BMW X6 jest pierwszym w historii pojazdem typu Sports Activity Coupé. Ta unikalna kombinacja sportowej dynamiki, wyjątkowej wszechstronności oraz spotęgowanej atrakcyjności będzie dostępna od wiosny 2012. Celowe zmiany w stylistyce i innowacyjne elementy wyposażenia wyostrzają profil nowego BMW X6 jako unikalnego modelu w segmencie samochodów premium z napędem na cztery koła. Swoją niezwykłą popularność zawdzięcza on po pierwsze ekspresyjnej stylistyce nadwozia, łączącej atletyczność i elegancję linii coupé z potęgą serii modelowej BMW X, a po drugie fascynującym wrażeniom z jazdy dzięki mocnym silnikom benzynowym i wysokoprężnym z Technologia TwinPower Turbo i inteligentnemu napędowi na cztery koła xDrive z układem Dynamic Performance Control.
Od premiery rynkowej w przeciągu trzech lat sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy Sporty Activity Coupé. Te wyniki przekroczyły nawet najśmielsze plany. Wysokie zapotrzebowanie na BMW X6 nadal utrzymuje się na światowych rynkach, co jest najlepszym potwierdzeniem sukcesu tej niespotykanej koncepcji pojazdu.
Nowe opcje: rzucające się w oczy akcenty na przedzie i tyle, adaptacyjne reflektory LED.
Precyzyjnie dopasowane szczegóły z przodu nowego BMW X6 charakteryzują jego ekskluzywnie atletyczną i potężną sylwetkę.
Standardowe światła przeciwmgielne zostały umieszczone w matowo wykończonej obudowie w górnej części wlotów powietrza. Ich wyższe i bardziej centralne położenie podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowo wymodelowana rama i na nowo zaprojektowane, pochylony ku dołowi grill, sprawiają, że atrapa chłodnicy BMW szczególnie przyciąga uwagę do przedniej części pojazdu. Kąt pochylenia kratek atrapy chłodnicy jest połączony z dolną linią reflektorów, tworząc tym samym dodatkową linię poziomą. Podkreśla ona szerokość nowego BMW X6 na jezdni i jego stabilną pozycję na drodze.
Nowe BMW X6 jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który oferuje w opcji adaptacyjne reflektory LED, jako alternatywę do podwójnych świateł ksenonowych. Ich jasne, białe światło zapewnia optymalną widoczność, podczas gdy ich dopracowany wygląd reprezentuje nowa interpretacja podwójnych, okrągłych pierścieni świetlnych, stanowiących odrębny akcent marki.
Trójwymiarowo ukształtowane pierścienie świetlne adaptacyjnych reflektorów LED są spłaszczone na górze i dole. Sąsiadują one w górnym rogu ze światłami akcentowymi zasilanymi LED. Źródłem światła dla świateł mijania i drogowych są z kolei diody LED umieszczone na poprzeczce w środku reflektora. W nowym BMW X6 adaptacyjne reflektory LED są dostępne w wyposażeniu standardowym.
Dzięki nowo zaprojektowanym światłom tylnym z technologią LED, masywnie ukształtowana tylna część pojazdu nowego BMW X6 jeszcze bardziej podkreśla jego wyrazistą stylistykę. Światła tylne składają się teraz z dwóch części zasilanych LED. Są one charakterystycznym elementem nocnego wyglądu pojazdu tej marki, tworząc harmonijną łunę światła. Horyzontalne, obszerne rozmieszczenie świateł podkreśla zarówno szerokość pojazdu jak i płynne przejście pomiędzy jego bokiem a tyłem.
Atrakcyjne dodatki w gamie lakierów, obręczy ze stopów lekkich i tapicerki skórzanej .
Gama lakierów nowego BMW X6 składa się z dwóch kolorów niemetalizowanych i ośmiu metalizowanych, obejmujących Marrakech Brown metallic, Orion Silver metallic i Midnight Blue metallic. Standardowa gama wyposażenia BMW X6 obejmuje również 19-calowe obręcze ze stopów lekkich. W 8-cylindrowym modelu BMW X6 xDrive 50i towarzyszą im nowe, dwukolorowe obręcze w stylistyce Double Spoke. Wybór obręczy ze stopów lekkich dostępnych w opcji jest uzupełniony 20-calowymi, dwukolorowymi obręczami w wersji Y-spoke. Opcjonalnie dla wszystkich wersji BMW X6 dostępna jest pokrywa bagażnika z mocno ukształtowaną częścią nad komorą silnika, która dodatkowo podkreśla atletyczny wygląd Sports Activity Coupé.
Standardowa tapicerka Nevada jest teraz dostępna w kolorze Vermilion Red. Poszerzono gamą ekskluzywnej opcja skóry nappa, która teraz dostępna jest w kolorach Black i Ebony White. Nowe BMW X6 oferowany jest w standardzie z czterema siedzeniami. Kanapa dostępna jest również w opcji z trzema siedzeniami. Pojemność bagażnika w Sports Activity Coupé wynosi 570 litrów i może zostać powiększona do 1 450 litrów po złożeniu oparcia tylnych siedzeń.
Jako dodatkowa opcja dla nowego BMW X6 w Niemczech dostępna jest Edycja M Sport. Atrakcyjny pakiet wyposażenia zawiera 20-calowe obręcze kół M w stylistyce Double Spoke i dwukolorowe wykończenie z ogumieniem mieszanym, adaptacyjne reflektory LED, pakiet Shadow Line BMW Individual na wysoki połysk, czarne obramowanie świateł przeciwmgielnych i listwy progowe M.
Silne akcenty na zewnątrz pojazdu są wzmocnione sportowym wyglądem wnętrza. Wyposażenie wnętrza obejmuje fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją zapamiętywania ustawień, w pakiecie M kombinacja skóry Alcantara/Nappa w kolorze czarnym ze ściągaczem i kontrastującymi obszyciami w stylu M, kierownica skórzana M z dźwigienkami zmiany biegów, podnóżek kierowcy M, nierdzewne stalowe nakładki na pedały, listwy wewnętrzne w Aluminium Flywheel Black i podsufitkę BMW Individual w kolorze antracytowym.
No we BMW X6: dynamiczne, mocne, wydajne, innowacyjne.Wraz z premiera rynkową nowego BMW X6 kombinacja potężnego wyglądu, zrywności jazdy i wydajności typowej dla marki, jak również dla Sports Activity Coupé została podniesiona na nowy poziom. Silniki benzynowe i wysokoprężne z Technologią BMW TwinPower Turbo dostępną dla BMW X6 dostarczają niesamowitą siłę pociągową i dają szczególnie niski poziom zużycia paliwa.
Silnik V8 w BMW X6 xDrive50i dostarcza 300 kW/407 bhp, podczas gdy rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy w BMW X6 xDrive35i dzięki 225 kW/306 bhp zapewnia potężną, atletyczną moc. Rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny dostępny jest w modelach BMW X6 xDrive40d i BMW X6 xDrive30d, w pierwszym z mocą 225 kW/306 bhp , a w drugim z 180 kW/245 bhp. Oba silniki oferują nie tylko robiącą wrażenie sportową moc, ale również poziom emisji wg cyklów pomiarowych UE dla BMW X6 xDrive40d na poziomie 7,5 l/ 100 km, a dla BMW X6 xDrive30d wynoszący około 7,4 litra.
W celu dalszej redukcji tlenku azotu (NOx) w spalinach, BMW X6 xDrive30d można będzie od wiosny 2012 również wyposażyć w opcjonalną Technologię BMW BluePerformance. Tutaj poza elementami standardowymi, takimi jak filtr cząstek stałych i katalizator, użyto systemu AdBlue, z wtryskiem mocznika i magazynowaniem w katalizatorze tlenku azotu, który eliminuje dwutlenek siarki oraz tlenki azotu. To oznacza, że pojazd oferowany z tą technologią już spełnia wymogi normy emisji spalin EU6, które będą obowiązywać dopiero od 2014 roku.
Dodatkowa wersja modelowa na bazie BMW X6 również szykuje się do premiery rynkowej. BMW M Performance Automobile BMW X6 M50d stanowi nowy punkt odniesienia, jeśli chodzi o siłę pociągowąi wydajność, dzięki nowemu, rzędowemu silnikowi wysokoprężnemu z sześcioma cylindrami, który stanowi najmocniejszy silnik standardowy tego typu. Jego unikalne, potrójne doładowanie daje temu najmocniejszemu na świecie standardowemu, rzędowemu, 6-cio cylindrowemu silnikowi diesla dodatkowe pchnięcie utrzymywane przez cały zakres obrotów i prędkości silnika. Maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm. Jednym z czynników przyczyniających się do wyjątkowej wydajności – szczególnie w stosunku do mocy – jest nowa wersja wtrysku bezpośredniego Common Rail, którego wtryskiwacze piezoelektryczne zapewniają maksymalne ciśnienie 2,200 bar. Dzięki przyspieszeniu od zera do setki wynoszącemu 5,3 s BMW X6 M50d wyprzedza nawet modele 8-cylindrowe, podczas gdy jego średnie zużycie wg cyklu pomiarowego UE utrzymuje się na poziomie zaledwie 7,7 l/ 100 km. Jego napęd, technologia zawieszenia i cechy aerodynamiczne zostały harmonijnie połączone z precyzją tak charakterystyczną dla M.
Jako dodatkowa oferta produktowa ze strony BMW M GmbH, specjalistów od mocnych samochodów sportowych, BMW X6M ze swoim silnikiem V8 dostarczającym 408 kW/555 bhp również korzysta ze szczegółowych udoskonaleń w sferze stylistyki i wyposażenia dodatkowego.
We wszystkich innych modelach moc silnika jest przenoszona za pomocą standardowej, 8-biegowej przekładni sportowej w połączeniu z dźwigienkami zmiany biegów na kierownicy. System Dynamic Perfomance Control jest standardowym elementem we wszystkich wersjach BMW X6 jako część inteligentnego napędu na cztery koła xDrive. Ten elektronicznie sterowany system umożliwia precyzyjny rozdział mocy na koła, co polepsza stabilność jazdy, trakcję i dynamikę osiągów. Ma to szczególne znaczenia podczas sportowej jazdy po zakrętach. W celu wsparcia dynamicznego zachowania się pojazdu, już przy wejściu w zakręt xDrive dostarcza dodatkowej mocy na koła tylne. Za pomocą ciągłego, zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylne, Dynamic Performance Control również poprawia stabilność toru jazdy pojazdu, będącego pod wpływem poprzecznych sił przyspieszenia, jak również trakcję podczas przyspieszenia przy wyjeździe z zakrętu. W celu dalszego zwiększenia zwinności samochodu, system Active Steering (niedostępny w BMW X6 M50d i BMW X6 M) i adaptacyjny napęd (w standardzie w BMW X6 M50d i BMW X6 M) są oferowane z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i stabilizacją poprzeczną.
Postępowy charakter nowego BMW X6 jest również podkreślony dzięki szerokiej gamie systemów asystujących kierowcy i usług mobilnych w ramach BMW ConnectedDrive. Poza wyświetlaczem BMW Head-Up, w Sports Activity Coupé dostępne jest wyposażenie obejmujące system ostrzegania przed zjechaniem z pasa (Lane Departure Warning) (niedostępne w BMW X6 M50d i BMW X6 M), informacje o ograniczeniu prędkości (Speed Limit Info), kamery Side View i Rear View z Top View. Nowe BMW X6 zostało również ulepszone za pośrednictwem inteligentnej integracji w pojeździe smartfonów i odtwarzaczy muzyki oraz zastosowanie innowacyjnych funkcji komunikacji i rozrywki.
źródło: BMW Group
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.