem Side Assist (system ułatwiający zmianę pasa ruchu) i Lane Assist (system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu). W porównaniu z pojedynczymi systemami, które można zamawiać również oddzielnie, kombinacja Side Assist i Lane Assist ma rozszerzone funkcje i przez zdecydowane ostrzeżenie w przypadku zagrożenia znacznie poprawia bezpieczeństwo.
Poszczególne systemy działają w następujący sposób: Side Assist migającymi diodami w lusterkach zewnętrznych zwraca kierowcy uwagę na pojazdy znajdujące się w martwym polu widzenia lub zbliżające się od tyłu. Side Assist współpracuje z czujnikami radarowymi. Lane Assist korzysta z sygnałów kamery. Gdy tylko okaże się, że kierowca bez włączenia kierunkowskazu opuszcza swój pas ruchu, Lane Assist skieruje kierownicę w przeciwną stronę naprowadzając samochód na właściwy tor jazdy.


Oba systemy jako całość – czyli Side Assist Plus – działają następująco: jeżeli przy zmianie pasa ruchu w niewidocznym dla kierowcy obszarze znajduje się inny pojazd, system ostrzega kierowcę Passata Alltrack miganiem diod w prawym lub lewym lusterku oraz wibracjami kierownicy i ułatwia mu jednocześnie wykonanie manewru powrotu na dotychczasowy tor jazdy. Procedura ta wykonywana jest zarówno przy włączonym, jak i wyłączonym kierunkowskazie. Połączenie obu tych systemów może jeszcze skuteczniej zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia.

ACC plus Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Jako rozszerzenie funkcji automatycznej regulacji odległości ACC (Adaptive Cruise Control) plus Front Assist Volkswagen opracował funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Przy prędkości do 30 km/h w przypadku stwierdzenia niebezpieczeństwa kolizji system samoczynnie inicjuje hamowanie do pełnego zatrzymania. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście pozwala zminimalizować skutki kolizji.
Powyżej 30 km/h swoją pracę rozpoczyna Front Assist. Zintegrowany z ACC Front Assist jak „czujny pasażer“ pomaga uniknąć najechania na tył innego pojazdu, i to także przy wyłączonym ACC. W tym celu przy prędkości od 30 km/h do 200 km/h radar przez cały czas monitoruje sytuację na drodze i wspiera kierowcę jeszcze zanim odległość do jadącego z przodu samochodu stanie się niebezpiecznie mała. Wspieranie to polega na wstępnym przygotowaniu hamulców i „uwrażliwieniu“ wspomagania układu hamulcowego. Wraz ze wzrostem ryzyka najechania na innego uczestnika ruchu pojawia się optyczny i akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz krótkie szarpnięcie hamulców, które zwraca uwagę kierowcy na konieczność reakcji. Jeżeli kierowca zareaguje lekko wciskając hamulec, system automatycznie wygeneruje takie ciśnienie hamowania, jakie jest niezbędne by uniknąć kolizji. Jeżeli po ponownym szarpnięciu ostrzegawczym kierowca nie zareaguje, Front Assist przyhamuje samoczynnie samochód, aby w optymalnych warunkach zmniejszyć prędkość uderzenia.
Automatyczna regulacja odległości ACC umożliwia bardzo wygodną jazdę. W przypadku braku przeszkód ACC pozwala przyspieszyć teoretycznie nawet do prędkości maksymalnej. Jeżeli na wybranym pasie ruchu znajduje się pojazd poruszający się z mniejszą prędkością, system automatycznie zwolni samochód, aby zachować wymaganą przez przepisy bezpieczną odległość. Kierowca może wybrać kilka stopni odległości, zgodnej z przepisami.

System rozpoznający znaki drogowe. Jeżeli system za pomocą kamery zarejestruje znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, wyświetli je na ekranie komputera pokładowego przed kierowcą i na wyświetlaczu systemu nawigacji (maksymalnie 3 znaki jednocześnie). Komunikat zawierać będzie wszystkie dodatkowe informacje (np. „22-6 h”, „przy mokrej nawierzchni”) w logicznej kolejności: bezpośrednio obowiązujący znak drogowy (np. „130 km/h”) będzie umieszczony zawsze na pierwszym miejscu, znaki z ograniczeniem czasowym (np. „80 km/h przy mokrej nawierzchni”) pojawią się na drugim miejscu. Jeżeli jednak czujnik deszczu Passata Alltrack rozpozna opady, obowiązujący w danej chwili znak z dodatkową informacją „przy mokrej nawierzchni” przesunie się na pierwszą pozycję. Systemy takie jak rozpoznawanie znaków drogowych nie zwalniają jednak kierowcy z obowiązku dostosowania swojego sposobu jazdy i prędkości do panujących na drodze warunków. System rozpoznaje także zakazy wyprzedzania oraz tablice wjazdów i wyjazdów z miejscowości i informuje odpowiednio o prędkościach maksymalnych obowiązujących w danym kraju na terenie zabudowanym.

Dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist i diodowe światła dzienne. Manualna zmiana świateł drogowych na mijania i odwrotnie jest już przeszłością dla kierowców Passata Alltrack z opcjonalnym systemem Dynamic Light Assist. Przy prędkościach powyżej 65 km/h światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają aktywne przez cały czas. We współpracy z wbudowaną za przednią szybą kamerą moduły świateł drogowych reflektorów bi-ksenonowych (z dynamicznego doświetlania zakrętów) zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których system stwierdzi potencjalne zagrożenie oślepieniem innych uczestników ruchu. Za zasłonięcie części strumienia światła odpowiedzialna jest przesłona między reflektorem z palnikiem ksenonowym a soczewką. W połączeniu z bocznym wychyleniem modułu (poprzez funkcję doświetlania zakrętów) oraz indywidualnym sterowaniem prawym i lewym reflektorem maskowana jest tylko odpowiednia część strumienia światła. Wyeliminowane zostaje zatem ryzyko oślepienia nadjeżdżających z przeciwka lub jadących przed pojazdem kierowców.

Regulacja świateł drogowych Light Assist. Dla wszystkich Passatów Alltrack z konwencjonalnymi reflektorami halogenowymi dostępny jest podstawowy wariant sterowania światłami drogowymi – Light Assist. System ten rozpoznaje – również przy użyciu kamery – źródła światła i generuje impuls zmiany świateł na drogowe lub mijania. Światła drogowe są włączane lub wyłączane automatycznie przy prędkości powyżej 60 km/h, co znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo.

Park Assist II. generacji. Inaczej niż w Park Assist pierwszej generacji, który ułatwiał wyłącznie parkowanie wzdłuż jezdni, najnowszy asystent parkowania wspomaga kierowcę także przy parkowaniu prostopadle do osi jezdni. System można aktywować przyciskiem na konsoli środkowej przy prędkości poniżej 40 km/h. Kierowca wskazuje kierunkowskazem stronę, po której chce zaparkować. Gdy czujniki ultradźwiękowe systemu Park Assist (4 z przodu, 4 z tyłu, 2 z prawej strony i 2 z lewej strony, zasięg 4,5 m) stwierdzą wystarczająco dużo miejsca by zaparkować, kierowca może rozpocząć wspierane przez system parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, aby tylko dodawał gazu lub hamował. Manewrowanie przejmuje na siebie Passat. Sygnały akustyczne oraz wskazówki wizualne na wyświetlaczu komputera pokładowego znacznie ułatwiają kierowcy zadanie. Ponadto system może aktywnie zahamować w przypadku zagrożenia kolizją. Jednak za hamowanie nadal odpowiedzialny jest kierowca.

Systemy dynamiki jazdy
Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC. Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC oferuje trzy programy: Normal, Sport i Comfort. Sport i Comfort włączane są przyciskiem z prawej strony dźwigni zmiany biegów. Adaptacyjna regulacja zawieszenia w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne samochodu, ponieważ tłumienie jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na procesy przyspieszania, hamowania i skrętu. Odwieczny konflikt między sportowo sztywnym, a komfortowym zawieszeniem został rozwiązany. Dla kierowcy i pasażerów oznacza to wyraźnie odczuwalną poprawę komfortu podróżowania.

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *