Młody i odważny

Zdaniem ekspertów i klientów, doceniających niekonwencjonalny wygląd i przełomowe technologie, Opel ADAM to prawdziwy krzyk mody. Najnowszym potwierdzeniem tej opinii jest renomowana nagroda Red Dot za wzornictwo, którą 37-osobowe jury, złożone z międzynarodowych ekspertów, uhonorowało model Opla, będący mistrzowskim pokazem możliwości w zakresie indywidualizacji.
Jako zdobywca nagrody za „wzornictwo produktu” w 2013 roku w kategorii „Motoryzacja i Transport” ADAM skutecznie „obronił swoją pozycję w zaciętej rywalizacji”. Już ponad 30 000 klientów zamówiło stylową nowość Opla, która, zdaniem ekspertów, przyciąga „estetyką kształtów i ponadczasowo modną sylwetką”. „Nagrody Red Dot otrzymujemy regularnie od kilku lat, więc nasz nowy samochód, podkreślający styl życia jego użytkownika i wyróżniający się innowacyjnością, jest kontynuatorem tej tradycji” – mówi Niels Loeb, Główny Projektant Nadwozi w firmie Opel. „ADAM to kolejny dowód na to, że potrafimy zaoferować najlepsze wzornictwo w każdym segmencie samochodów osobowych i zaspokoić gust każdego klienta.”.


Nowy ADAM to już czwarty Opel z nagrodą Red Dot za wzornictwo od 2009 roku. Wcześniej trofeum to firma otrzymała za model Insignia, Astrę Sports Tourer i kompaktowe coupé Astra GTC. Po raz kolejny okazało się zatem, że zapoczątkowana przez Insignię stylistyka Opla, w której „artystyczną wrażliwość skojarzono z niemiecką precyzją”, cieszy się uznaniem klientów i ekspertów.


W tym roku o Red Dot za wzornictwo ubiegała się rekordowo duża liczba rywali. 1865 firm i projektantów z 54 krajów zaprezentowało 4662 produkty w 19 kategoriach. Nagroda, przyznana przez jury złożone z ekspertów, zostanie wręczona na gali Red Dot 1 lipca 2013 roku w Teatrze Aalto w Essen, w obecności ponad 1200 gości z różnych krajów, reprezentujących świat biznesu, polityki i mediów. Historia nagrody, uznawanej za jeden z najważniejszych na świecie i najbardziej prestiżowych dowodów uznania w branży wzornictwa przemysłowego, sięga 1955 roku.


Mistrz indywidualizacji i najlepiej skomunikowany mały samochód. Indywidualizm to firmowa cecha ADAMa. Żaden inny samochód w tej klasie na świecie nie jest dostępny w ponad 61 000 wariantów nadwozia i niemal 82 000 wersji wykończenia wnętrza. Do wyboru jest między innymi 12 kolorów nadwozia w kombinacji z trzema barwami dachu, 31 wzorów obręczy kół i kołpaków, a także różne rodzaje podsufitki z oświetleniem diodowym.


Wnętrze ADAMa wyposażone jest w zaawansowane technicznie i innowacyjne rozwiązania takie jak system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, kompatybilny z iPhonem i ze smartfonami z systemem Android. ADAM, obsługujący również aplikację do rozpoznawania mowy SIRI Eyes Free na iPhona, jest więc najlepiej skomunikowanym małym samochodem na rynku. Pojazd, zaprojektowany tak, aby stał się częścią stylu życia jego użytkownika, może pochwalić się bogatym wyposażeniem i rozwiązaniami technicznymi spotykanymi dotychczas tylko w modelach wyższej klasy. Należy do nich między innymi asystent parkowania najnowszej generacji, podgrzewana kierownica, system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu oraz zintegrowany bagażnik na rowery FlexFix. Dzięki temu ADAM zdobywa kolejne nagrody takie jak Plus X, przyznana przed kilkoma tygodniami przez jury ekspertów, za komfort eksploatacji, stylistykę, wysoką jakość i innowacje.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *